Ik krijg Foutcode 500-REF-401 in de iTV App

  • 5 October 2023
  • 21 reacties
  • 180 keer bekeken

Beste ik krijg soms de melding

Het is helaas niet mogelijk video's te bekijken buiten de EU. (500-REF-401)

En dit terwijl ik gewoon in Nederland  ben!

Dan kan ik wel gewoon KPN online kijken en dan weer niet.

Heb hierover ook al met KPN gebeld maar deze komen er ook niet uit.

Kan dan overigs dan ook geen Via Play kijken.

Ik hiervoor een oplossing heb een MacBook Air van 2021.

 

Admin: afgesplitst van een oud topic en een nieuwe aangemaakt voor jouw vraag.

 

 

 


21 reacties

Reputatie 7
Badge +20

@T.AA 

Zie deze topic.

Reputatie 7
Badge +24

HI @T.AA, welkom op het forum. 

Dit is gek, want in Nederland zou dit moeten kunnen. De herkenning gaat op basis van je IP-adres. Kan het zijn dat je soms een VPN aan heft en dat dit dat gebeurt? Welke locatie krijg je te zien als dit probleem zich voordoet? 

Best Alex ik krijg alleen deze melding te zien Het is helaas niet mogelijk video's te bekijken buiten de EU. (500-REF-401)

Maar soms kan ik wel gewoon online kpn tv kijken en later opeens niet meer en dan krijg ik weer de bovenstaande melding te zien en doet hij het niet meer!

Reputatie 7
Badge +24

Best Alex ik krijg alleen deze melding te zien Het is helaas niet mogelijk video's te bekijken buiten de EU. (500-REF-401)

Maar soms kan ik wel gewoon online kpn tv kijken en later opeens niet meer en dan krijg ik weer de bovenstaande melding te zien en doet hij het niet meer!

Zou je het moment dat je de melding krijgt willen kijken naar welke locatie je te zien krijgt? Klik dan op link hiervoor. 

Ik krijg deze locatie nu te zien nu het weer niet werkt!

Ik heb wel mij IP aders weggehaald en mijn Approxi  voor de veiligheid . Maar de Location kun jezelf wel zien En ik zit toch echt in Nederland!

IP Address Country Code Location Network Postal Code Approximate Coordinates* Accuracy Radius (km) ISP Organization Domain Metro Code
  GB Norwich,
Norfolk,
England,
United Kingdom,
Europe
2a09:bac3:37d8::/45 NR99   1000 iCloud Private Relay iCloud Private Relay

 

En nu na 5 min de MacBook dicht te hebben gedaan krijg ik weer deze lokatie te zien

Ik snap er niks meer van!

En dan werkt het wel weer.Maar zou blijft het aan de gang wel/niet werkend!!

ountry Code Location Network Postal Code Approximate Coordinates* Accuracy Radius (km) ISP Organization Domain Metro Code

 

 

NL Amsterdam,
North Holland,
Netherlands,
Europe
2a02:26f7:f980:4a40::/64
Reputatie 7
Badge +24

Je weet zeker dat je geen VPN gebruikt op die laptop? Iets anders kan ik namelijk niet bedenken. VPN wordt vaak voor werk gebruikt of bij gamen/downloaden. Dan wordt de verbinding via een server gerouteerd, vaak in het buitenland. ALs het goed is zie je dan ook een heel ander IP dan wanneer de locatie Nederland is. 

Nee ik weet 100% zeker dat ik geen VPN gebruik.

Heb er deze ook niet opstaan.

Dit probleem is sins een paar maanden ontstaan daarvoor geen problemen gehad met KPN.

Ik gebruik een MacBook Air van 2020 M1 chip

Reputatie 7
Badge +24

Zou je ook het IP-adres willen noteren wanneer dit probeert? Ik verwacht dat dit een ander IP-adres is dan wanneer het werkt. Zou je ze beide aan je profiel willen toevoegen? 

Oke maar kan dit geen kwaad dat mijn IP-Adres bekend is op deze site voor kwaad willende .

Nou ik heb dit opgezocht! En ga dit toch niet doen.

Ik bel nog wel een keer met KPN zelf.

Hoewel er niet direct persoonlijke gegevens zijn verbonden aan je IP-adres, kunnen er toch kwade gevolgen zijn indien je IP-adres in handen komt van iemand met kwade bedoelingen. Zo kunnen zij: - Zien in welke stad of in welk dorp je woont. Hackers kunnen dan met wat meer onderzoek zelfs achterhalen waar je woont

Reputatie 7
Badge +24

Alles wat je in je KPN Profiel invult is alleen voor mij zichtbaar, als KPN medewerker.

Ik hoop dat je het alsnog invult, dan kan ik meekijken. 

Ik zie wel dat mijn Firewall  uitstaat zal het daar aan kunnen liggen misschien .

Reputatie 7
Badge +24

Ik zie wel dat mijn Firewall  uitstaat zal het daar aan kunnen liggen misschien .

Ik twijfel, mijn instinct zegt dat dat geen invloed heeft. Firewall zou ik sowieso niet uitzetten. Maar merk je een verschil wanneer je het wel niet aan hebt staan? 

En verder wil ik graag met je meekijken als je de gevraagde gegevens invult. 

 

Als ik mijn gegevens invul heb jij er dan allen zicht op.Want het werkt nog steeds niet.

Met alles wat ik probeer!

Reputatie 7
Badge +24

Als ik mijn gegevens invul heb jij er dan allen zicht op.Want het werkt nog steeds niet.

Met alles wat ik probeer!

Ik zie nog steeds niet in je profiel, heb je het wel opgeslagen? 

Nou ik heb het net ingevuld en opgeslagen hopelijk kunt u er iets mee.

Mvg Ton

Reputatie 7
Badge +24

Van onze kant staat het goed. Wat mij opvalt is dat in je screenshot iCloud Private Relay wordt weergegeven, herken je dit? Ik verwacht namelijk dat dit de boosdoener is. Zou je dit tijdelijk willen uitzetten om te kijken of het dan wel werkt? 

Oke tot nu toe werk het, ik gedaan wat je vroeg .

Kom er binnen kort nog op terug als ik met mijn MacBook op een ander locatie ga gebruiken en kijken of het dan nog steeds werkt.

Nou ben nu in Veghel en het werkt weer niet hij geeft nu aan dat ik in Frankrijk zit!

Denk dat ik maar naar een Andre provider moet gaan.

Reputatie 7
Badge +24

Ik betwijfel oprecht of het aan de provider ligt. Als je op een andere locatie bent en je laptop dit aangeeft, werkt de tv app op je smartphone wel? Als dat zo is kan het haast niet anders dat het ergens aan je laptop ligt. 

Reageer