Beantwoord

Haperingen beeld en geluid ARRIS VIP2952 V2

  • 5 November 2022
  • 7 reacties
  • 168 keer bekeken

Reputatie 1

Mijn vriendin heeft sinds 2 weken zo nu en dan een kraakje in het geluid via de ARRIS VIP2952 V2. Dit is inmiddels verergerd naar regelmatig blikkerig gekraak en korte momentjes van zwart beeld tussendoor. De ITV ontvanger zit via een surround receiver met de tv verbonden.

Ik heb net de itv ontvanger op een hdmi kabel van de dvd aangesloten, waarbij er even geen signaal werd doorgegeven (zo'n 12 seconden) voordat het beeld door kwam. Daarna weer terug op de oorspronkelijke hdmi kabel waarbij het signaal ook niet vlekkeloos werd doorgegeven. De dvd speler geeft via beide hdmi signalen gewoon beeld en geluid door.

Na een paar keer de hdmi kabel uit en terug in de itv ontvanger te hebben gestoken heb ik nu momenteel weer wel goed beeld en signaal (met heel af en toe een kraakje in het geluid).

  • Kan het zijn dat er iets mis is met de hdmi uitgang van de tv ontvanger? Het apparaat staat er nu al weer ruim 4 jaar.
  • Kan ik mijn eigen itv ontvanger in de plaats van de tv ontvanger aansluiten om te testen of het dan wel goed blijft gaan? Of word er dan bij mijn vriendin een 2e itv ontvanger geregistreerd die dan ook op de rekening verschijnt?

Indien het raadzaam is: Kan een moderator een privébericht sturen zodat ik daaraan het abonnee nummer van mijn vriendin door kan geven?

icon

Beste antwoord door joop2011 6 November 2022, 10:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 1

Nog even ter aanvulling: de itv zit rechtstreeks op de modem aangesloten met de originele netwerkkabel.

Reputatie 7
Badge +20

Hoe is de KPN tv decoder Arris VIP 2952 V2 met de Experiabox (KPN router modem) verbonden?

 

Heb je ook al eens een reset gedaan?

Zie hier. 

Reputatie 1

De Arris 2952 V2 zit met de gele netwerkkabel (cat5?) rechtstreeks op de Experiabox aangesloten. Beiden zijn al meerdere keren herstart. De Arris is afgelopen week ook al een nacht van de stroom afgeweest, dus goed herstart.

Ondanks dat het vanmiddag goed ging was het net weer een groot drama. Inmiddels de Arris weer opnieuw opgestart en dan gaat het weer even goed. Nu begint het geluid zo nu en dan weer een "hikje" te geven. Mocht het niet veranderen dan ga ik zo eens kijken hoe het gaat met mijn HBM2260, dit om uit te sluiten dat het aan de hdmi kabel of aan de home cinema ligt.

Reputatie 7
Badge +20

@P76 

Begrijp ik goed dat de HDMI kabel van de Arris 2952 naar de Home Cinema gaat en van de Home Cinema naar de tv?

Daar kan het probleem ook zitten, als dat zo is aangesloten.

 

Probeer in dat geval het volgende:

KPN tv decoder (Arris VIP 2952) HDMI naar de TV (ingang HDMI1 bij voorkeur).

En vanaf HDMI2 (meestal ARC) van de tv naar de Home Cinema.

Reputatie 7
Badge +20

Heb je de tips van joop2011 nog getest? Is het daarmee gelukt? 

Zo heb ik het zelf ook aangesloten.

Reputatie 1

Excuses voor mijn late reactie. Ik heb de Arris vorige week rechtstreeks op de tv aangesloten (hdmi 2) zodat het geluid via de tv met hdmi 1 arc naar de receiver word gestuurd. Tot nu toe werkt dit zonder problemen, dus tot zo ver is het opgelost.

Wat ik wel opmerkelijk vind is dat de Arris al ruim 2,5 jaar rechtstreeks op de receiver stond aangesloten zonder verdere problemen. Kan dit aan een gewijzigde codec van KPN zelf liggen? Het signaal van de bluray (zowel 5.1 geluid als films met Dolby Atmos) werkt wel zonder problemen op de home cinema, zowel via de hdmi waar de Arris op aangesloten zat als op elke andere hdmi ingang.

Reputatie 7
Badge +20

Ik durf dat zo niet te zeggen. Daar zit ik zo niet in. Wel fijn dat het nu werkt. :)