Vraag

Geluid via Tv-ontvanger (Arris VIP5202) wanneer ik mijn wifi led dimmer bedien

  • 15 September 2021
  • 4 reacties
  • 126 keer bekeken

het geluid van de Arris VIP5202 valt uit of stottert als ik mijn salontafel verlichting aanzet doormiddel van een wifi dimmer die ook met google home te bedienen is, dit gebeurt niet met alle andere wifi schakelaars en dimmers die ik in huis heb, kan het zijn dat er een rf signaal de Arris VIP5202 stoort.

gaarne jullie advies.

groeten eduard.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Waarschijnlijk stoort de LED dimmer de KPN tv ontvanger.

Dit komt, helaas, vaker voor. 

Ik denk, als dat zo is, dat de kwaliteit van de LED dimmer slecht is.

Reputatie 2

Hoi Eduard,

 

Ik heb een soort gelijk probleem.

Welke dimmer betreft het bij jou? Heb je misschien een link waar ik die kan vinden? En stoort de dimmer dan wanneer je deze bedient met Google Home of een app, of wanneer je deze fysiek bedient?

En stoort bij jou dan ook het beeld, of alleen het geluid? En hoe is het KPN kastje aangesloten? middels een powerlanadapter, of rechtstreeks aan de router d.m.v. een switch aangesloten?

Reputatie 7
Badge +24

Hi Eduard en master, 

Ook ik ben benieuwd naar hoe die ontvanger is aangesloten, klopt het dat dit met een powerline adapter/ DVS is aangesloten? 

Reputatie 7
Badge +20

Hi Eduard en master, 

Ook ik ben benieuwd naar hoe die ontvanger is aangesloten, klopt het dat dit met een powerline adapter/ DVS is aangesloten? 

 

De DVS zijn heel erg storingsgevoelig en slechte en ook matige LED dimmers en LED lampen, maar ook o.a. föhns, kunnen erg veel storing veroorzaken. 

 

Vandaar dat ik alleen met vaste UTP kabels werkt.

De coax kabel naar een andere kamer kan je ook door een UTP kabel vervangen., bijvoorbeeld.