Vraag

Hoe bij TV+ verder gaan met een niet-live programma nadat ik op de home-knop gedrukt heb?

  • 30 November 2023
  • 2 reacties
  • 27 keer bekeken

Als je Live TV aan het kijken bent, dan kan je eenvoudig terug door het zendernummer in te toetsen. Niet heel gebruiksvriendelijk, maar prima.

En bij een programma dat je bent gestart vanuit de Gids, omdat het al volledig afgelopen is en niet meer Live te zien is ook te doen via de Gids en dan ‘Verder kijken’. Niet heel gebruiksvriendelijk met zo’n omweg, maar vooruit.

Maar nu het volgende scenario: je komt op een zender. Het programma is al even bezig dus je drukt op de groene knop om vanaf het begin te kijken. Ergens tijdens het programma druk je op de Home-knop. Waarom? Geen idee, misschien wel om wat instellingen te wijzigen. Misschien wilde je wat anders gaan kijken maar bedenk je je.

Hoe nu terug naar waar je gebleven was? Er is geen melding geweest “Let op, live buffer wordt gewist” of iets dergelijks, maar volgens mij is die buffer toch echt weg.

Of mis ik iets?


2 reacties

Reputatie 7
Badge +20

@Remco-D 

Je kan ook terug door met de zaptoetsen naar beneden te klikken.

Dat werkt net zoals bij de “oude” decoders.

 

Het is een Android box en dat terugkijken ging ook met de “oude” decoders via de gids.

 

Als je daarna weer op de gids klikt, dan ga terug naar Live tv kijken en naar de zender waar je was.

 

Terug waar je gebleven was, dat is wel een goede.

 

Wat misschien veel handiger is, om het opname pakket te nemen (bij 2 decoders gratis)

Dan kan je het programma opnemen en altijd makkelijk terug. 

 

Bedankt voor je antwoord. Helaas niet helemaal een oplossing.

Ik geloof dat de vorige mediabox dit ook niet ondersteunde, maar die gaf altijd een waarschuwing als je een actie deed die de buffer zou leeggooien. Bij de TV+ box is het drukken op de home-knop een dergelijke actie, want je kan daarna niet meer terug.

Een waarschuwing met bevestigingsvraag zou dus al uitkomst bieden.

Reageer