Beantwoord

Interactieve TV doorschakelen door eigen router werkt niet optimaal (IGMP Proxy)

  • 27 May 2020
  • 5 reacties
  • 1292 keer bekeken

Ik ben thuis bezig met het vervangen van mijn experiabox door een eigen pfsense router. Ik heb internet momenteel werkend alleen de TV krijg ik niet goed werkend. Ik heb online verschillende forums bekeken maar ik kom er niet uit met de IGMP proxy op pfsense. Ik krijg beeld te zien op mijn tv, maar na 3 seconden loopt hij vast daarna gaat hij weer verder voor 3 seconden en dan loop hij weer vast en komt er een melding op het scherm. In deze melding staat geen foutcode, en ik kan er niets uit ophalen. Ik heb dit zowel met een SG108E switch als zonder switch geprobeerd maar beide lijkt geen verschil te maken.

Conclusie: IGMP proxy lijkt te werken maar iets zorgt er waarschijnlijk voor dat de verbinding niet stabiel blijft. Weet iemand wat het probleem kan zijn?

icon

Beste antwoord door wjb 30 May 2020, 17:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7

Kan jij de configuratie van jouw IGMP proxy server eens posten?

Heb je dhcp optie 60 (IPTV_RG) ingesteld staan?

Is rfc3442 classless-static-routes actief?



​​​​​​rfc3442 classless-static-routes is actief, en en DHCP optie 60 staat ingesteld

 

Reputatie 7

Zie ik het nu goed dat je de IGMP proxy hebt ingesteld om via de pppoe verbinding te werken?

Dat is niet correct, de IGMP proxy server moet upstream ingesteld staan op vlan 4.

Dit was het probleem, WANPPPOE interface omgezet naar de IPTV interface. Dit bleek te werken zonder enige fouten

Bedankt! Ik had dit ook verkeerd staan op pfSense en dat veroorzaakt de beruchte “stb-nmc-400” melding.