Vraag

Hoe koppel in een extra draadloze verbindingsset?

  • 12 December 2019
  • 3 reacties
  • 13497 keer bekeken

Ik heb op dit moment een draadloze verbindingsweg met drie adapters. 

1 in meterkast bij de router en twee bij tv,s.

Wil nog 1 tv bijplaatsen moet ik nog een adapter bijkopen en koppelen of hoe werkt dit.

En waar kan ik zo,n adapter los bijkopen? 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid


3 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Flashover

Een extra DVS kan je bij KPN aanschaffen: Draadloze Verbindingsadapter 1200 (1 adapter) en die kan je koppelen aan de bestaande set. Houd wel rekening met de volgende punten:

  • Je KPN internet aansluiting moet voldoende snelheid (over) hebben voor nog een TV.
  • De DVS-en delen het elektriciteitsnet. Bij drie TV's krijgt elke DVS dus nog maar 1/3 deel van de beschikbare bandbreedte.
  • DVS is een storingsgevoelige techniek. Het kan jaren goed gaan en opeens heb je alleen maar storing. Ledlampen, magnetrons, dimmers zijn berucht.
  • Daarom biedt KPN ook maar ondersteuning tot max. 2 tv's via 3 DVS. Bij meer tv's is het altijd het beste als je die bekabeld kan aansluiten.

 

Reputatie 7
Badge +17

@Flashover Fijn dat je ons gevonden hebt op het Forum! Als ik het goed begrijp wil je een vierde DVS koppelen aan je netwerk thuis voor een extra tv. De informatie die @RBxx geeft is correct. Bedankt hiervoor. Ik weet niet over welke DVS je momenteel beschikt, maar onze DVS 1200 koppelt met zowel de DVS 200 als de DVS 650, dus het maakt denk ik weinig uit. 

Hoe koppel je een extra DVS?

Stap 1. Steek de vierde DVS in het stopcontact
Stap 2. Druk 2-3 seconden op de resetknop (lipje aan de rechterkant)
Stap 3. Wacht tot het lampje op de DVS wit begint te knipperen. Dit kan maximaal 2 minuten duren. 
Stap 4. Het lampje brandt continue wit. DVS is gekoppeld. 

Als dit niet werkt kan proberen de DVS'jes onderling met elkaar te wisselen. Bijvoorbeeld de nieuwe DVS op de plek bij de experiabox te plaatsen. Bij het aansluiten van een extra DVS hoef je dus niets te doen met de bestaande DVS'jes.

Hopelijk kun je hiermee uit de voeten. Anders hoor ik het graag. 
 

Reputatie 7
Badge +17

@Flashover Is het ondertussen gelukt om één extra DVS aan te sluiten? 

Reageer