Vraag

Haperende iTV app via bekabelde Chromecast

  • 27 February 2022
  • 4 reacties
  • 76 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb de Chromecast met Google tv inmiddels via een ethernet adapter bekabeld aangesloten en de boel stuitert nog steeds, iets minder heftig en minder vaak maar toch. Als het buffer verhaal klopt dan staat deze nu echt veel te zuinig afgesteld. Ik snap dat je ook geen klachten wilt van mensen die als laatste in de straat zien dat er gescoord is maar fatsoenlijk kunnen kijken is ook wat waard.

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 1

Hier hetzelfde probleem, maar dan op de Chromecast met Google tv. Alles draait vlekkeloos behalve de KPN app. En ik heb deze inmiddels bekabeld, met een ethernet adapter aangesloten. Dat heeft wel iets geholpen, de stuiterde in het beeld zijn iets minder heftig geworden. Ik las in een ander topic een hele verhandeling over de buffer van de app dat die heel klein is omdat je ander te ver achter gaat lopen. Je wilt natuurlijk niet de laatste zijn die juicht in de straat bij een voetbal wedstrijd :yum: . Maar ik denk dat die buffer nu veel te klein is waardoor er niks opgevangen kan worden.

Admin: Reactie naar je eigen topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Erwin1976 Het verhaal over het verschil tussen bijvoorbeeld Netflix en de iTV app klopt. Maar aangezien dit geen algemeen probleem is (we zien niet dat dit veel gemeld wordt) is het geen kwestie van 'afstellen'. Laten we kijken wat we kunnen doen om het bij jou te verbeteren. Zou je op de volgende vragen kunnen ingaan? 

  • ervaar je deze problemen nog steeds?

  • wat bedoel je precies met het beeld dat stuitert?

  • is dat op specifieke zenders bij live tv? zo ja, welke?

  • ervaar je dit ook met opnames en/of terugkijken?

En zou je de volgende zaken eens willen checken en uitproberen? 

  • app verwijderen en opnieuw installeren

  • check of de Chromecast de meest recente SW-versie heeft

 

Reputatie 1

Hoi Bart,

Sinds ik de Chromecast via een ethernet adapter heb aangesloten heb ik er minder last van. Maar over is het nog steeds niet.

 

Met het beeld stuitert bedoel ik dat het af toe even vast staat en dan weer verspringt naar waar de uitzending op dat moment is, het geluid loopt meestal wel door. Dat vast lopen is minder geworden sinds dat het via ethernet gaat. Ook zie ik af en toe dat het er delen van. Het beeld niet goed dan zie je ineens groene en zwarte blokken op een deel van beeld, de rest blijft goed, die ook snel weer weg zijn.

 

Het is bij live tv eigenlijk bij alle zenders wel, maar bij de zenders die wat verderop in de lijst is het naar mijn idee wat meer. Bijvoorbeeld Discovery en history. Maar die geven via het KPN kastje ook wat vaker problemen dat het geluid niet helemaal op tijd loopt, en met surround sound aan nog meer vreemde dingen, heb ik al eens een topic over geopend.

 

Terug kijken heb ik het nog niet echt gemerkt, doe ik niet zo veel. En opnemen hebben we niet in abonnement.

 

Ik zal de app eens verwijderen en weer toevoegen kijken wat het doet. De Chromecast heeft de nieuwste software versie.

Reputatie 1

Hoi @Bart_ ,

 

Ik heb de app een keer verwijderd en weer geïnstalleerd, en dat heeft het nog verder verbeterd. Wel bijzonder omdat ik de Chromecast net anderhalf maand heb en alle apps er eigenlijk nog maar net opstaan. Maar goed tot nu loopt het allemaal behoorlijk goed, met heel af en toe nog een kleine "stuiter"

 

Â