Beantwoord

Haperend beeld op 2 ontvanger, ongeveer een halve seconde

  • 20 December 2023
  • 4 reacties
  • 69 keer bekeken

Reputatie 1

Hoi, nu heb ik zelf nog wel een vraag. Ik heb dagelijks een storing in mijn tv beeld zitten. Een soort van Freeze van 0,5 seconden. Het beeld verspringt dan. Ik heb deze melding al is eerder gemaakt. Verder zeker tevreden over het beeld van de 5202, alleen is de freeze vervelend. Ik heb een 2e kpn tuner 2952. Deze is aangesloten op de tv op de slaapkamer. Deze tv is wat ouder en hierop is de storing/freeze wat minder te zien, maar is er wel.
 
Mijn setup;
Box 12 direct met cat 6 kabel af FTU
Software box 12 up to date SGEJ1000060E
Tuner 5202 

Samsung TV QE55QN92AATXXN
Direct met HDMI 2.1 op Samsung  UHD 4K TV uit 2022 aangesloten.
Software Samsung TV up to date
HDR in de box 12 uitgezet 
Instelling in de box 12 op 1080i gezet
TV doet de upscaling
Samsung TV met laatste update
Samsung TV all hulp instellingen uitgezet 
3x superwifi - wifi is stabiel 200 dl om 340 up

Wat heb ik gedaan?
Alles naar fabrieksinstellingen en volledig opnieuw begonnen met de opbouw.
FTU van de stroom gehaald voordat ik de setup opnieuw heb gedaan.

Resumé. De Wifi is goed, maar op de TV zit ik met een soort van storing. Wat kan dit zijn? Ik heb zelf het idee dat het toch of in de wijkkast zit of in de glasvezel kabel die binnenkomt in huis. Eigenlijk heb ik dit probleem al langer. Is eigenlijk nooit weg gegaan. Iemand een idee? Dankje Marco

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 21 December 2023, 19:41

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hi @Marco1908!

Super dat je al zoveel geprobeerd hebt en dank voor de uitgebreide uitleg. 😄
Erg gek dat dit probleem zo hardnekkig is dus ik ben ook benieuwd waar dit nu door komt.

Hoe zijn je tv-ontvangers aangesloten op je modem? 
Mochten die bijvoorbeeld via een switch aangesloten zijn, zou je dan één ontvanger rechtstreeks bekabeld willen testen? Ik ben benieuwd of de ‘glitch’ er dan ook nog is. 

Mochten ze niet via een switch aangesloten zijn of mocht rechtstreeks bekabeld niet helpen, hoe is de bekabelde internetverbinding dan? Als je een speedtest via de Ookla app doet op je PC of laptop die rechtstreeks bekabeld op je modem aan is gesloten, wat komt daar dan uit?

Ik ben benieuwd!

Reputatie 1

Hoi, tv ontvanger is direct bekabeld aangesloten op het modem. Zal zsm ff de DL en UP bekabeld testen op de laptop. Info volgt.

Reputatie 1

Hoi @Sanne van KPN probleem is niet opgelost. Bij het downloaden via kabel met de laptop kom ik op 500 down en 500 up ondanks mijn 1 gbit contract. Met Netflix en IPTV geen storing. Zit het dan in de 5202? Hoor graag. Gr Marco 

Reputatie 7
Badge +18

Hi @Marco1908! Jammer dat het nog niet is opgelost en gek dat de snelheden achterblijven. Je laptop kan wel 1 Gbit/s aan? De kabel ook? 

Desalniettemin zou je ook met 500 Mbit/s geen glitches moeten hebben als je TV kijkt. Het gebeurt zowel boven als beneden zeg je, beide ontvangers zijn rechtstreeks met een internetkabel op je modem aangesloten?
Niet via een switch of via internetpoorten in huis? 

We hebben ook een tool om problemen en storingen met TV kijken mee op te lossen. Heb je die ook al eens doorlopen? Wellicht staan daar tips in die je nog niet geprobeerd hebt. 

Je kunt ons hiervoor ook bellen via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00. Mijn collega kan dan direct alles met je doorlopen. Dat schakelt wat sneller. 🙂

Reageer