Beantwoord

Geluid uit ontvanger dof

  • 27 July 2020
  • 7 reacties
  • 270 keer bekeken

AL sinds het begin dat ik KPN heb is het geluid uit de ontvanger heel dof. Zowel optisch als HDMI.

Bij radiozenders het meest hoorbaar. Het ligt niet aan de instellingen. Die staan goed. Alle andere bronnen op de audioinstallatie zijn goed. 

Ik had voorheen een Motorola ontvanger, en nu een Arris VIP2952. Met beiden hetzelfe probleem.

Een tweede probleem dat zich sinds kort voordoet: Als ik uitzending terugkijk komt het vaker voor dat de ontvanger spontaan reset, en opnieuw opstart.

 

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 3 August 2020, 09:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Klinken andere apparaten wel goed?

Ja Joop, dat schrijf ik ook: Alle andere bronnen op de audioinstallatie zijn goed. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoe heb je de TV ontvanger op de audio installatie aangesloten?

Het beste is met de optische kabel.

Hoe klinkt het als je het geluid via de TV beluisterd?

Hoi,

Via de TV minder dof, maar dat komt natuurlijk ook door de kleinere speakers.

De audioset is aangesloten via HDMI ARC op de TV. Als ik bijv. radio 2 via mijn telefoon naar de TV stream, en dat via HDMI ARC beluister is het geluid goed. Schakel ik over op de ontvanger KPN dan is het geluid weer dof.

Ook als ik de KPN ontvanger rechtstreek via optisch aansluit is het geluid dof.
Het ligt echt aan de KPN ontvanger!

Reputatie 7
Badge +20

Helemaal duidelijk.

Wacht even op een moderator, hij of zij kan u hiermee verder helpen.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Techtheo, welkom! Zoals ik het lees heb je de ontvanger goed aangesloten. Het geluid zou dan ook in de basis goed moeten zijn. De ontvanger heeft hier verder geen instellingen voor. Speel dan ook met de geluidsinstellingen van je tv zelf. Die geeft het geluid door. Het kan zijn dat, in samenspel met de ontvanger, de instellingen zoals je ze nu hebt niet ideaal zijn. 

Beste Theo. 

Ik ben al weer 15 jaar geleden overgestapt van cai-way naar KPN. 

Tot volle tevredenheid op 1 ding na: 

DOF GELUID OM GEK VAN TE WORDEN! 

Na diverse klachten bij KPN kreeg ik uiteindelijk te horen dat KPN alle programma's uitzend in DOLBY ruisonderdrukking uitzendt. (Vergelijkbaar met vroegere casettedecks waar je het geluid van je cassettebandje dof kon laten klinken d.m.v schakelaar overzetten naar DOLBY) 

 

Heb van alles geprobeerd: diverse 2.1, 5.1 dure maar ook goedkope home cinema sets, diverse instellingen gewijzigd, waar mogelijk treble voluit gezet. Diverse kabels gewisseld voor duurdere exemplaren. 

Maar wat ik ook probeer: GELUID BLIJFT DOF KLINKEN. 

Ik verlang terug naar mijn ouderwetse witte coax kabel. Direkt uit de muur direkt beeld en SUPER GELUID. Geen gedoe met extra kastjes.  Nadeel was wel weer de slechte beeldweergave. 

 

Conclusie: laat je niks wijs maken. Het probleem ligt toch echt bij KPN. 

Groetjes Kees.