Beantwoord

Geluid valt regelmatig even weg

  • 21 March 2024
  • 9 reacties
  • 61 keer bekeken

Reputatie 1

Hi @Tegels038. Dat de storing vooral voorkomt in de avond kan met de aanwezige apparatuur te maken hebben. Heb je bijvoorbeeld slimme lampen in je netwerk? Of andere apparatuur die voornamelijk in de avond gebruikt wordt?

Zou je daarnaast willen laten weten of er verschillende types HDMI poorten in gebruik zijn? Wanneer de TV+ ontvanger op een 4K poort is aangesloten en de Denon op een 8K poort is aangesloten kan dit voor problemen zorgen. 

Wil je als laatste ook even kijken op onze kennisbankpagina over geluid op de TV+? Wellicht dat daar nog een goede tip voor je tussen staat! 

Dit probleem komt bij ons ook voor, elke avond, wij hebben geen slimme lampen o.i.d. ook geen computer gebruik. Helemaal blanco. Maar storend is het wel. stukjes tekst vallen weg bij series. etc

 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 24 March 2024, 08:55

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 1

Ik heb net al een reactie gegeven.

Maar nogmaals, dit speelt al enige weken, gedurende het programma of serie die je kijkt valt het geluid steeds weg, ong een seconde, maar wel een paar keer in een minuut. heel storend.

alles geprobeerd, kastje uit gezet. zoals bij een eerdere storing ook werd geadviseerd. Niets helpt.

 

Dus, denk ik dat het tijd is dat KPN hier iets aan gaat doen, ipv reageren op de topics.

 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Ollebol! Als dit bij alle klanten speelde dan was het makkelijk om er iets aan te doen, dan is duidelijk dat er iets vanuit ons niet goed gaat. 
Dat is alleen niet het geval, dus als je haperingen in het geluid hebt ligt de oorzaak vaak bij de eigen apparatuur (TV, soundbar, kabels etc.)

Je geeft aan dat je al een herstart hebt gedaan, verder weet ik niet wat je al geprobeerd hebt, dus ik raad je aan om de stappen voor het oplossen van geen of slecht geluid door te lopen.
Mocht het daarmee niet lukken, wil je dan toelichten wat je precies geprobeerd hebt en wat de resultaten waren? 

Als je een TV+ Box hebt raad ik je ook aan om de geluidsinstellingen van de TV+ Box door te nemen. 

Hopelijk lukt het zo!

Reputatie 1

wij hebben een TV+ box, en helaas heb ik geen toegang tot de geluidsinstellingen van de TV+ box.

dus kan ik het probleem ook niet oplossen.

En, weet je, het probleem ontstaat zomaar, zonder dat wij ook maar iets in huis en bij de TV box hebben veranderd. Het enige wat steeds gebeurd dat zijn de up dates die er door jullie verstuurd worden.

En dan gaat er weer wat mis. Dat is het droevige aan dit verhaal.

En….…TV+ is ons min of meer door de strot geduwd bij het overgaan naar glasvezel. Toen kregen wij deze hele handel opgestuurd en moest het oudere weg. Ik heb nog steeds dikke spijt dat wij dat hebben teruggestuurd. Ongestoord TV kijken en de bediening van alles is er niet eenvoudiger op geworden.

 

Reputatie 7
Badge +17

Wat gebeurt er als je naar de geluidsinstellingen gaat? Krijg je dan een foutmelding te zien, of lukt het wijzigen niet? 
Dat zou namelijk wel moeten werken dus ik ben benieuwd wat daar misgaat. 😕

Reputatie 1

Het zogenaamd stotteren van het geluid gebeurd alleen maar bij de TV zenders. Dus niet als is overdag, via een versterker, naar de radio luister.

Wat ook opvalt is, als we s avonds naar de TV kijken en de versterker er ook bij gebruiken, dat dan het geluid van de TV even wegvalt, maar het geluid via de versterker gewoon doorloopt.

Ik heb naar de geluidsinstellingen gekeken, daar zijn geen foutmeldingen en ik zou ook niet weten wat ik zou moeten wijzigen.

Reputatie 1

in een van de eerdere vragen in deze topic staat een link bij die je zou kunnen bekijken om te zien of hier al oplossingen voor aangedragen zijn, maar ik kan hier niet bij, is afgesloten voor mij als gebruiker

Wil je als laatste ook even kijken op onze kennisbankpagina over geluid op de TV+? Wellicht dat daar nog een goede tip voor je tussen staat! 

Reputatie 7
Badge +17

Als je een TV+ Box hebt raad ik je ook aan om de geluidsinstellingen van de TV+ Box door te nemen. 

Dat zal hetzelfde linkje zijn als deze. Werkt die wel? Zou je die instellingen door willen nemen en kijken hoe het dan met het geluid gaat?

Mocht dat niet helpen, laat hier dan precies weten welke instellingen je geprobeerd hebt en wat je gemerkt hebt. 

Reputatie 1

Ik heb geen toegang tot deze pagina. Dat staat er, dus…...

Reputatie 7
Badge +17

Ohhh sorry verkeerd linkje! Hier is de goede:

 

 

Reageer