Vraag

Herhaaldelijk foutcode 143 op de tv-ontvanger

  • 23 October 2020
  • 12 reacties
  • 113 keer bekeken

Ik heb gemiddeld zo’n 4 á 5 x per avond een vastlopen van de tv. De zg code 143. Ik heb al 2x bijna een uur in de wacht gestaan bij de telefoon en vervolgens werd de verbinding verbroken. Bepaald niet klantvriendelijk. Ik weet hoe ik het op kan lossen maar het ergert me dat dit meerdere malen per avond moet.

ik wil een blijvende oplossing.

groet, Mar

 

*Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.


12 reacties

Reputatie 2
Badge +5

Hoi @Marthy! Welkom op ons forum.

Wat lastig dat je tv-ontvanger steeds foutcode 143 geeft! Je geeft aan dat je het nu steeds tijdelijk kunt oplossen. Welke oplossing pas je dan precies toe? Heel begrijpelijk dat je hier graag een blijvende oplossing voor wilt dus ik denk graag met je mee. 

Foutcode 143 betekent dat de tv-ontvanger geen verbinding meer heeft met  jouw modem. Hoe is jouw tv-ontvanger aangesloten op het modem? Maak je misschien gebruik van een draadloze verbindingsset? In dat geval kunnen deze voor storingen in de verbinding zorgen. Je kunt dan het stappenplan om problemen met de draadloze verbindingsset op te lossen doorlopen. 

Indien je geen gebruik maakt van een draadloze verbindingsset, is het belangrijk om de tv-ontvanger rechtstreeks op het modem aan te sluiten met een internetkabel. Controleer de kabel dan goed en vervang deze eventueel. Laat je weten of je hiermee tot een oplossing komt? 

 

Ik heb inderdaad een draadloze verbindingsset en heb eerder al een link gekregen met de stappen die ik moest doorlopen maar het probleem blijft ondanks de gezette stappen. Vervolgens heb ik een nieuwe ethernet kabel gekregen omdat mevrouw van de klantendienst zeker wist dat het daaraan zou liggen maar helaas, ook dat neemt het probleem niet weg. Het is jaren goed gegaan maar sinds een maand of 2 is het hopeloos, misschien is de verbindingsset versleten? Al moet ik wel zeggen dat die altijd wel wit kleuren.

 

Reputatie 2
Badge +5

Even voor mijn beeldvorming: welke ethernetkabel heb je precies vervangen? Heb je misschien ook de mogelijkheid om de tv-ontvanger rechtstreeks op het modem aan te sluiten met een lange ethernetkabel, dus zonder tussenkomst van de draadloze verbindingsset? En voor alle zekerheid: heb je software ook geüpdatet onder stap 5 van het stappenplan? Mijn ervaring leert dat dit een groot verschil kan maken. 

Ik vermoed inderdaad net als jij dat de verbindingsset aan vervanging toe is. Wanneer de tv-ontvanger geen problemen geeft wanneer je hem zonder tussenkomst van de verbindingsset op het modem hebt aangesloten, weten we zeker dat het ook door de set veroorzaakt wordt. We bieden standaard twee jaar garantie op de verbindingsset. Heb je hem in de afgelopen twee jaar aangeschaft via onze webshop? Dan kan ik hem voor je vervangen. Als je hem al langer in huis hebt, dan is de garantie verlopen en kun je via onze webshop een nieuwe set aanschaffen.

Nee die heb ik nog geen 2 jaar, ze zijn wel van de Telfort maar dat maakt denk ik niet uit. Dus graag een nieuwe set ter vervanging. Er moeten er 3 in de doos zitten en waar stuur ik deze dan naartoe? Groetjes Marthy 

Reputatie 2
Badge +5

Voordat we het daadwerkelijk kunnen vervangen, moeten we wel even zeker weten dat het aan de verbindingsset ligt. Wil je daarom nog antwoord geven op de overige vragen in het begin van mijn bericht? Het gaat dan om het volgende: welke ethernetkabel heb je precies vervangen? Heb je misschien ook de mogelijkheid om de tv-ontvanger rechtstreeks op het modem aan te sluiten met een lange ethernetkabel, dus zonder tussenkomst van de draadloze verbindingsset? En voor alle zekerheid: heb je software ook geüpdatet onder stap 5 van het stappenplan? Mijn ervaring leert dat dit een groot verschil kan maken. 

Wil je daarnaast ook je profiel aanvullen met je postcode, huisnummer, naam en geboortedatum en je klantnummer? En wil je in dit topic een foto of screenshot sturen van het aankoopbewijs van de verbindingsset? Zorg ervoor dat je privégegevens daarbij niet zichtbaar zijn door het van tevoren even te bewerken of door het af te dekken. Dan kan ik je verder helpen. 

Ik heb de ethernet kabel van het zwarte kastje naar het deel van de verbindungsset , vlak bij de tv vervangen . Het modem zit in de meterkast en tv staat in woonkamer, dat is teveel weg om direct met elkaar te verbinden. Wil juist draadloos. Ik heb alle stappen van het plan doorlopen. Hij heeft het ook altijd gedaan tot enkele weken geleden. Toen begonnen de problemen.

Reputatie 2
Badge +5

Duidelijk, dankjewel voor de toelichting. Dan zie ik de foto van het aankoopbewijs graag tegemoet. Let er goed op dat je privégegevens daarop niet zichtbaar zijn. Die zie ik wel graag terug in je profiel

Ik heb helemaal geen aankoopbewijs. Kan wel een foto van de doos maken.

Reputatie 2
Badge +5

Via welke weg heb je ze aangeschaft bij Telfort? Als je je profiel aanvult met je gegevens, kan ik ook even op zoek gaan voor je. 

De Telfort monteur bracht ze mee en later kreeg ik een nieuwe doos toegestuurd omdat in de 1e doos er maar 2 zaten en ik er 3 nodig heb. Ik heb mijn profiel aangevuld.vriendelijke groeten Marthy

Reputatie 2
Badge +5

Bedankt voor de toelichting! Ik heb het even uitgezocht. Ik zie dat de verbindingsset in juni 2018 naar je toe is gestuurd. Helaas is daarmee dus de garantie komen te vervallen en kan ik dus niet kosteloos één of meerdere adapters voor je vervangen. Je kunt dan zelf een nieuwe verbindingsset aanschaffen via onze webshop. Je hebt dan weer opnieuw twee jaar garantie op de verbindingsset. Mocht een nieuwe set onverhoopt toch niet helpen, dan kun je ze binnen 14 dagen ook altijd kosteloos terugsturen. 

Oké, bedankt tot dusver.

vriendelijke groeten Marthy

Reageer