Beantwoord

HMB2260v2 begint automatisch met het uit en aanschakelen na verloop van tijd.

  • 18 January 2022
  • 9 reacties
  • 50 keer bekeken

Reputatie 1

Bij het tv kijken gebeurt het regelmatig dat mijn HMB2260 v2 begint met het automatisch herstarten. En dan niet 1 keer, maar in korte tijd uit-aan-uit-aan-uit-aan etc.  

Een keer de stroom eraf met de aan en uitschakelaar helpt soms enige tijd, maar vaak schiet hij na enkele minuten weer in de uit-aan-uit-aan modus. 

Het gedrag is vrij onvoorspelbaar. Soms heb ik er dagen geen last van en dan weer een paar keer in een uur. 

Inmiddels heb ik de ontvanger van boven gepakt en beneden neergezet. Eens kjiken of die ontvanger wel goed is. 

Vraag: Gaat het hier om een defect apparaat of kan er iets anders aan de hand zijn. Met mij overige netwerk apparatuur heb ik hier geen last van, dus het lijkt me niet aan de bekabeling te liggen. 

Alvast bedankt voor jullie reactie

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 19 January 2022, 21:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

Heb je ergens een switch in je netwerk zitten? Of is iedere ontvanger direct met een kabel aangesloten op het modem?

Reputatie 1

Er zit een switch tussen het modem en de ontvanger. Ik kan me niet voorstellen dat dit er iets mee te maken heeft. Overigens, voor de helderheid, het is niet uit-aan, maar stand-by- aan. 

Mocht je denken dat dit er wel mee te maken heeft, hoor ik graag wat uitleg. 

Badge +19

Heb je ze sl omgeruild? Dus van boven naar beneden?

Reputatie 1

Ik heb ze wel omgeruild, maar nog niet getest. Het fenomeen doet zich soms dagen niet voor. Dus het is nu even afwachten. Boven kijken we eigenlijk nauwelijks tv, dus daar kan ik het niet echt testen. Ik ben niet van plan dagen op mijn bed te liggen :-) 

 

Badge +19

Heb je een switch die igmp snooping ondersteund? https://forum.kpn.com/kpncyclopedie-105/igmp-snooping-wat-is-het-en-waarom-is-het-belangrijk-456968

Reputatie 1

Het is een Sitecom LN-120. Als ik de specs op het internet er op na sla zie ik de term IGMP er niet bij staan, dus ik vermoed van niet. 

 

Dan zou ik hem vervangen.

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pos=0

deze switch werkt goed en is ook wel betaalbaar volgens mij.

Reputatie 1

Bedankt voor de support. Ik ga toch even eigenwijs zijn en kijken of het verwisselen van de ontvangers effect heeft. En anders ga ik kijken of ik de bekabeling anders kan organiseren, zodat de ontvanger rechtstreeks op het modem kan worden geschakeld. Lijkt me goedkoper. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Johan1603, welkom op het forum. 

Bedankt voor de support. Ik ga toch even eigenwijs zijn en kijken of het verwisselen van de ontvangers effect heeft. En anders ga ik kijken of ik de bekabeling anders kan organiseren, zodat de ontvanger rechtstreeks op het modem kan worden geschakeld. Lijkt me goedkoper. 

 

Dit lijkt mij ook een goede eerste stap. Als de ontvanger van boven wel goed werkt lijkt het eerder aan de ontvanger te liggen. Al helemaal als dit probleem ook meeverhuist met de ontvanger naar boven. In de tussentijd zou je de ontvanger ook kunnen resetten, zoals bij stap 2 wordt aangegeven. 

Ik wacht dit even af en hoor graag van je.