Beantwoord

Geplande opnames verdwijnen zomaar, zonder verdere melding

  • 15 December 2021
  • 6 reacties
  • 145 keer bekeken

Ik heb nu al een lange tijd last van verdwijnende geplande opnames. Bijv. van  ‘Young Sheldon’ op Comedy Central. 's Avonds controleer ik nog of ze nog ingepland staan maar dan worden ze toch niet opgenomen de volgende ochtend. Vroeger kreeg je te zien als geplande opnames niet doorgingen, dan stonden ze bij opnames met een rood kruis.

Met vriendelijke groet.

icon

Beste antwoord door Elena 21 December 2021, 17:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Elena! Het is natuurlijk niet leuk als je denkt de volgende dag alsnog een serie te kunnen kijken en blijkt dat deze nooit is opgenomen. Dit kan met een aantal dingen te maken hebben. Gebeurt het ook op het moment dat je de film inplant via online tv-kijken? Hoe gaat het daarnaast met gewoon TV kijken? Is daarvan het beeld altijd goed of heb je daarbij ook haperingen? Ik zou je sowieso willen aanraden de tv-ontvanger een frisse start te geven. Mocht het een probleem met de software zijn is dat daarmee in vrijwel alle gevallen opgelost. Ook zou ik je nog willen vragen of je gebruik maakt van een DVS, en als dat zo is of daar alle lampjes goed op branden. Ik hoor het graag van je! 

Dank je wel voor je reactie maar wij hebben al bijna 10 jaar een abonnement bij KPN dus we kennen alle tips en trucs en probleemoplossingen.  Het ligt volgens ons aan de tv gids. Daar verandert iets en dan vervalt je geplande opname. Het is begonnen bij het nieuwe menu.  Vanaf toen krijgen we geen meldingen meer als opnames niet doorgaan. Voorheen kon je zien dat je plande opnames niet doorgingen bij je opnames. Daar stonden ze dan met een rood kruis. Nu niet meer. Dan wist je het en kon je ze opnieuw inplannen. Je kijkt nl. veel vaker in het menu naar je opnames dan naar je geplande opnames.

Met vriendelijke groet

Reputatie 7
Badge +17

@Elena als dat het geval is dan is dat ook iets waarmee we natuurlijk aan het werk moeten. Heb je de mogelijkheid een aantal voorbeelden te geven? Mocht je die nu niet direct hebben kan je die ook eerst verzamelen en op een later moment in dit topic plaatsen. 

Zoals ik in mijn eerste post al schreef gebeurt dit hoofdzakelijk bij geplande opnames van Young Sheldon. (Ook gisteren 27 december gebeurde dit nog en ook waren de geplande opnames vanmorgen weer verdwenen.)

Ook schreef ik in de eerste post:

Voorheen kon je zien dat je geplande opnames niet doorgingen bij je menu. Daar stonden ze dan met een rood kruis. Nu niet meer. Dan wist je het en kon je ze opnieuw inplannen en dat was handig.

Punt van mijn vraag is: Waarom krijg ik geen rood kruis meer in het menu als een geplande opname of opnames niet is/zijn  door gegaan?

Opmerkelijk is wel dat dit regelmatig bij geplande opnames van Comedy Central gebeurt en in mindere mate bij andere zenders. Ik ben geen techneut maar in 10 jaar ben ik door KPN aardig opgevoed in software reset, nieuwe software laden, lampjes op Devolo's en modem (V10)  controleren. E.e.a. is gebeurd nadat het nieuwe menu in werking is.

Fijne jaarwisseling en bedankt voor je tijd!

 

Reputatie 7
Badge +17

@Elena ik ga voor je kijken of het mogelijk is dit opnieuw zo in te stellen. Wel is het zo dat dit soort wijzigingen wat langer kunnen duren. Om die reden kan ik dus niet nu zeggen of en wanneer deze wijziging weer in zal gaan. Zodra ik meer informatie voor je heb zal ik het hier laten weten!

@Bram_  Ik heb nog geen bericht van je ontvangen, maar heb wel nieuws. Probleem is opgelost!

Hier staan de instellingen nog het zelfde, maar sinds enige dagen verschijnt weer een rood kruis bij gemiste opnames. Handig weer! Of dit door jouw interventie is gekomen weet ik niet, maar in ieder geval werkt het weer. Bedankt voor de aandacht!