Beantwoord

Hard plofgeluid tijdens wisselen van zenders

  • 31 July 2023
  • 8 reacties
  • 117 keer bekeken

Hallo,

 

tijdens het zappen tussen de zenders hoor ik steeds een kei hard plof geluid. Vandaag al met Kpn gebeld, maar mevrouw wist het ook niet echt. Het is dus ook niet opgelost. Ik heb geen soundbar oid. Geluid komt uit tv. Voorheen had ik een ouder tv kastje en daar was het niet bij, nu wel bij een nieuwer kastje.

 

wie kan me verlossen van dit irritante harde geluid!

icon

Beste antwoord door Rianvv 2 August 2023, 18:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hier hetzelfde! Geen soundbar en inderdaad dat plofgeluid. Ik dacht dat het aan onze TV lag, dat is het dus niet….

Nee want heb de tv al jaren en sinds het nieuwe kastje hebben we t .. maar de tv boven heeft t weer niet. Ik ga morgen nog eens bellen, maar dacht misschien weet iemand t hier.

 

mocht ik de oplossing hebben, laat ik het je weten :)

Reputatie 3
Badge +1

Mijn moeder had daar ook last van met TV+ kastje samen met nieuwe Samsung TV. Heb daar alles eens los gekoppeld en opnieuw aangesloten. Daarna heeft ze er geen last meer van gehad.

Ze gaf destijds ook aan dat het een harde ‘knal’ was vanuit de TV. Toch vreemd dat dit ook bij andere voorkomt.

Ja precies dat! Ik heb ook een Samsung tv. Ik zal het morgen eens loskoppelen en opnieuw aansluiten, als het zo simpel gaat zijn ben ik al blij :D

Helaas had de stekkers eruit en erin niet geholpen, dus manlief met Kpn gebeld, hij heeft de geluidsinstellingen aangepast naar stereo ofzo en sindsdien geen plof meer!

 

dus @Katja Meijer slim om even te bellen en te vragen wat je precies moet doen.

 

wat een verademing zonder die plof!

@Rianvv : dank voor je reactie! We gaan ermee aan de slag! 

Reputatie 6
Badge +6

de geluidsinstellingen aangepast naar stereo ofzo en sindsdien geen plof meer!

Dat betekent volgens mij wel dat al het geluid nu wordt omgezet naar “gewoon” stereo. Dus geen Dolby enzovoort meer? Misschien kan een oude televisie de betere geluidsnormen niet aan. Maar als je televisie normaal gesproken wel met beter geluid om kan gaan, dan vind ik de keuze voor gewoon stereo niet een fijne workaround.

Ik ben ook nieuwsgierig of de oplossing aan jullie uitgelegd is.

Ik merk eigenlijk niet zoveel verschil met het oude geluid. 
Maar ik vind dolby ook niet zo heel fijn. Hebben daar ook geen extra soundbar ofzo voor. Onze tv is 5 jaar “oud” en was toen een nieuw model dus lijkt me dat deze t wel aan zou moeten kunnen.

geen uitleg gekregen. Maar die plof is zo irritant bij elke 3 zenders zappen dat ik al blij ben dat dat geluid weg is 🫣 moet ook eerlijk zeggen dat ik niet heel veel eisen stel aan tv kijken hoor.