Beantwoord

Gestreept tv scherm bij opstarten tv ontvanger en LG tv

  • 4 March 2024
  • 17 reacties
  • 119 keer bekeken

Sinds een week of zes ervaren wij klachten bij het opstarten van de tv en tv ontvanger. Na het aanzetten krijgen we een gestreept roze blauw scherm op de tv. Als we de tv of de tv ontvanger aan en uitzetten dan is de klacht verdwenen. Inmiddels hebben we de tv ontvanger en ook de tv gereset, helaas biedt dit geen oplossing. Inmiddels hebben we de de reparatiedienst van LG over de vloer gehad om de klacht op te lossen. Er zijn geen problemen geconstateerd met de LG. Vlg de monteur ligt het aan het tv ontvanger kastje, wij hebben een oud type zelfs nog van Telfort. 
wij ontvangen dan graag een nieuwe tv ontvanger kastje.

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 7 March 2024, 20:49

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Paul Lelystad 
De snelste manier is om even te bellen met het gratis nummer van KPN 0800 0402
Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.

Gesloten op zon- en feestdagen

Wil je hier wachten vul dan vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel, wat alleen zichtbaar is voor KPN en voor jou, dan kunnen ze je sneller helpen.

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.

Maar zoals ik al zei, een beller is sneller.

Huisnijverheid, bedankt voor je tip. Ik heb inmiddels gebeld. Ik krijg van kpn een nieuwe HDMI kabel en daarmee moet het probleem opgelost zijn. We wachten het af.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Paul Lelystad,

Dit klinkt inderdaad als een probleem dat veroorzaakt wordt door een HDMI kabel die niet helemaal goed meer is, óf door een defect aan het HDMI poortje waar de kabel op aangesloten is. Ik neem aan dat de LG reparatiedienst al uit heeft gesloten dat er iets mis is met de HDMI poorten van je tv?

Mocht de nieuwe kabel geen verschil maken, dan wil ik je als eerst even aanraden om te kijken of jouw ontvanger om te ruilen valt via de servicetool voor het omwisselen van oude apparatuur. Als je via die weg te zien krijgt dat omruilen niet aan de orde is, is je ontvanger nog van een type dat we volledig ondersteunen en het gewoon goed zou moeten doen. Je kunt in dat geval opnieuw bellen met onze telefonische klantenservice en daar aangaven dat de nieuwe HDMI kabel geen verschil heeft gemaakt. 

Bedankt voor de reactie. De HDMI kabel is zojuist vervangen. Ik hoop dat de klacht hiermee is opgelost. Zo niet dan neem ik weer contact op, 

Reputatie 7
Badge +20

Top! We horen het uiteraard ook graag als de problemen hiermee verholpen zijn @Paul Lelystad 😊

Helaas de klacht is nog niet opgelost! vandaag bij opstarten wederom een roze/blauw gestreept scherm.  wat is de volgende optie?

Reputatie 7
Badge +20

Jammer @Paul Lelystad 😕

Dan wil ik je nu aanraden om te kijken of jouw ontvanger om te ruilen valt via de servicetool voor het omwisselen van oude apparatuur. Als je via die weg te zien krijgt dat omruilen niet aan de orde is, is je ontvanger nog van een type dat we volledig ondersteunen en het gewoon goed zou moeten doen. Aangezien dat niet get geval is, kan je het best opnieuw bellen met onze telefonische klantenservice en daar aangaven dat de nieuwe HDMI kabel geen verschil heeft gemaakt. Mijn telefonische collega gaat dan samen met jou op zoek naar wat dan wél de oorzaak is van de strepen!

Bedankt voor je tip/advies. Via de ingevulde servicetool blijkt dat de tv ontvanger nog niet toe is om vervangen te worden. Daarna contact gehad met de klantenservice, helaas met een onbevredigend resultaat. Uitgelegd dat de nieuwe HDMI kabel wederom een storing/gestreept scherm geeft bij aanzetten tv en ontvanger. De man van de klantenservice zei niets meer te kunnen doen en dat het dan aan de tv moest liggen. Vreemd de tv is tenslotte gecontroleerd en daar blijkt niets mis mee. Volgens de medewerker lag het toch aan de tv. (kastje muur verhaal volgens mij). Al met al is ons probleem niet opgelost, sterker nog vandaag bij het aanzetten van de tv en de tv ontvanger wederom een gestreept scherm. Wel kreeg ik de mogelijk om een monteur langs te laten komen, echter de kosten zijn dan voor mij………..

Zijn er nog andere opties?

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, heb je 1 of meerdere tv-ontvangers in huis @Paul Lelystad? Mocht je er meerdere hebben, zou je dan een andere ontvanger aan willen sluiten om te kijken of het probleem dan ook echt weg is? 

En heb je ook andere apparatuur aangesloten op je tv, zoals bijvoorbeeld een DVD speler of spelcomputer? Zo ja, wat gebeurt er dan als je die met dezelfde HDMI kabel op dezelfde HDMI poort van je tv aansluit?

Reputatie 7
Badge +20

We hebben geen reactie meer van je gezien @Paul Lelystad en ik hoop dat dit inhoudt dat het probleem inmiddels niet meer voorkomt. Mocht ik me daarin vergissen dan hoor ik het uiteraard graag! Zou je dan nog willen reageren op mijn laatste bericht? 

Beste Maja,  

Ik heb het de afgelopen week aangekeken of de gekleurde streepjes nog terug komen. Vandaag was het weer zover.

bij het opstarten van de tv en tv ontvanger kreeg ik weer gekleurde streepjes. 
wat kan ik nu nog doen? 
 

Reputatie 7
Badge +20

jammer dat de streepjes weer terug zijn gekomen @Paul Lelystad 🙁

Hmm, heb je 1 of meerdere tv-ontvangers in huis @Paul Lelystad? Mocht je er meerdere hebben, zou je dan een andere ontvanger aan willen sluiten om te kijken of het probleem dan ook echt weg is? 

En heb je ook andere apparatuur aangesloten op je tv, zoals bijvoorbeeld een DVD speler of spelcomputer? Zo ja, wat gebeurt er dan als je die met dezelfde HDMI kabel op dezelfde HDMI poort van je tv aansluit?

 

De tv ontvangers zijn al eerder omgeruild maar er is geen verschil. Daarnaast zijn er geen andere apparaten aangesloten op de tv.

Reputatie 7
Badge +20

De tv ontvangers zijn al eerder omgeruild maar er is geen verschil. 

Deze zin kan op 2 manieren opgevat worden, dus ik hoor graag nog even welk van de 2 situaties we nu mee te maken hebben 😊

Je geeft aan dat er geen verschil is, maar bedoel je daarmee dat de strepen blijven op deze LG tv, ook al heb je de andere ontvanger er op aangesloten? Of ‘verhuizen’ de strepen mee met de ene ontvanger en heb je dan dus de strepen op je andere tv?

De strepen blijven voorkomen op de LG tv

in eerste instantie denk je dan aan de TV maar deze is gecontroleerd en zijn er geen fouten/storingen geconstateerd. (Daarnaast is de tweede tv een oude tv ca 15 jaar)

vlg. de monteur ligt het aan de oudere kastjes…….

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, als het niet uitmaakt welke van de 2 ontvangers aan is gesloten en je hebt geen strepen of je andere tv met beide kastjes, dan lijkt het er tóch op dat het te maken heeft met iets op of bij je tv. Als de strepen door de ontvanger of DHMI kabel veroorzaakt zouden worden, zou het op je andere tv ook mis moeten gaan.

Mochten je ontvangers echt verouderd zijn, dan kan je ze omruilen via de servicetool voor het omruilen van verouderde apparatuur

Tsja, lijkt wel een kastje muur verhaal. Is het een optie dat ik een nieuwe/ander type tv ontvanger krijg? ik ben dan bereid om de verzendkosten te betalen.  Zo niet dan laat ik het hier maar bij. Zodra de klachten zich herhalen en-of erger worden zal ik mij heroriënteren in een internet/tv aanbieder. Ik heb echt het gevoel dat KPN mij alleen laat staan met mijn klachten.

Reageer