Beantwoord

Geluid en beeld lopen niet synchroon op KPN+ box en samung TV, werkt wel goed op LG en Sony

  • 15 May 2023
  • 8 reacties
  • 804 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 4 reacties

Sinds maart dit jaar overgestapt op KPN tv. Heb de nieuwe KPN+ tv box in huis. Beeld en geluid lopen niet synchroon. Heb een nieuwe tv (Samsung Qled) en dacht dat die het probleem veroorzaakte. Via de

winkel is de tv opgestuurd voor reparatie en goed bevonden. Echter probleem is gebleven. Nu vertelt

mij vandaag een helpdesk medewerker van KPN dat dit een bekend issue is, gezien problemen met de nieuwe software van de KPN+ box. Ik heb 3 tv’s in huis. Sony, LG en Samsung. De Samsung is de enige tv die

niet goed synchroniseert. Kan het zijn dat de software van het KPN kastje meer moeite heeft met een Samsung als met een LG of Sony tv ?

icon

Beste antwoord door Noordzee 15 May 2023, 18:23

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @EV6 ,

Het toeval is dat er deze week een software-update wordt uitgerold die dit probleem zou moeten verhelpen. 

bron : 

KPN TV+ Update mei 2023 #2

KPN TV+ firmware 0.19.4 & KPN TV+ app 1.103.1

 

Wat zit er in?

Verbeteringen op het gebied van beeld en geluid! 

We hebben de lip sync (audio en video synchronisatie) verbeterd.
Ook zijn er oplossingen doorgevoerd voor problemen met geluid en beeld bij het afspelen van programma's via Netflix.

 

Verdere fixes……..   (Lees verder via de link hierboven…..) 

Ik heb ook problemen met de synchronisatie LG en kpn box, de box is van het nieuwe type. Soms loopt het goed en dan na bijv. 1 uurtje weer alles mis?  Met de oude box nooit problemen!

Badge

Wij hebben twee VIP 5202 ontvangers rechtstreeks op onze twee Samsung tv's, via HDMI zonder soundbar of iets anders.

Bij ons loopt beeld en geluid ook niet synchroon, het geluid is net één tel eerder dan het geluid.

Dat is sinds de laatste update, daarvoor is het jaren goed gegaan!

Nu kan je via het menu van de ontvangers, de synchronisatie instellen.

Maar het probleem in het menu is, dat het geluid alleen maar sneller gezet kan worden. De schuif staat in beide ontvangers al helemaal links, dat is niet handig.

Kan het menu niet aangepast worden, dat de schuif standaard in het midden staat? 

Lijkt mijn veel handiger, om beeld en geluid wel synchroon te krijgen!

Reputatie 1

Ik heb hier hetzelfde. Van de week de tv+ binnen gekregen. Standje Dolby audio. En alles loopt niet synchroon. Erg vervelend. Ik kan m dan wel op stereo zetten maar dat wil ik niet. 
hopen dat er snel wataan gedaan wordt. Ook een Samsung qled hier

Reputatie 2

Vanmiddag de kpn+ box besteld. Maar weet nou niet of ik er vrolijk van wordt na het lezen van deze verhalen

Ik heb dit probleem ook. Ik kan alleen het geluid vertragen maar dat is het probleem niet, het geluid is er eerder dan het beeld. Ik heb de laatste versies van alle Firmware.
Samsun QE820Q70RATXXH
KPN 7022 Android

Walter

Reputatie 2

Hebben de kpn+ box nu een maandje en moet eerlijk zeggen dat het tot nu toe uitstekend bevalt.

Het beeld is veel beter en het geluid over de sonos klinkt ook veel beter. Wij hebben geen vertraging qua beeld en geluid.

 

De monteur die door kpn was aangestuurd heeft ook gelijk een nieuwe glasmodem en de nieuwe experia 12 opgehangen, en op kosten van kpn  2 superwifi 2.0 punten geplaatst.

Jammer dat de software niet goed is. Het bericht dat het aan je tv ligt is grote onzin. Dan had je dat probleem altijd moeten hebben. Het ligt gewoon aan de software van het”oh zo fijne nieuwe kastje van KPN”.

Reageer