Vraag

Interactieve tv kastje werkt niet

  • 25 October 2020
  • 8 reacties
  • 72 keer bekeken

Goedendag,

 

Ik ben van 3 interactieve tv kastjes naar 5 kastjes gegaan, omdat de kinderen ook tv op hun kamer willen.

Nu werken 4 kastjes, maar de 5e niet.

alles is aangesloten op de dvs WiFi versterkers op dezelfde manier. Hij geeft foutcode 143 aan, al veel geprobeerd maar krijg het niet aan de gang. Wel vind ik het raar dat het 5e kastje het niet doet.

iemand tips?

 

Groet, Danielle


8 reacties

Badge +19

3x dvs is echt het maximale dus die problemen zijn te verklaren.

Reputatie 7
Badge +20

Het beste is om met vaste UPT kabels te werken.

Misschien kan je een coax kabel door een UTP kabel vervangen.

 

Als je een smart TV van Samsung of LG hebt die niet ouder is dan 2 of 3 jaar, dan kan je ook de KPN app op de tv downloaden en via de app tv kijken. (zonder kastje).

Of met een Google Chromecast en telefoon (ook zonder KPN IPTV decoder (kastje)).

Ik heb boven op zolder wel een kpn wifi versterker ook, zou een kabel van daar naar het interactieve tv kastje een oplossing zijn?

 

Ik dacht dat je max 4 dvs versterkers kon aansluiten vandaar.

 

Ik heb in de meterkast ook een dvs versterker hangen, zou ik die ook evt kunnen verwijderen daar en dam rechtstreeks op de experiabox een kpn switch aan kunnen sluiten? 

Reputatie 7
Badge +20

Zover ik weet, kan je IPTV niet via WIFI verzenden. 

Een vaste kabel is echt, eigenlijk altijd, het beste. En dat scheelt ook veel energie, want al die Devolo's gebruiken per stuk toch veel energie. 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @Danielle1983 en welkom hier op het KPN Forum :)

 

Ik zie dat de community je al van de nodige input heeft voorzien en hopelijk heb je daar iets aan gehad! Mocht je nog verdere of aanvullende vragen hebbe, laat dit dan vooral weten!

Ik heb boven op zolder wel een kpn wifi versterker ook, zou een kabel van daar naar het interactieve tv kastje een oplossing zijn?

 

Ik dacht dat je max 4 dvs versterkers kon aansluiten vandaar.

 

Ik heb in de meterkast ook een dvs versterker hangen, zou ik die ook evt kunnen verwijderen daar en dam rechtstreeks op de experiabox een kpn switch aan kunnen sluiten? 

Bedoel je de (witte) KPN WiFi Versterker (Dual Band). Die heeft 5 LAN-aansluitingen en fungeert dan ook als Access Point (Wi-FI plus LAN). Als je die via een kabel op de EB hebt aangesloten kun je op ieder van de resterende 4 LAN-aansluitingen zonder meer een iTV-ontvanger aansluiten. Dat werkt zeker beter dan een DVS. Als je de WiFi Versteker echter alleen via Wi-Fi aan de EB hebt gekoppeld moet je ook maar afw88 hoe het signaal doorkomt.

Ja, je kunt op de EB een switch (b.v. NetGear GS105E, uit de KPN Webshop) aansluiten, Een ander mag ook maar let er dan wel op dat die IGMP Snooping ondersteunt. N.B. i.t.t. tot wat op de webshop beweerd wordt heeft de GS105E geen 100 maar 1000 Mb/s poorten (ik heb er zelf een paar en die hebben allemaal 1000 Mb/s). Geen idee waarom ze dat verkeerd melden, misschien om de veel duurdere GS105GE te promoten?

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Danielle1983 , ik heb niks meer van je gehoord maar vroeg me af wat de stand van zaken nu is en of je nog iets hebt gehad aan de informatie die hier is gedeeld!

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @Danielle1983 , omdat ik niks meer van je heb gehoord, sluit ik dit topic. Mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben, laat dit dan vooral weten!

Reageer