Beantwoord

Gesproken ondertiteling bij opgenomen programma

  • 17 June 2020
  • 9 reacties
  • 241 keer bekeken

Goedenavond. Ik zie dat hier twee jaar terug op is gereageerd. Hoe staat het hiermee? Ik zou graag de serie The Sommerdahl Murders volgen maar ik kan geen ondertiteling meer lezen door een oogziekte. Hierom ben ik naar KPN gegaan, ivm de gesproken ondertiteling. De Deense serie wordt uitgezonden op NPO3. De ondertiteling is niet af te spelen, ook niet wanneer ik opneem. Homeland heeft wel gesproken ondertiteling. Dit heeft even niet gewerkt, de laatste keer functioneerde het gelukkig prima. 

 

Ik ben heel benieuwd. Met vriendelijke groet, Trees Mantel

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

icon

Beste antwoord door KeesYagi 24 June 2020, 22:14

Bekijk origineel

9 reacties

Neem je wel op van zendernummer 193 !

Overigens hebben álle providers de NPO zenders ook met gesproken ondertiteling beschikbaar. Dat zijn ze wettelijk verplicht.

Ik kan het niet checken; de serie is niet beschikbaar via Terugkijken.

Een kennis van mij gebruikt het via Ziggo. Die ziet nog maar 4 procent.

Op dit moment is er GOS actief op NPO 3

https://www.tvgids.nl/tv/kleine-mensen-grote-dromen/89141631

Maar ik kijk/luister via een andere aanbieder.

Bedankt voor jullie reacties heren, erg fijn. Ik reageer laat omdat mijn “hulpje” 1 keer per week komt. 
 

Wat houdt GOS in? Er staat inderdaad overal NPO2GOS.

 

Zal de oorzaak de taal zijn? Het ging om een Deense serie. 
 

Reageert KPN ook? Groeten, Trees. 

GOS : gesproken ondertitel service

De titels die in beeld staan worden door een computer voorgelezen, het zal dus niets met de oorspronkelijke taal te maken hebben.

Hier een eerder onderwerp er over

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/tv-ondertiteling-vergroten-gesproken-ondertiteling-458320

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Trees1950. Lastig dat gesproken ondertiteling niet werkt bij de serie The Sommerdahl Murders. Werkt die wel bij andere series en programma's? Kun je dat eens testen? En neem je, zoals @PeterG vraagt, wel op via kanaal 193? En wat gebeurt er als je de ondertiteling probeert af te spelen? Krijg je dan een bepaalde melding of gebeurt er niks? 

Zou je verder je profiel aan kunnen vullen met je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan. 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Trees1950. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop dat dit betekent dat je inmiddels weer gesproken ondertiteling hebt bij opgenomen programma's. Als je nog wel ergens hulp bij nodig hebt, lees ik het graag.

Hallo @Trees1950. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop dat dit betekent dat je inmiddels weer gesproken ondertiteling hebt bij opgenomen programma's. Als je nog wel ergens hulp bij nodig hebt, lees ik het graag.

 

Hoi Natasja. Ja, het werkt verder altijd prima en ik weet dat het via 193 moet. Ik kan niet meer lezen dus alles wordt gesproken waardoor ik hiermee voldoende ervaring heb en weet hoe het werkt. Ik kreeg geen melding, hij las de ondertiteling niet voor bij de Deense serie. 

 

Groeten Trees 

De voorgelezen audio wordt gemaakt bij cq geleverd door de uitzender, KPN en de andere verspreiders geven het signaal alleen door, dus als het bij een programma ontbreekt dan zal dat zws niet aan KPN liggen.

 

Reputatie 6
Badge +9

Wat @KeesYagi aangeeft klopt, @Trees1950. Als het verder goed werkt, dan wordt de gesproken ondertiteling bij die serie niet doorgestuurd door de zender en kunnen wij het signaal dus niet doorgeven. Je zou dat eens bij NPO kunnen aankaarten. 

Reageer