Beantwoord

Is de KPN TV+ Box afstandsbediening toe te voegen aan de Logitech Harmony Hub?

  • 14 February 2023
  • 23 reacties
  • 1205 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Hoi,

Is de KPN TV+ Box vergelijkbaar met de Nokia Streaming Box 8010? (Amlogic S905X4-K chipset). Zo ja, misschien is dan de KPN TV+ Box afstandsbediening toe te voegen aan een Logitech Harmony Hub als een Nokia?

icon

Beste antwoord door Raver099 1 March 2023, 19:12

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @dmutsaers

Dit is nog niet mogelijk, maar in een ander topic over de Logitech Harmony Hub i.c.m. TV+ kun je tips vinden, ook hoe je Logitech kunt benaderen hierover. 🙂 Hopelijk kun je daarmee uit de voeten! 

Reputatie 4
Badge +3

De vraag was eigenlijk of misschien de Nokia Streaming Box 8000 (voorganger van Nokia Streaming Box 8010) als plaatsvervanger gebruikt kan worden van de KPN TV+ Box aangezien beide gebruik maken van dezelfde Amlogic S905X4(-K) chipset. De Nokia Streaming Box 8000 is wél te vinden in de Logitech Harmony database.

Reputatie 7
Badge +17

Ah zo! Naar mijn weten werkt de iTV app hierop, maar volgens mij heeft @PeterG de Nokia Streaming Box 8000 in gebruik dus die weet er meer van dan ik. 🙂 Wat zou jij adviseren Peter? 

Wat ik wel alvast kan zeggen is dat de app niet alle zenders heeft, de tv-ontvanger heeft dit wel. Er zit dus wel verschil in het gebruik van de app en de ontvanger, dus een volledige plaatsvervanger zou het niet zijn. 

Die heb ik inderdaad ook 🙂. @Sanne_M , @dmutsaers .

Je kan de Nokia streamingbox 8000 alleen gebruiken met de standaard Android-TV app van kpn. Dus veel beperkter dan het TV+ gebeuren. O.a. geen radiozenders via kpn, Geen 4k zenders (indien geabonneerd) en ook geen erotische.

Ook is de (beeld)kwaliteit via de Android-TV app wat minder. 6 Mb/s tegen nu 7,3 Mb/s op de Sagemcom mits je multicast gebruikt. Dat wordt over enkele maanden voor de eerste 10 zelfs 14 Mb/s.

Voor radio heb ik op de Nokia de app MyTuner (de gratis versie) daarvoor. En casten van af de phone met o.a. de app Nederland.FM (niet beschikbaar in Android-TV versie).

TV+ is geen app (maar is ingebakken in de Android-TV versie van kpn) en dus niet op andere boxen dan de Sagemcom DIW7022 beschikbaar.

Voor het overige maakt het niet veel verschil.

Reputatie 7

Dat wordt over enkele maanden voor de eerste 10 zelfs 14 Mb/s.

Waarom alleen voor de eerste 10?

Het zou maar zo kunnen zijn dat de andere HD zenders ook HD+ gaan worden.

Reputatie 4
Badge +3

Ah zo! Naar mijn weten werkt de iTV app hierop, maar volgens mij heeft @PeterG de Nokia Streaming Box 8000 in gebruik dus die weet er meer van dan ik. 🙂 Wat zou jij adviseren Peter? 

Wat ik wel alvast kan zeggen is dat de app niet alle zenders heeft, de tv-ontvanger heeft dit wel. Er zit dus wel verschil in het gebruik van de app en de ontvanger, dus een volledige plaatsvervanger zou het niet zijn. 

Dat was ook niet helemaal wat ik met mijn vraag bedoelde:

Is het mogelijk om in de Logitech Harmony database te kiezen voor de Nokia Streaming Box 8000 in plaats van de KPN TV+ Box (DIW7022), aangezien de KPN TV+ Box NIET in de Logitech Harmony database voorkomt en de Nokia Streaming Box 8000 op dezelfde chipset is gebaseerd als de KPN TV+ Box (DIW7022) en de Nokia Streaming Box 8000 over een uitgebreide afstandsbediening beschikt.

Is de vraagstelling zo specifiek genoeg? 😉

Reputatie 4
Badge +2

Ah zo! Naar mijn weten werkt de iTV app hierop, maar volgens mij heeft @PeterG de Nokia Streaming Box 8000 in gebruik dus die weet er meer van dan ik. 🙂 Wat zou jij adviseren Peter? 

Wat ik wel alvast kan zeggen is dat de app niet alle zenders heeft, de tv-ontvanger heeft dit wel. Er zit dus wel verschil in het gebruik van de app en de ontvanger, dus een volledige plaatsvervanger zou het niet zijn. 

Dat was ook niet helemaal wat ik met mijn vraag bedoelde:

Is het mogelijk om in de Logitech Harmony database te kiezen voor de Nokia Streaming Box 8000 in plaats van de KPN TV+ Box (DIW7022), aangezien de KPN TV+ Box NIET in de Logitech Harmony database voorkomt en de Nokia Streaming Box 8000 op dezelfde chipset is gebaseerd als de KPN TV+ Box (DIW7022) en de Nokia Streaming Box 8000 over een uitgebreide afstandsbediening beschikt.

Is de vraagstelling zo specifiek genoeg? 😉

Ja dat kan. Zelf ook geprobeerd. Het lost het probleem niet geheel op. De afstandsbediening van KPN heeft meer functies dan enig andere android box. Die functies zijn dus niet te programmeren. (bijvoorbeeld de guide knop, maar zo zijn er nog wel een paar).

Reputatie 4
Badge +3

Net geprobeerd de Nokia Streaming Box in plaats van de Nvidia Shield te gebruiken, maar dan lijkt geen enkele instructie te werken. Vergeet ik iets?

Reputatie 4
Badge +2

Heb je wel je knoppen opnieuw ingesteld? Standaard gooit ie bij mij alle knoppen op de tv.... En uiteraard opnieuw koppelen via Bluetooth met de kpn box.…

Ik heb zelf de nvidia shield als apparaat erin staan en gekoppeld via Bluetooth. Dan heb ik iig de nummertoetsen er nog bij zitten.

Reputatie 4
Badge +3

Met de NVIDIA SHIELD + Bluetooth heb ik het ook aan de praat gekregen, met de Nokia Streaming BOX reageert de KPN TV+ Box helemaal niet. Nu krijg ik de NVIDIA SHIELD + Bluetooth pairing configuratie ook niet meer werkend. 😢

Reputatie 4
Badge +3

Na veel opnieuw proberen de NVIDIA SHIELD + Bluetooth pairing workaround weer werkend gekregen.

Reputatie 4
Badge +3

... Dan heb ik iig de nummertoetsen er nog bij zitten.

Hmm, als ik de NVIDIA SHIELD gebruik heb ik geen nummertoetsen.

NVIDIA
NOKIA

 

Reputatie 4
Badge +2

Dat klopt, op de fysieke afstandsbediening heb ik die knoppen ook niet, maar na toevoegen in de harmony staan ze er wel (programmeerbaar) tussen... 

Reputatie 4
Badge +3

.... En uiteraard opnieuw koppelen via Bluetooth met de kpn box.…

En dat lukt me dus niet als ik de Nokia Streaming Box kies.

Reputatie 4
Badge +2

Ik heb zoveel verschillende opties geprobeerd dat ik ook niet meer exact weet wat de nokia gedaan heeft. Misschien is het wel een box die ook infrarood signalen kan ontvangen en zijn de instructies dus infrarood die harmony verstuurd. Dan wordt er ook nergens een bluetooth connectie opgestart….

 

Wat ik wel weer is dat geen enkel apparaat de voledige functionaliteit oppakt. Ik denk simpelweg omdat geen apparaat zoveel opties ingebouw heeft als kpn gedaan heeft.

Reputatie 4
Badge +2

Ik heb het probleem nu op een andere manier opgelost. Ik heb de versterker gekoppeld met de afstandsbediening en voor 12 euro een IR-extender gekocht. Het extra IR 'oogje' onder de tv geplaatst. De IR verzender bij de versterker in het kastje geplaatst en via de usb van de tv krijgt het geheel stroom.

Daardoor kan ik nu de kpn afstandsbediening gebruiken voor de bediening en ook het geluidsniveau regelen. Ik zet het geheel alleen nog aan en uit via de harmony afstandsbediening (en voor alle ander apparatuur), omdat dat gewoon makkelijker is.

Next best solution wat mij betreft.... 

Reputatie 4
Badge +3

De Nokia Streaming Box 8010 heeft inderdaad een afstandsbediening met IR.

Reputatie 4
Badge +3

Next best solution wat mij betreft.... 

Ik zie het voordeel niet zo. Dit kan ik nu toch ook, daar heb ik toch geen IR-extender voor nodig? Versterker staat niet verstopt in een kastje...

Reputatie 4
Badge +2

Dat is dan heel fijn dat je er geen extra extender voor nodig hebt.…

Ik zie ook liever dat alles via de harmony werkt, maar misschien ook tijd om te gaan accepteren dat de ondersteuning alleen maar minder gaat worden. Ze maken al ruim een jaar geen nieuwe exemplaren meer. Verwachten we dan dat de ondersteuning nog wel 100% blijft?

Reputatie 4
Badge +3

Daar heb je wel een punt. Het zou leuk zijn als Logitech Harmony nog lange tijd 100% ondersteund wordt. (Dit doen ze in ieder geval wel met Logitech Squeezebox, die al EOL is sinds 2012). Het probleem is ook niet zozeer of Logitech Harmony ondersteunt, maar of KPN de codes voor de afstandsbediening doorgeeft aan Logitech Harmony.
Het eindresultaat nu is dat er weer twee afstandsbedieningen op tafel liggen. 😢

Reputatie 4
Badge +2

Hoop doet leven 😄

Ik heb er ook liever 1 ipv 2. De harmony maakt het leven al lange tijd een stuk makkelijker... 

Probleem met deze box is dat er m.i. geen codes doorgegeven kunnen worden omdat het bluetooth besturing betreft. Ik vermoed dat Logitech hier zelf een soort protocol voor heeft ingebouwd op basis van een toetsenbord verbinding. De tv box zelf ontvangt en leest ook geen ir signalen. Dat is jammer, want de afstandsbediening verstuurt ze wel. Daarmee zou je de ontbrekende opdrachten kunnen inleren (wat me op zich ook gelukt is). Maar de tv box kan er dus niets mee..

Wellicht dat het mogelijk is in nauw overleg tussen KPN en Logitech om dit te troubleshooten en Bluetooth codes toe te voegen, maar dan moeten we denk ik ook weer realistisch zijn: hoeveel mensen hebben daadwerkelijk (nog) zo'n afstandsbediening en hoeveel energie stop je in een product wat end of life is.... 

Reputatie 1

De KPN TV+ box staat inmiddels wel in de Logitech database en is als apparaat toe te voegen. Alle knoppen zijn toe te wijzen maar het werkt nog niet want er wordt geen bluetooth device gepaired in de settings van de TV+ box.

Vandaag een mail gestuurd naar Logitech (datasupport@logitech.com). Hopelijk komen ze met een antwoord.

"Since this week I have a brand new Android TV settopbox/streaming device provided by KPN in the Netherlands. The make and model of the device is Sagecom DIW7022. The device is regognized in the Harmony app when I add it as a new device (see the picture). I can use it when I create an activity with it and I can assign all functions to the buttons of my Logitech Hamony Ultimate. After synchronising my Logitech remote the Sagecom does not respond on any of the buttons. When I go to the settings of the Sagecom to pair the bluetooth device (in the same section where the original remote of the Sagecom is paired) nothing is found when scanningg for bluetooth devices so there is no bluetooth connection with the Harmony Hub or remote (not even a ‘Harmony Keyboard’ is added.

How can I pair the Harmony remote/Hub for the device Sagecom DIW7022 so it will work as expected?”

Reputatie 1

Ik heb een LG Oled TV, een Yamaha 5.1 receiver en de KPN TV+ box. Voorts heb ik een Logitech Harmony Ultimate met Hub.

Ik heb de TV+ box nu als volgt gekoppeld: In MyHarmony een apparaat toegevoegd:

Merk: Harmony

Type: Harmony Beta AndroidTVTest

Hiermee heb ik een activiteit gemaakt: TV/Media

Bij deze activiteit worden de LG OLED TV, de Yamaha Receiver en de Harmony Beta AndroidTVTest gebruikt. De LG voor de beeldweergave, de Harmony Beta AndroidTVTest voor het wisselen van de kanalen en de Yamaha receiver voor de volumeregeling. De LG OLED TV op het juiste ingangskanaal gezet voor het beeld en de Yamaha voor het geluid. Activiteit opgeslagen

Wat werkt niet:  Record, DVR, Info en de kleurknoppen

Wat werkt met enige aanpassing: ChannelUp (staat anders als NextTrack), ChannelDown (staat anders als PreviousTrack), Guide
ChannelUp: maak een reeks: Start met de actie Harmony Beta AndroidTVTest - Select, Harmony Beta AndroidTVTest - DirectionDown, Harmony Beta AndroidTVTest - DirectionDown, Harmony Beta AndroidTVTest - DirectionRight, Harmony Beta AndroidTVTest - Select. Wijs die aan de channelUp toets toe.

ChannelDown: maak een reeks: Start met de actie Harmony Beta AndroidTVTest - Select, Harmony Beta AndroidTVTest - DirectionDown, Harmony Beta AndroidTVTest - DirectionDown, Harmony Beta AndroidTVTest - DirectionLeft,  Harmony Beta AndroidTVTest - Select. Wijs die aan de channelUp toets toe.

Guide (gids): maak een reeks. Start met de actie Harmony Beta AndroidTVTest - Home, voeg dan een vertraging toe van 1 sec., dan Harmony Beta AndroidTVTest - DirectionUp, Harmony Beta AndroidTVTest - DirectionRight, Harmony Beta AndroidTVTest - DirectionRight, Harmony Beta AndroidTVTest - Select. Wijs die reeks toe aan de Guide knop.

Apps: Zo kan je bv ook een reeks maken voor “Apps”. Start met de actie Harmony Beta AndroidTVTest - Home, voeg dan een vertraging toe van 1 sec., dan Harmony Beta AndroidTVTest - DirectionUp, dan 7x Harmony Beta AndroidTVTest - DirectionRight en dan  Harmony Beta AndroidTVTest - Select. Die kan je aan een ongebruikte toets (bv DVR) en/of aan een displayknop (als je die hebt) toewijzen.

Vervolgens heb ik de Harmony Ultimate remote gesynchroniseerd. Daarna de activiteit met de afstandsbediening gestart. Schakel zo nodig met de KPN remote de TV+ box in als die niet vanzelf start. Als je dan een knop op de Harmony afstandbediening indrukt, b.v. de OK knop, dan begint de TV+ box mogelijk zelf met zoeken naar een bluetooth accessoire. Het kan eeeerg lang duren voordat er dan een “Harmony keyboard” wordt gevonden. Koppel die. Daarna moet het werken.

Als het zoeken naar een bluetooth apparaat niet vanzelf start, ga dan met de KPN remote naar Home, vervolgens naar boven en helemaal naar naar het gear/tandwiel ikoontje. Ga dan naar onder in het KPN instellingen schem en kies de algemene instellingen en kies daar ‘afstandsbediening en accessoires en klik op ‘accessoire toevoegen’ waarna het zoeken gaat beginnen.

Open de Harmony app op je telefoon, ga naar apparaten, klik de Harmony Beta AndroidTVTest aan en klik op een willekeurige toets, b.v. de OK knop op het 2e schermpje waarna wordt aangegeven dat ie gaat verbinden. Het kan ook weer een tijd duren voordat er een schermpje komt over het verbinden. Als er wordt weergegeven dat het niet gekoppeld is kan je het opnieuw proberen tot er uiteindelijk op de TV “Harmony Keyboard” wordt gevonden. Koppel die dan.

Nogmaals: het kan erg lang duren voordat het Harmony Keyboard wordt gevonden

Als het erg lang duurt en je hebt op je mobiel in de Harmony app de tekst staan dat je hem gaat koppelen, dan kan je links boven met het pijltje naar links terug. Druk dan nog een keer op b.v. die OK knop van het apparaat Harmony Beta AndroidTVTest in de app op je telefoon en laat de TV+ Box nogmaals zoeken. Kans dat ie hem dan meteen vindt.

Reageer