Beantwoord

Handshake protocol werkt niet goed bij Anthem MRX540 in combinatie met TV+

  • 18 April 2024
  • 2 reacties
  • 26 keer bekeken

Reputatie 1

Anthem

Ā 

Ik heb mijn Anthem MRX540 aangesloten via een etherkabel.
Voor tv kijken is het Kpn itv+ kastje aangesloten via de hdmi poort 1 op de Anthem MRX540.

Het handshake protocol van kpn itv+ met Anthem MRX 540 werkt niet goed. Het HDMI1 kanaal laat niet altijd beeld zien van de tv als ik de tv inschakel. Soms moet ik de Anthem MRX 540 wel 4 keer aan en uit zetten om beeld te krijgen.
Weet iemand hoe dit wel in Ć©Ć©n keer kan lukken?

Ā 

icon

Beste antwoord door PeterG 18 April 2024, 14:54

Bekijk origineel

2 reacties

Ik denk eerder dat het probleem zit in wel/niet ondersteuning voor 4k / 50 Hz. Ik lees dat ie wel 4k / 120 Hz ondersteunt.

Mogelijk heeft ie wat moeite met 50 Hz signalen. Op automatisch kiest de ontvanger 4k/2k 50 Hz, 1080p 50 Hz, 720p 50 Hz.

Je zou het eens kunnen testen door de 'beeld resolutieā€™ op de ontvanger vast te zetten op eerst 4k/2k 50 Hz. Dan proberen met 1080p 50 Hz.

Omdat je hogere geluidsnormen alleen gebruikt i.c.m. de televisie heb ik ervoor gekozen om de ontvanger alleen optisch op mijn Pioneer aan te sluiten. Voor radio, maar bij televisie wat ook 'maarā€™ 5.1 is laat ik de versterker ook op die ingang.

Ontvanger met HDMI direct op de televisie.

Met streamingdiensten die vaak 7.1 zijn en soms zelfs Atmos, gebruik ik de audioĀ verbinding van TV naar de versterker. Dat kan HDMI ARC zijn voor 7.1 en Atmos. Ik gebruik echter qua speakers een 5.1 opstelling.

Reputatie 1

probleemĀ  is hiermee opgelost. dank u wel.

Reageer