Beantwoord

Home cinema aansluiten op tv-ontvanger

  • 14 December 2020
  • 2 reacties
  • 397 keer bekeken

Hallo,

 

Ik wil mijn nieuwe Home Cinema Set (Pioneer) aansluiten op mijn (Samsung) tv (ook HDMI Arc) en kpn (expedia) box.

Hoe moet ik de (HDMI)kabels aansluiten om goed geluid en beeld te kunnen ontvangen?

Ikzelf ben behoorlijk op dit gebied, vandaar mijn hoopvolle vraag op dit forum.

 

Bij voorbaat dank voor de waardevolle reacties.

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door PeterG 14 December 2020, 22:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Je kan het aansluiten op meerdere manieren.

tv ontvanger → hdmi → versterker in → hdmi versterker uit → tv. Dan kan je ook radio luisteren zonder de tv aan via één (hdmi) verbinding. Alleen…. regelmatig hebben we op het forum dat er dan toch geen beeld op de tv is. Je versterker moet HDCP 1.4 (ontvangers 2260 en 2952) danwel HDCP 2.2 (5202) ondersteunen.

Ikzelf heb 't zo

TV direct met HDMI van de ontvanger en met HDMI ARC van TV naar versterker.
Om radio te kunnen luisteren met TV uit nog optisch van ontvanger naar versterker.

@Robert ten Elsen 

Je kan het aansluiten op meerdere manieren.

tv ontvanger → hdmi → versterker in → hdmi versterker uit → tv. Dan kan je ook radio luisteren zonder de tv aan via één (hdmi) verbinding. Alleen…. regelmatig hebben we op het forum dat er dan toch geen beeld op de tv is. Je versterker moet HDCP 1.4 (ontvangers 2260 en 2952) danwel HDCP 2.2 (5202) ondersteunen.

Ikzelf heb 't zo

TV direct met HDMI van de ontvanger en met HDMI ARC van TV naar versterker.
Om radio te kunnen luisteren met TV uit nog optisch van ontvanger naar versterker.