Beantwoord

Geen geluid bij Netflix via de tv-ontvanger

  • 24 March 2020
  • 3 reacties
  • 495 keer bekeken

Gisteren 23 maart 2020 was er geen geluid bij Netflix via de Arris mediabox. Audio bleek wel wel te functioneren bij de Netflix applicatie van de smart TV (Sony Bravia). Hiervoor moest opnieuw worden ingelogd. We zijn pas enkele maanden (verplicht) geabonneerd op interactieve TV maar hebben al diverse malen problemen daarmee ondervonden. Dit probleem was nieuw maar het opstarten vergde al 3 keer een herstart van het Experia modem. Ik ben tot nu toe niet onder de indruk van de kwaliteit en betrouwbaarheid van de nieuwe functionaliteit.

icon

Beste antwoord door woudgast 27 March 2020, 15:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @woudgast, welkom hier. 

Ik lees dat je meerdere problemen ervaart met de ontvanger. Dat is niet zo fijn en ook niet de bedoeling. Ze zijn nu allemaal opgelost toch als ik je zo begrijp? Allemaal na het herstarten van de Experia Box. Heeft de tv-ontvanger ook al eens een reset gehad? Deze zorgt voor de nieuwste firmware lost dergelijke problemen eigenlijk altijd op? En hoe is deze aangesloten? Rechtstreeks op het modem met een kabel is het beste. 

In ieder geval, mocht ik je ergens mee kunnen helpen, laat het vooral weten. 

Beste Bart,

 

Bedankt voor Uw reactie. Het geschetste probleem met de de ontvangst van Netflix via de mediabox i.e. geen geluid, was 2 dagen later bij controle over. Netflix bekijken via de bediening van het TV toestel verloopt echter soepeler dan via de mediabox dus daar houden we het nu bij. Een filmaflevering bij Netflix opstarten via de mediabox hapert nogal eens en blijft dat bijvoorbeeld bij 20% hangen. Nogmaals opstarten ondervangt doorgaans dit euvel. Via de TV start Netflix tot nu toe zonder haperen en dat scheelt ergernis. Waardoor dit verschil wordt bepaald weet ik niet dat lijkt me een technische kwestie? In de korte periode dat we interactieve TV hebben, heeft de software van de mediabox al 2 x een update ondergaan. Dat zegt misschien wel iets over de ‘robuustheid’ van de gebruikte software. De mediabox is met het Experia modem verbonden over het stroomnet met de beschikbare DLAN stekkers. Volgens de installateur namens KPN/Telfort lukte het niet om de coax kabel door een ethernet kabel te vervangen. De huidige verbinding voldoet echter goed.

 

Met vriendelijke groet,

Skipper

Reputatie 7
Badge +20

Dat is duidelijk. Via de app op SmartTV is Netflix dus net wat sneller dan via de ontvanger. Fijn dat dat wel goed werkt. En wat betreft de ontvanger, heb je die zelf een reset gegeven zodat de nieuwste software er op kwam? En inderdaad er wordt actief gewerkt aan de software. Dus zodra er een nieuwe versie uit is wordt deze gepusht naar de ontvanger. Vaak midden in de nacht zodat je er niets van merkt.

In ieder geval mocht er nog iets onduidelijk zijn, dan hoor ik graag vanje.