Beantwoord

haperend beeld

  • 7 June 2020
  • 12 reacties
  • 114 keer bekeken

Ik heb haperend beeld en heb alle stappen doorlopen om het te verbeteren maar zonder succes. Wat zou ik nog meer kunnen doen?

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 14 June 2020, 17:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Toon, welkom op het forum. 

Welke stappen heb je precies doorlopen? Mag ik weten hoe de ontvanger is aangesloten op de Experiabox? Is dit rechtstreeks met een kabel of zit daar nog een switch of netwerkadapters in het stopcontact tussen? 

Zou je ook je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Ik hoor graag van je.

Reputatie 7
Badge +24

Toon, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 

Beste, 

 

Ook ik heb de laatste tijd last van haperend beeld. 

Alle oplossingen geprobeerd maar helaas geen resultaat. 

Ik zit bedraad en zonder switch tv te kijken. 

Voorheen nooit geen problemen gehad. 

 

Wie heeft voor mij de oplossing? 

Badge +19

Heb je al een andere kabel geprobeerd? Heb je de ontvanger al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen?

Andere kabel gebruikt en ook al een reset gedaan van zowel experia box en tv kastje. 

Heb 2 kastjes en beide hebben problemen 

Wij hebben een haperend beeld. Het wordt de laatste dagen alleen maar erger.

De Experia Box V10 hebben we gereset.

De TV otvanger Arris VIP2952 hebben we opnieuw opgestart.

We hebben de Selfcare Tool uitgevoerd.

De DVS hebben we uit het stopcontact gehaald.

De DVS is aangesloten op een dubbel stopcontact, waarbij in het 2e stopcontact niets zit. 

Maar niets blijkt te helpen.

Hopelijk kunnen jullie ons helpen.

 

Met vr.gr.

Badge +19

Al getest met een kabel ipv de dvs?

Met een kabel gaat niet. De Experia box staat heel ergens anders. Dan  moeten er allemaal gaten geboord gaan worden om die kabel door heen te leggen. Op aanraden van de KPN is destijds voor deze DVS gekozen.

En tot een week of 4 geleden werkte alles prima.

Badge +19

Er is vrijwel zeker ruis ontstaan op je electriciteitsnetwerk.  Dat kan komen door een ledlamp of een slecht werkende dimmer of de zonnepanelen van de buren om maat iets te noemen.  Helaas zijn de Devolo's erg gevoelig voor dat soort storingen. Misschien kan je hier nog wat mee. https://www.devolo.nl/overal-internet-in-huis/devolo-cockpit hiermee beheer je de Devolo's.  Maar gezien de vele problemen met die dingen ben ik bang dat je toch een andere oplossing zal moeten zoeken.

Heb momenteel een DVS200. Kan het zijn dat hier de software van ge-update dient te worden?

Badge +19

Dat is al een oudje. Je zou de 1200 kunnen bestellen en proberen. Werkt het niet dan binnen 14 dagen terug sturen.

Top, bedankt voor de tip!