Vraag

Geluid via TV+ 2 keer zo zacht op tv als bij vorige provider

  • 22 November 2023
  • 10 reacties
  • 127 keer bekeken

Sinds ik overgestapt ben van Ziggo naar draadloos KPN TV+Box, moet ik het geluid van de TV ruim tweemaal zo hard zetten als voorheen. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?


10 reacties

Mogelijk staat het geluid van de box zelf nog niet op maximaal. Druk de google toets in. Na de vraag “spreek in” zeg je volume maximaal

Het volume van de box staat al maximaal, dus daar ligt 't waarschijnlijk niet aan....

Ach. Hoe ver staat ie nu gemiddeld op de schaal van 100 op je tv? (of 60 bij Philips)

Gebruik je dezelfde hdmi ingang als bij de Ziggo box?

Reputatie 7
Badge +7

Welke geluidsinstelling heb je?
Ik heb boven momenteel stereo nadat ik eerst dolby had ingesteld. Het viel me op dat ik daarna het volume van de tv fors moest verhogen. De stereo output is inderdaad vrij zacht.

Het geluid staat nu op 40 (schaal 100) en dezelfde hdml imgang.

Bij instelling op dolby heb ik geen geluid.

Het geluid staat nu op 40 (schaal 100) en dezelfde hdml imgang.

Dan heb je nog méér dan voldoende marge naar boven én beneden.

 

Bij instelling op dolby heb ik geen geluid.

Dat is wel typisch. Mijn moeder had een tv (sony uit 2016) die geen geluid gaf met Dolby Digital Plus. Maar dat is de uitzondering op de regel.

Heren, bedankt voor jullie bijdragen! Ik laat het hierbij……. 

Hoi, even een tip: 

Als je op de tv+ box bij Apps de KPN itv  app downloadt, en via die app kijkt is het opgelost! Alle zenders het zelfde volume en VEEL harder!

Succes!

Reputatie 7
Badge +9

@vanerpnederland Als het alleen gaat om zelfde volume en harder geluid, kan je ook op TV+Box zonder iTV app doen. Stel video kwaliteit op unicast en audio uitvoer op stereo. Even voor duidelijkheid, de KPN iTV App heeft alleen stereo-audio en minder bitrate-streams dan de TV+Box TV-Launcher

Reageer