Beantwoord

Geen abonnements nummer en tv code

  • 18 December 2020
  • 22 reacties
  • 367 keer bekeken

Dit schijnt vaker voor te komen en te triest voor woorden dat KPN dat niet adequaat kan oplossen.

Waarom is KPN niet in staat om voor of tijdens de aansluiting te zorgen voor een abonnementsnummer en pincode voor interactieve TV?
Waarom kost het me nu al 4 dagen op rij meer dan een uur bellen met KPN service en hjoor ik alleen maar dat het de volgende dag (nu wordt het maandag) allemaal werkt?

Quotes:
u mag uw abonnement opzeggen
wij kunnen niets (inderdaad)
de betreffende afdeling is niet telefonisch bereikbaar
de leidinggevende kan u ook niet helpen

De toegezegde compensatie ga ik nu maar per dag in rekening brengen, met ingang van maandag 14/12, de aansluitdatum.

Benieuwd of er binnen een uur een reactie komt.
Benieuwd of het probleem binnen 2 uur opgelost kan worden.

Volgens mij is het in 10 minuten opgelost, als iemand met verstand van de materie dit oppakt.

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 24 December 2020, 15:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Beste Evert,

Op het forum helpen vooral klanten van KPN elkaar.

Een moderator (medewerker KPN) kijkt wel mee en helpt ook, maar dat duurt meestal een paar dagen.

 

Ik begrijp dat je een nieuwe klant bent van KPN?

Heb je koper of glasvezel?

Heb je de hardware al ontvangen?

Sluit je dit zelf aan?

Jarenlang trouw klant geweest van KPN, maar op een bepaald moment afgehaakt ivm de vreemde politiek om nieuwe klanten te belonen en bestaande, trouwe klanten niet te belonen.

Nu om dezelfde reden weer overgestapt van de collega’s naar KPN.

Glasvezel aansluiting.
Monteur is mandag 14/12 geweest en de boel aangesloten m.u.v. De TV ivm het bovenstaande.
Er is melding van gemaakt, tot op heden helaas zonder resultaat.
Hardware ontvangen en geinstalleerd door de KPN monteur.
Verder gaat het niet ivm het ontbreken van het abonnementsnummer en de pincode.

Badge +19

Als je een abonnement hebt met tv dan kan je die gegevens ook terug vinden in mijnkpn of is het daar ook niet te vinden?

Nee, daar alleen een foutmelding te vinden.
Deze standaardprocedures heb ik nu al 4 dagen doorlopen tezamen met de serviceafdeling.
Die uitvoerende afdeling die de abonnementsnummers en pincodes verzorgt moet eerst in actie schieten, maar OF zijn het daar niet de snelste OF ze worden bedolven onder de klachten en problemen.
Ik zou me doodschamen.

Badge +19

Degene die jij aan de telefoon hebt gehad die zat tot afgelopen maart met haar of zijn  collega's in een kantoor en kon meteen aktie ondernemen. Diegene zit nu waarschijnlijk met een mobieltje aan de keukentafel te werken zo goed en kwaad als het kan vanwege corona.

Ik snap best, dat iedereen een beetje beperkt is in de mogelijkheden, maar als je toezegt, dat de volgende dag alles werkt, dan mag je dat als klant ook verwachten.
Ik heb in 4 dagen tijd 4 verschillende personen gesproken en hoor iedere dag hetzelfde.
Op een bepaald moment moet er toch een keer iemand in actie schieten.

Er is kennelijk, om het probleem te fixen, een nieuwe aansluitdatum aangemaakt (raar, want ik ben maandag 14/12 al aangesloten).
En die aansluitdatum blijkt ook flexibel.
Gisteren stond deze op 18/12 (vandaag dus)
vandaag staat ie op maandag 21/12.
Op z’n zachtst gezegd, niet echt vertrouwenwekkend.

Badge +19

Ik snap je wantrouwen nu wel. Ziet er inderdaad vreemd uit.

Met mijn boerenverstand denk ik, dat zoiets technisch in 10 minuten opgelost is.

Ik werk zelf in een iets andere branche en krijg natuurlijk ook met enige regelmaat met dergelijke zaken te maken.
Dan lost ik dat zo snel mogelijk op, dan maar een pauze minder of ‘s avonds een kwartiertje langer doorwerken.
Bij grote instituten blijkt dat niet te kunnen.

We zijn inmiddels 3 dagen verder en ik hang alweer een dik half uur in de wacht bij de serviceafdeling.
Aansluitdatum is natuurlijk alweer opgeschoven.
Hoe lang nog???
Ik ben er wel klaar mee.

En maar wachten………….…

Komt er nota bene nog een e-mail of ik feedback wil geven over mijn ervaring met KPN Service.
Humor hebben ze wel.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Evert M, welkom! Wat balen dit zeg.. Allereerst dit: als we het binnen tien minuten op hadden kunnen lossen, was het al klaar geweest natuurlijk ;-). Het is zeker mogelijk dat de oplossing heel gemakkelijk is, maar dat de afdeling die daarvoor moet zorgen het nogal druk heeft. Dan kan het langer op zich wachten. We doen er echter alles aan om het zo snel mogelijk te regelen voor je, daar ben ik van overtuigd. Zou jij je forumprofiel aan willen vullen met je postcode + huisnummer en klantnummer en hier laten weten dat je dat gedaan hebt? Dan kijk ik met je mee.

Postcode en huisnummer ingevuld,

klantnummer kan ik niet vinden. 
 

vandaag weer gedurende 1,5 uur contact gehad met de klantenservice. 
Aansluitdatum staat nu op 24/12. 
Zoals men zei “staan nu alle lichten op groen” en zou het morgen moeten lukken. 
 

Ik ben zeer benieuwd en heb weinig hoop. 

Reputatie 7
Badge +30

Wat ontzettend rot dit zeg. Zoals ik al verwacht had, zijn de collega's van een bepaalde afdeling aangestuurd om dit verder uit te zoeken. Wij, collega's van de klantenservice, kunnen dit namelijk niet zelf oplossen. Er is jou niet verteld dat dit maximaal drie weken kan duren? Ik zie dat dit op de 14e gebeurd is, wat betekent dat ik begin januari pas een oplossing verwacht voor je.. Ik kan me voorstellen dat dit als een verrassing komt, maar ik wil toch wel wat duidelijkheid verschaffen. Ik heb helaas momenteel geen ander nieuw voor je!:sweat:

Nee, dat heeft men mij niet verteld. 
Ook gisteren werd me weer verteld, dat het vandaag tussen ca 14:00 en 20:00 hoogstwaarschijnlijk opgelost zou zijn. 
Ronduit belachelijk, stelletje amateurs!

Nieuw account aanmaken, nummer en pincode verstrekken. 
Providers van het jaar nul!

 

Ik ga op zoek naar een andere provider, zoek het maar uit. 
En probeer me niet met een opzegtermijn of rekening te confronteren, want dan volgen er andere stappen. 

Je zit nog binnen de 14 dagen, dus even telefonisch opzeggen spullen in de doos en retour en klaar.😉

Goeie tip, bedankt. 
Het bizarre is, dat KPN mensen mij ook doodleuk zeggen dat ik mag opzeggen. 

Reputatie 7
Badge +30

Ja, dat mag je toch ook? Het vervelende is dat wij dit niet kunnen bespoedigen. Als ik dat had kunnen doen, dan had ik je dit slechte nieuws niet hoeven brengen. Vandaar dat we aangeven dat opzeggen zeker een optie is. Dat zie ik natuurlijk liever niet, maar als ik jou was, had ik ook geen zin om een maand te wachten op diensten. Dus dan maar beter eerlijk zijn, denk ik zo.

Dat eerlijk zijn, had KPN vanaf dag 1 moeten doen. 
En een stapje harder lopen. 

Zo'n slechte start had ik ook, als er bij 0800-0402 niet zo'n topper had gezeten had ik nu hier Tweak gehad, bij mij waren ze de monteur maar even vergeten, zou ook veel te lang duren, werd toch maar 4 dagen.😳😳

Maar inderdaad, eerlijkheid is bij sommigen ver te zoeken, of ze hebben het duimzuigen nog niet afgeleerd.:drooling_face:

Sinds 31/12 is het dan eindelijk opgelost. Mijn hemel, wat een zware bevalling.
Nu eens zien of met over de brug komt met de door de helpdesk toegezegde compensatie.

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Evert M, fijn om te lezen dat het nu opgelost is!