Skip to main content
Beantwoord

Interactieve tv foutmelding f143

  • 29 december 2017
  • 20 reacties
  • 55837 keer bekeken

Ik heb sinds gisteren problemen de tv boven foutcode f143 heb een draadloze verbinding, beide stekkers gereset en opnieuw gekoppeld, stekker werk beneden wel maar boven krijg ik de foutmelding ook wordt er aangegeven dat er geen ip adres is, blijft op 10% hangen ook doet Router opnieuw opgestart, itv kastje opnieuw opgestart kabels eruit en erin, niks werkt. Iemand een idee waar dit aan ligt.

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie

Beste antwoord door Dennis Overbeek

Beste @Fechade, wat vervelend dat je problemen ondervindt met Interactieve TV.

Wat betekent foutcode 143?
Je tv-ontvanger kan geen verbinding maken met het KPN netwerk. De oorzaak hiervan kan in het netwerk van KPN zitten of in de verbinding van de tv-ontvanger met de Experia Box.
We hebben een stappenplan online om foutcode 143 op te lossen. Dit helpt je stap voor stap naar de oplossing.

Klik hier voor het stappenplan.

Laat je het weten of het gelukt is? 🙂

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
  • Superuser
  • 22383 reacties
  • Antwoord
  • 29 december 2017

Beste @Fechade, wat vervelend dat je problemen ondervindt met Interactieve TV.

Wat betekent foutcode 143?
Je tv-ontvanger kan geen verbinding maken met het KPN netwerk. De oorzaak hiervan kan in het netwerk van KPN zitten of in de verbinding van de tv-ontvanger met de Experia Box.
We hebben een stappenplan online om foutcode 143 op te lossen. Dit helpt je stap voor stap naar de oplossing.

Klik hier voor het stappenplan.

Laat je het weten of het gelukt is? 🙂


Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Oud-Moderator
  • 15905 reacties
  • 3 januari 2018
Welkom @Fechade! Is het gelukt met de stappen waar Dennis naar verwijst? Ik hoop het wel. Als we nog kunnen helpen laat het dan vooral weten.

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Oud-Moderator
  • 15905 reacties
  • 5 januari 2018
We hebben niets meer van je gehoord @Fechade dus ga ik ervan uit dat het probleem is opgelost. Anders weet je ons te vinden!

  • Topper
  • 13 reacties
  • 21 januari 2018
Ik heb precies hetzelfde probleem met de tv boven en van alles geprobeerd. Ook het stappenplan doorlopen maar nog steeds de melding.

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Beste @Kimmie79, wat vervelend dat je problemen ondervindt met Interactieve TV.

Wat betekent foutcode 143?
Je tv-ontvanger kan geen verbinding maken met het KPN netwerk. De oorzaak hiervan kan in het netwerk van KPN zitten of in de verbinding van de tv-ontvanger met de Experia Box.
We hebben een stappenplan online om foutcode 143 op te lossen. Dit helpt je stap voor stap naar de oplossing.

Klik hier voor het stappenplan.

Laat je het weten of het gelukt is? 🙂 Want andere oplossingen zijn er zo ongeveer niet. Hoe is de ontvanger aangesloten? Met een draadloze verbindingsset? Als je de mogelijkheid hebt, zou je deze eens bekabeld met een UTP-kabel willen aansluiten? Geeft die dan deze melding ook?

  • Topper
  • 13 reacties
  • 21 januari 2018
Dat heb ik al geprobeerd maar nog steeds de melding

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Kimmie79 schreef:
Dat heb ik al geprobeerd maar nog steeds de melding
Dan denk ik haast dat je 2e ontvanger niet is aangemeld bij KPN. Welke abonnement heb je?

  • Topper
  • 13 reacties
  • 21 januari 2018
Kpn compleet basis.

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Kimmie79 schreef:
Kpn compleet basis.
Ik heb even gekeken, en bij deze abonnement heb je maar 1 tv ontvanger, voor de 2e moet je € 5,- bijbetalen per maand. Kan best zijn dat die 2e niet is aangemeld.


  • Topper
  • 13 reacties
  • 21 januari 2018
Nee dan heb ik een ander abonnement, de middelste. Ik kan het nergens terug vinden. Weet dat het abonnement 59 euro kost (excl. extra's). Wij kregen er 2 ontvangers bij en hebben het steeds goed gedaan. Ik hoef hiervoor niet 5 euro extra te betalen.

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Dan is het inderdaad deze abonnement:

Dan staat er iets niet goed, ik zal dit wel even doorgeven aan iemand van webcare.

  • Topper
  • 13 reacties
  • 21 januari 2018
Oke super. Het kan dus opgelost worden op afstand ? Dat zou fijn zijn !

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Kimmie79 schreef:
Nee dan heb ik een ander abonnement, de middelste. Ik kan het nergens terug vinden.
Dit kun je terugvinden bij MijnKPN. Inloggen met jou KPN ID en wachtwoord.

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Kimmie79 schreef:
Oke super. Het kan dus opgelost worden op afstand ? Dat zou fijn zijn !
Het zou opgelost kunnen worden. Maar heb wel even geduld, want het is nogal druk. We proberen het zo snel mogelijk op te lossen. Ik heb webcare in ieder geval op de hoogte gebracht. 🙂

  • Topper
  • 13 reacties
  • 21 januari 2018
Heel erg bedankt !

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Kimmie79 schreef:
Heel erg bedankt !
Graag gedaan! ?

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27482 reacties
  • 24 januari 2018
Dag Kimmie. Ik heb even je hulp nodig. Ik heb gegevens van jou opgezocht en ik kom alleen twee mobiele nummer tegen. Gaat dit over het account van iemand anders? ( je partner wellicht? )


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27482 reacties
  • 25 januari 2018
Hoi Kimmie. Is het probleem ondertussen opgelost?

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Beste @Kimmie79Werkt het weer na behoren? Zou je ons even een terugkoppeling willen geven? 😉

Ja hoor. Het zat 'm in de wifi versterker die niet ondersteund wordt door KPN. Alles anders aangesloten en het werkt weer gelukkig. Ik moest zelf nog wel een keer bellen want kreeg maar geen reactie.