Beantwoord

Geschikte 16 poorts switch

  • 28 December 2020
  • 6 reacties
  • 301 keer bekeken

Goededag,

 

In het nieuwe huis hebben we interactie tv van kpn, via koper. Om het netwerk uit te breiden naar alle bedrade punten heb ik er een tp-link TL-SG1016DE 16 poorts switch tussen geplaats. Deze switch ondersteunt IGMP-snooping, maar desontdanks werken de interactieve functies niet naar behoren. Tv kijken gaat prima, maar terugkijken, pauzeren en verder kijken of on demand gaat moeizaam. Het beeld hapert en blokkeerts soms meerdere seconden en dit wordt erger naarmate men langer kijkt. Zogauw we de switch passeren werkt het vlekkeloos, dus de bekabeling en connectoren lijken het probleem niet en IGMP-snooping is enabled in het managed switch menu.

 

zijn er nog andere opties relevant voor deze feature of is dit gewoon geen geschikte switch. Indien het laatste het geval is, welke switch kunnen jullie dan adviseren die wel gegarandeerd goed werkt? Nu kan deze nog retour, dus dan wissel ik hem om.

 

met vriendelijke groeten,

 

Nick

icon

Beste antwoord door PeterG 29 December 2020, 01:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Inderdaad. Met TP geeft het wel (niet altijd) problemen. Niet helemaal stabiel i.i.g.

Dan zou je de Netgear kunnen aanschaffen.

Bv de GS116Ev2

(dus niet de versie zonder E; die met E hebben IGMP Snooping)

KPN heeft zelf alleen de GS105E. Dus ik durf de GS116Ev2 aan te raden.

Goedemiddag en bedankt voor uw snelle reactie en natuurlijk ook voor de info. Als ik er zo naar kijk lijkt dit echter geen rackmount ondersteuning te bieden. Daar de switch samen met een patchpaneel in een wallmounted rack hangt, zou rackmount wel een mooie optie zijn. 
 

Zou een andere netgear switch, bv de GS716T, een optie kunnen zijn?

 

mvg,

 

Nick

Reputatie 7
Badge +24

Al geprobeerd op die TP-Link te updaten?

Euhm nee, dat is wel een goed idee om dat eerst te proberen. Ga ik meteen even doen!

UPDATE: de switch beschikte reeds over de laatste firmware update. Bedankt in ieder geval voor het meedenken.

 

groeten,

 

Nick

Zou een andere netgear switch, bv de GS716T, een optie kunnen zijn?

Je mag zelf even uitvissen of die IGMP Snooping ondersteunt. Aangezien de E in de aanduiding ontbreekt dus ik daar geen uitspraak over te doen.:wink:

https://www.netgear.nl/support/product/gs716tv2.aspx#docs

(en hopelijk lukt het i.c.m. ITV wel na een update van de TP)

Een (te) voor de hand liggende gedachte : de TV(s) met een eigen kabel rechtstreeks op de experiabox, alle andere apparaten via de verdeler.