Foutmelding 'Uit onze gegevens blijkt dat je een unblocker of proxy gebruikt' bij Netflix

  • 27 October 2021
  • 13 reacties
  • 266 keer bekeken

Goedemiddag,

Hopelijk kan iemand hier ons uit de brand helpen, sinds een korte periode krijgen wij deze melding bij een aantal Netflix series: 'Uit onze gegevens blijkt dat je een unblocker of proxy gebruikt' Een van de series is "How to get away with murder”.

Wij hebben nog nooit gebruik gemaakt van een VPN en of Proxy, maar toch krijgen we deze melding. Netflix geeft aan dat ons provider dit kan oplossen, helaas wil dat ook niet lukken.

We krijgen deze melding zowel op smart TV als op de ontvanger en ook soms op de laptops. Experia V10a is al een volledig gereset, TV ook al helaas heeft dit niet geholpen.

Heeft iemand hier dit probleem ook al eens gehad en opgelost?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Hallo @YvetteB , ben je zelf de klant van Netflix en gebeurt dit bij je thuis of lift je mee met het abo van een familielid?

 

Reputatie 7

Hier zal KPN aan de bak moeten.

Zie ook 

 

Hallo,

 

Ik ben zelf klant van Netflix, maar anderen kijken wel via mijn account. 

Hallo,

 

Ik ben zelf klant van Netflix, maar anderen kijken wel via mijn account. 

Misschien dat dat een reden is voor de meldingen. Netflix is pro-actief bezig illegaal gebruik op te sporen en te ontmantelen.

 

Hallo,

 

Ik ben zelf klant van Netflix, maar anderen kijken wel via mijn account. 

Misschien dat dat een reden is voor de meldingen. Netflix is pro-actief bezig illegaal gebruik op te sporen en te ontmantelen.

 

Ik weet niet of dat het probleem is. Mijn vader kijkt via mijn account en hij kreeg een aantal maanden geleden de melding dat er een code ingevuld moest worden om te controleren of hij op hetzelfde adres zit o.i.d. Wij hebben dit niet gehad, zo ineens van de een op andere dag doet een deel van de series het niet meer. 

 

We wilden op de laptop kijken, na een uur kijken sloot Netflix ineens af met een foutmelding. Een halfuur later konden we ineens wel weer kijken, maar op de tv nog steeds niet. 

Reputatie 7

Onze dochters, woonachtig in België en Zuid-Afrika, en onze zoon, woonachtig in Leiden, kijken allemaal op mijn Netflix account. Wij hebben hier nog nooit problemen mee gehad.

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @YvetteB, welkom. 

Sorry voor de ietwat late reactie, ik heb bij collega's moeten navragen of wij hier daadwerkelijk een verschil in kunnen maken. We willen graag met Netflix in overleg om te kijken of we dit probleem voor jou kunnen oplossen. 

Zou je voor mij jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode en huisnummer, en in het veld ‘persoonlijke opmerkingen’ jouw Netflix ESN nummer willen delen. Dat nummer kan je achterhalen bij de instellingen van de Netflix applicatie. 

Hallo @YvetteB, welkom. 

Sorry voor de ietwat late reactie, ik heb bij collega's moeten navragen of wij hier daadwerkelijk een verschil in kunnen maken. We willen graag met Netflix in overleg om te kijken of we dit probleem voor jou kunnen oplossen. 

Zou je voor mij jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode en huisnummer, en in het veld ‘persoonlijke opmerkingen’ jouw Netflix ESN nummer willen delen. Dat nummer kan je achterhalen bij de instellingen van de Netflix applicatie. 

 

Bedankt voor de reactie. Ik heb mijn profiel aangevuld!

Hallo @YvetteB, welkom. 

Sorry voor de ietwat late reactie, ik heb bij collega's moeten navragen of wij hier daadwerkelijk een verschil in kunnen maken. We willen graag met Netflix in overleg om te kijken of we dit probleem voor jou kunnen oplossen. 

Zou je voor mij jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode en huisnummer, en in het veld ‘persoonlijke opmerkingen’ jouw Netflix ESN nummer willen delen. Dat nummer kan je achterhalen bij de instellingen van de Netflix applicatie. 

Hij lijkt het nu overigens wel weer te doen, maar dat was eerder ook even zo. Een uur later konden we weer veel titels niet vinden. 

Reputatie 7
Badge +13

Dankjewel voor de update @YvetteB! Zou je ons op de hoogte willen houden of het weer volledig lijkt te werken? Ik ga jou gegevens in ieder geval doorzetten. 

Reputatie 7

@YvetteB, je hebt een ESN nummer in je profiel gezet, maar dit lijkt niet de juiste te zijn. Je vindt dit nummer door Netflix te openen op de tv ontvanger. Open vervolgens het zijmenu door met < naar links te gaan. Ga dan naar de Get Help optie helemaal onderaan.

Je komt dan in een nieuw scherm terecht. Ga daar naar de optie Device. Aan de rechterkant wordt vervolgens, bovenaan, het ESN weergegeven. Als je die in je profiel zou willen vermelden in plaats van het nummer dat er nu staat, en hier weer wilt reageren als je dit gedaan hebt? Dan kunnen we dit laten nakijken, ook als het inmiddels wel weer ok lijkt te werken.

@YvetteB, je hebt een ESN nummer in je profiel gezet, maar dit lijkt niet de juiste te zijn. Je vindt dit nummer door Netflix te openen op de tv ontvanger. Open vervolgens het zijmenu door met < naar links te gaan. Ga dan naar de Get Help optie helemaal onderaan.

Je komt dan in een nieuw scherm terecht. Ga daar naar de optie Device. Aan de rechterkant wordt vervolgens, bovenaan, het ESN weergegeven. Als je die in je profiel zou willen vermelden in plaats van het nummer dat er nu staat, en hier weer wilt reageren als je dit gedaan hebt? Dan kunnen we dit laten nakijken, ook als het inmiddels wel weer ok lijkt te werken.

Ik had inderdaad het ESN nummer van de tv gebruikt. Heb het nu aangepast en het nummer van de tv ontvanger gedaan. Maar het is ook op de tv beneden en boven, dus op de app zelf én via de tv ontvanger. 

 

Het werkte weer voor een paar dagen, maar sinds vandaag kunnen we weer veel niet zien.. 

Reputatie 7

Dank je, @YvetteB, dit is inderdaad degene die we moeten hebben. Ik heb het doorgezet, samen met ook je opmerking dat je dit zowel via smart tv app, als ontvanger ervaart.