Vraag

Geluid valt weg tijdens reclame

  • 15 March 2019
  • 5 reacties
  • 822 keer bekeken

Vandaag 15-3-19 om 21:30 heb ik het zelfde fenomeen op Ned1 .
Overigens komt dat bij mij regelmatig voor, op wisselende zenders en telkens alleen tijden reclames.
Ik kijk via Glas heb alle instellingen gecheckt en het geluid loopt rechtstreeks via mijn TV.
hans

Admin: berichten afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

5 reacties

Nou erg vaag dat het alleen tijdens reclame is.
Kun je hdmi aan de harmon plaatsen met arc ?

Grandisimo, zo vreemd is dat niet want ik heb precies het zelfde vanavond nog gehad om 21:30 reclameblok Ned1. Bij HG reclame vielen ook tijdens die reclame een aantal seconde fragmenten weg.
ik kijk via Glas, heb m’n ontvanger gereser en instellingen gecontroleerd, geluid loopt via HDMI rechtstreeks naar TV.
dit fenomeen komt niet reproduceerbaar van tijd tot tijd voor, maar nooit tijdens een regulier programma, wel telkens bij een reclame blok... meestal de eerste seconde van een reclame.
hans
Nu, met reclame van 22:25 op Ned1 valt opnieuw telkens 1e seconde van een reclameboodschap weg. (Via Internet TV)
ter controle zelfde zender via Digitenne gekeken, maar daar is dezelfde storing tijdens de reclame.
Best gek dat het reguliere programma geen storing in geluid heeft!!
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Houtenaar, welkom op het forum! Mis je alleen een stukje van het geluid van de reclames op Nederland 1 of op meerdere kanalen? Je hebt de instellingen die Joran in dit topic heeft aangegeven ook doorgenomen? Hier geeft hij aan dat het te maken kan hebben met de audio instellingen via: 'Instellingen > Audio Instellingen. Kun je aangeven hoe dit staat ingesteld? Begrijp ik goed dat je geen gebruik maakt van een Soundbar of Home Cinema set?
Goedemorgen @Houtenaar, welkom op het forum! Mis je alleen een stukje van het geluid van de reclames op Nederland 1 of op meerdere kanalen? Je hebt de instellingen die Joran in dit topic heeft aangegeven ook doorgenomen? Hier geeft hij aan dat het te maken kan hebben met de audio instellingen via: 'Instellingen > Audio Instellingen. Kun je aangeven hoe dit staat ingesteld? Begrijp ik goed dat je geen gebruik maakt van een Soundbar of Home Cinema set?
Hallo Marina_!
mijn instellingen op Arris box bij geluid zijn: HDMI-uitgang / Geluidsprioriteit HDMI: Dolby / Volume... 0dB / Geluidsvertraging... 0ms
de Arris box zit rechtstreeks op de TV via HDMI en ik gebruik de audio-uitgang van de Arris box NIET voor Soundbar of Home Cinema set.
NB de storing doet zich bij wisselende zenders voor, incl. SBS en RTL. Maar vreemd genoeg alleen gedurende de reclames!

28-03-20 17:00 uur kanaal 18 ook wisselend geen geluid bij de reclames. Heel apart de ene wel en de volgende weer niet in het zelfde reclameblok 

Reageer