Vraag

Piepend geluid op Netflix

  • 23 April 2024
  • 1 reactie
  • 24 keer bekeken

Wat ik las kon het aan het geluid liggen. Het geluid staat niet op dolby, niet bij de instellingen van kpn of de tv. Wel stond hij op stereo, maar op auto wil het ook niet veranderen.

Ik las ook dat het aan de tv kan liggen. Ik heb misschien een wat oudere versie tv, maar het heeft wel apps zoals netflix. Via de afstandsbediening knop naar netflix app komt er ook een piepend geluid. Een beetje vreemd dat dit voorkomt bij een tv wat zelf een netflix app bevat/knop heeft op de afstandsbediening. Deze tv was van mijn opa, hij zelf had geen netflix dus ik weet niet of het bij hem had gewerkt. De tv is een philips tv 43PUS6101/12.

Het KPN kastje dat ik heb is een arcadyan model HMB2260 en het bevat dolby digital plus.

Kan het zijn dat dit kastje niet geschikt is voor de tv?

Ik heb al eens gebeld met de klantenservice en heb alles al eens gereset naar fabrieksinstellingen.

 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @CGME, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community!

Mijn eerste indruk is dat dit een issue is met de televisie omdat je aangeeft dat hetzelfde probleem speelt wanneer je Netflix via de tv opent. Heb je wellicht een andere tv in huis waar je de ontvanger eens op aan kan sluiten? Puur om daarmee wat zaken uit te kunnen sluiten. De ontvanger zelf zou gewoon geschikt moeten zijn dus in eerste instantie is dat niet de hoek waar ik het in zou zoeken. Is de tv zelf ook helemaal up to date qua software?

Reageer