Beantwoord

Hoeveel tv-ontvangers kun je aansluiten?

  • 5 April 2024
  • 22 reacties
  • 272 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Met steeds meer thuiswonende pubers neemt de behoefte aan meer kamers met tv toe. Hoeveel tv decoders kun je aansluiten op je netwerk? We hebben glasvezel dus bandbreedte lijkt mij geen probleem. 
Via het abo kun je er maar 2 aanschaffen maar dat moet toch anders kunnen? Iemand ervaring? 

icon

Beste antwoord door PeterG 6 April 2024, 18:12

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Pelikano 

 

Heb je dan een vrij oud abonnement?

Als ik nu kijk op de website is het maximum 6 TV-ontvangers:

 

Misschien handig om eens te kijken of het veranderen van je abonnement gunstig is, wellicht is goedkoper dan je huidige abonnement.
Zie ook deze pagina voor een prijzenoverzicht: https://www.kpn.com/thuis/tarieven

Als het online niet lukt dan kan je dat via de klantenservice ook regelen 0800-0402 (ma t/m vr 08:00 - 18:00, za 08:00 - 17:00)

Of via 088-7650017 (ma - zo 08:00 - 22:00u) maar dat nummer is waarschijnlijk niet gratis.

Reputatie 1
Badge +1

Dank @GeSp

de 6 stuks wist ik wel maar mijn vraag is eigenlijk wat als ik nu nummer 7, 8 en 9 aansluit, werkt dat dan nog of is er en administratief maximum (bij KPN)? 

Reputatie 7
Badge +9

@Pelikano Voor meer TV ontvangers kan je zakelijke TV nemen, bij MKB EEN is het onbeperkt. Voor zakelijke abonnement heb je een KvK inschrijving nodig (kost eenmalig 80,-), verder geen andere kosten. Zelfs BTW hoef je niet af te dragen als je geen winst maakt (ondernemer zonder omzet). 

Reputatie 7
Badge +12

@TDN bij KPN EEN is het limiet je snelheid. Je kan niet 100 tv's afnemen op een 50mb lijntje 😅

Reputatie 7
Badge +20

@Pelikano 

Als er een niet te oude Smart tv bij zit, kan je de KPN tv app daarop zetten en via de KPN iTV app kijken.

Reputatie 7
Badge +11

Dank @GeSp

de 6 stuks wist ik wel maar mijn vraag is eigenlijk wat als ik nu nummer 7, 8 en 9 aansluit, werkt dat dan nog of is er en administratief maximum (bij KPN)? 

7, 8 en 9 kun je niet eens bestellen bij KPN @Pelikano , dus het antwoord kan kort zijn: nee, dat kan niet.

 

Reputatie 5
Badge +3

oke even creatief denken, stel ik heb behoefte aan 7 kastjes, ik kan er maar 6 bestellen, mijn ouders hebben aan (bijvoorbeeld) 2 genoeg, dus zij bestellen er 3, 1 van die 3 zet ik in mijn huis, werkt dat ? 

Bij KPN EEN heb je veel minder zenders in de basis en kun je ook geen zender pakketten erbij nemen. Uitgezonderd espn compleet en Ziggo Sport. Dat zou ik niet adviseren. 

In mijn decoder staat "u kunt tot 10 ontvangers aansluiten". Ik zit op glas.

Het maximum was ooit 6, maar toen was er nog maximaal 100 Mbps af te nemen.…

Er kan natuurlijk ook gebruik worden gemaakt van de apps en tv.kpn.com. Dat scheelt ontvangers à € 5 per maand. 

Via het abo kun je er maar 2 aanschaffen

Dan heb je kennelijk Alles in 1 standaard of premium. Dat begint met 2. Bij elk abonnement kun je tot 6 gaan/ bijbestellen. Op koper is de beperking de snelheid. Dan  kunnen het minder ontvangers zijn.

Reputatie 7
Badge +20

oke even creatief denken, stel ik heb behoefte aan 7 kastjes, ik kan er maar 6 bestellen, mijn ouders hebben aan (bijvoorbeeld) 2 genoeg, dus zij bestellen er 3, 1 van die 3 zet ik in mijn huis, werkt dat ? 

 

Zitten jullie wel allen op hetzelfde KPN netwerk?

Reputatie 7
Badge +11

oke even creatief denken, stel ik heb behoefte aan 7 kastjes, ik kan er maar 6 bestellen, mijn ouders hebben aan (bijvoorbeeld) 2 genoeg, dus zij bestellen er 3, 1 van die 3 zet ik in mijn huis, werkt dat ? 

Ik weet niet of dat werkt, want zo'n 7e mioet je aanmelden, maar het systeem weet dat er al 6 geregistreerd zijn, dus het systeem zal de aanmelding weigeren.

Verder mag je spullen, die jij in bruikleen hebt, alleen voor persoonlijk thuisgebruik instellen en niet bij derden onderbrengen.

M.a.w. het gaat niet lukken @retep_ wat jij wilt.

Reputatie 7
Badge +24

oke even creatief denken, stel ik heb behoefte aan 7 kastjes, ik kan er maar 6 bestellen, mijn ouders hebben aan (bijvoorbeeld) 2 genoeg, dus zij bestellen er 3, 1 van die 3 zet ik in mijn huis, werkt dat ? 

Ja. Maar dan moet die natuurlijk wel aangemeld worden op het abonnementnummer van uw ouders. Dit heeft tot gevolg dat u de opnames kan zien die uw ouders instellen. U kunt ze verwijderen. Als u zelf opneemt kunnen uw ouders deze opnames zien. En u heeft op dit kastje uiteraard geen toegang tot de opnames van de andere 6 kastjes.

Reputatie 5
Badge +3

@ allemaal, ik heb helemaal geen behoefte aan 7 kastjes, was maar een vraag of het zo werkte. 

Nou. Nagevraagd. 

Het maximum, ook bij het 4 Gbps abonnement, is: 6

Daarnaast kunnen nóg 2 tv's gebruikt worden met de smart-tv app.

Dan kom je op 8 tv's.

Verder nog app in telefoon, tablet. En op laptop via http://tv.kpn.com.

Reputatie 7
Badge +18

Apart dat je dan in jouw decoder een maximum van 10 te zien krijgt @PeterG 

Apart dat je dan in jouw decoder een maximum van 10 te zien krijgt @PeterG 

Precies. Heel typisch. 

Reputatie 7
Badge +11

Ik kan in mijn tv decoder niet zien hoeveel ik er kan aansluiten , dat kan ik alleen in MijnKPNzien, en daar staat 6.

Ik heb een TV+, welke heb jij dan? @PeterG 

In mijn decoder kan ik alleen allerlei pakketten aan of uitzetten.

 

Ik ben in de gelukkige positie dat ik ook nog een Arris VIP2952 heb. Die geeft 10 aan. Onder beeldscherm instellingen. 

Opdat ik voor beide platformen ondersteuning kan bieden. 

In de TV+ zie ik zelfs de mogelijkheid niet. 

Reputatie 1
Badge +1

Bedankt allemaal voor het meedenken. Ik denk dat @PeterG voor mij dichtst bij het antwoord op mijn vraag komt. De tekst zegt in ieder geval dat je tot 10 ontvangers kunt gaan: “U mag 10 tv-ontvangers in HD instellen, u heeft er 3”. Dat zegt da je waarschijnlijk wel meer dan 10 ontvangers kunt aansluiten mits ze niet allemaal HD zijn. 

@GeSp uit de tarieven blijkt dat een extra tv ontvanger besteld kan worden, er staat geen limiet bij genoemd. 

@N.N. Ik had inderdaad nog niet gezien dat je er tegenwoordig 6 kunt bestellen. Dank voor de link. Dat je 6 kunt bestellen wil nog niet zeggen dat je er niet meer kunt of mag gebruiken. Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan. 😉

@joop2011 , @retep_  ja, je kunt een extra decoder aansluiten uit een ander huishouden. Zelf heb ik er 1 verplaatst van mn vakantiehuis naar woonhuis( verschillende adressen/abo’s). Even opnieuw de account gegevens invullen en dan werkt dat. Dat houdt in dat je ook een op marktplaats kun regelen. 

@TDN  Bedrijfs account heb ik even naar gekeken maar brengt ook gedoe met zich mee met belastingen. 

 

Reputatie 7
Badge +11

 Dat houdt in dat je ook een op marktplaats kun regelen.

Dan ben je dus illegaal bezig @Pelikano en maak je je schuldig aan heling.

TV-decoders van KPN zijn nooit los te koop geweest en altijd alléén in bruikleen gegeven.

Dus een garantie dat het werkt c.q. gaat werken is nihil en op ondersteuning van KPN hoef je niet te rekenen.

 

Reputatie 1
Badge +1

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan. 

Dat zegt da je waarschijnlijk wel meer dan 10 ontvangers kunt aansluiten mits ze niet allemaal HD zijn.

Dat zou wel kunnen ware het niet dat administratief 6 het maximum is wat je kunt huren en aanmelden op je abonnement. 2 heb je er al. Kopen kan je ze niet. Van een ander gebruiken ook niet. 

Maar extra tv's kun je voorzien van de smart-tv app. Zijn het geen smart-tv, dan met een streaming apparaatje. Er kunnen 2 tv's tegelijk kijken via de smart-tv app.

Verder nog tv's aansluiten via hdmi van de laptop. 

Maar... wordt op al die tv's wel kpn (zenders / opnames dus) gekeken? Die tieners streamen toch alleen maar via Netflix, HBO, Amazon Prime en dergelijke? En ze gamen. Voor die tv's is geen ontvanger nodig. 

Reputatie 7
Badge +24

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan. 

Wat moet u überhaupt met zoveel ontvangers? Heeft u veel kinderen?

Reageer