Vraag

Is TV+ mislukt?

  • 11 November 2023
  • 12 reacties
  • 359 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

In het begin vond ik het TV+ gebeuren wel interessant. Maar nu, vele maanden verder, heb ik nog steeds het idee dat het in een experimentele fase zit. De updates brengen slechts kleine verbeteringen, een hoop dingen kloppen nog niet en de algemene gebruikservaring vind ik nog steeds gebrekkig. Het voelt gewoon niet vlot en stabiel. Met andere woorden, als ik de keuze had zou ik mijn vorige box weer terug willen. Ik ben toch zeker niet de enige met deze mening?


12 reacties

Reputatie 2

Ik hoop dat ze de ingeleverde VIP5202 boxen nog niet vernietigen. Dat zijn prima apparaten.

Tja, geldt dat niet voor álle platformen. Ook Ziggo heeft met de Next en later de Next Mini een periode van wel een jaar na introductie gehad dat veel er nog niet was.

En laten we vooral het Linux / Accenture platform niet vergeten. Toen dat vernieuwd werd eind 2019 / begin 2020 was er ook véél wat, laten we zeggen, nog niet goed ging. Velen zijn de reactietijden van wel zo'n 20 seconden alweer vergeten…

En toen ik in 2011 begon waren er ook véél minder mogelijkheden dan nu. De ontwikkeling van het eerste platform heeft eigenlijk ook tot en met 2019 geduurd. Toen daar technisch de rek uit was is men naar het nieuwe Accenture platform (Arris/Arcadyan dus) gegaan. Maar dat werkte in het begin héél traag op de decoders.

Reputatie 7
Badge +7

Dat er aanloopproblemen zijn, kan ik begrijpen . Het gaat soms om ingewikkelde dingen en er kunnen onverwachte problemen zijn. Maar toch, @PeterG.  Ik heb mij 3 jaar geleden verbaasd over de (te) korte pilotperiode die er toen was. En ik zie nu hetzelfde gebeuren. Een (te) korte pilotperiode, en daarna duurt het erg lang voordat een paar belangrijke problemen opgelost zijn. En daarom zit ik mij nu opnieuw te verbazen. 
Voorlopig houd ik het bij mijn ‘gewone’ tv-ontvangers. Ik stap wel over als het systeem een volwaardig product is.

Ik vind het onbegrijpelijk dat kpn op dit moment alléén tv+ aanbiedt en niet meer de ‘gewone’ tv-ontvangers. Een gemiste kans, want nu levert het veel negatieve reacties en negatieve reclame op.

Reputatie 7
Badge +8

Tja, geldt dat niet voor álle platformen. Ook Ziggo heeft met de Next en later de Next Mini een periode van wel een jaar na introductie gehad dat veel er nog niet was.

Is voor de concurrentie dus een goed leermoment en niet dezelfde fout te maken door een onaf product, veel te snel te willen uitrollen. 

Reputatie 7
Badge +6

Ik geef het op dit moment een 7 met groei mogelijkheden maar een 8 of 9

verbeterpunten:

-updaten naar Android tv12 waardoor dynamische refresh rate beschikbaar wordt, of dit inbouwen als losse feature.

-lipsync problemen verhelpen op stereo only kanalen zoals ESPN als geluid instelling op automatisch staat. Op passthrough gaat het wel goed, alleen is dan Dolby Atmos niet meer beschikbaar bij bv Netflix.

 

positieve punten:

-mooie beeldkwaliteit 

-vlotte responsetijd van het kastje.

Reputatie 7
Badge +8


Voorlopig houd ik het bij mijn ‘gewone’ tv-ontvangers. Ik stap wel over als het systeem een volwaardig product is.

Ik vind het onbegrijpelijk dat kpn op dit moment alléén tv+ aanbiedt en niet meer de ‘gewone’ tv-ontvangers. Een gemiste kans, want nu levert het veel negatieve reacties en negatieve reclame op.

Helemaal mee eens! 

Een paar weken geleden is een bekende overgestapt naar kpn, uiteraard met ook TV+. Vanaf dag één, problemen en ergernissen met de TV+ Box. Deze is binnen paar dagen al geruild maar het bleef zeer onbevredigend.

Aan het einde van de bedenktijd, besloot ze de heleboel weer op te zeggen maar ze kreeg het toch voor elkaar, de TV+ Box te wisselen voor een Arris VIP5202. ☺️

Is nu 100% tevreden. De VIP 5202 is voor haar meer dan voldoende: snelle zapper, zeer stabiel én met één druk op de afstandsbediening, rechtstreeks toegang tot teletekst. 

Ik zou ook de klant de keuze laten. Voor velen volstaat een simpele ontvanger om televisie te kijken. Allerlei toeters en bellen en mogelijkheden maken de kans op storingen en bedieningsfouten groter en juist die leiden tot ergernissen en ongemak.

Ik was overigens ook tester. Ben halverwege afgehaakt, voornamelijk vanwege tijdgebrek maar ook omdat substantiële verbeteringen, te lang op zich lieten wachten en een gebrekkige ondersteuning.
 

Ik denk voorlopig niet aan overstappen naar TV+. Voor het televisie kijken, voldoet de VIP5202 prima, voor streamen heb ik andere, zeer stabiele en uitstekende spelers, waarmee ik ook nog mijn smart-home kan bedienen 😉

Reputatie 2
Badge

Wat enorm zou helpen is een goede diagnose tool in deze ontvangers, met een logboek om foutoorzaken te achterhalen.

Nu brand er soms een ledje oranje, nergens is te achterhalen waarom de kernel software deze output activeerde. 

Nu reageert de afstandsbediening en/of aan-uit knop soms niet, nergens is te achterhalen waardoor deze foutstatus ontstaan is.

Lijkt me voor het ( externe?) software developmentteam zeer nuttig als je dan toch willens en wetens de grote groep klanten in de TV+ pilot betrekt om dan zoveel mogelijk foutinformatie op te halen, als input voor het software development team.

En deel dan met de gebruikersgroep een doelmatige lijst met bevindingen en maatregelen zodat je draagvlak behoudt en iedereen het gevoel krijgt we samen het platfrom op een hoog peil brengen.

Misschien ook wat meer opener en transparanter naar de klanten communiceren , niet via een forum maar direct naar klanten toe.

 

 

 

Reputatie 2
Badge

Wat enorm zou helpen is een goede diagnose tool in deze ontvangers, met een logboek om foutoorzaken te achterhalen.

Nu brand er soms een ledje oranje, nergens is te achterhalen waarom de kernel software deze output activeerde. 

Nu reageert de afstandsbediening en/of aan-uit knop soms niet, nergens is te achterhalen waardoor deze foutstatus ontstaan is.

Lijkt me voor het ( externe?) software developmentteam zeer nuttig als je dan toch willens en wetens de grote groep klanten in de TV+ pilot betrekt om dan zoveel mogelijk foutinformatie op te halen, als input voor het software development team.

En deel dan met de gebruikersgroep een doelmatige lijst met bevindingen en maatregelen zodat je draagvlak behoudt en iedereen het gevoel krijgt we samen het platfrom op een hoog peil brengen.

Misschien ook wat meer opener en transparanter naar de klanten communiceren , niet via een forum maar direct naar klanten toe.

 

 

 

En hoe belangrijk zijn klanten van KPN dan voor KPN zelf

Badge +19

Wat het zo moeilijk maakt is dat het bij de meeste mensen wel goed gaat.

Sinds tv+ kan ik niet meer onomwonden kpn als provider adviseren, zeker niet aan wat oudere mensen. Met verwijzing naar dit forum druk ik potentiële klanten op het hart om zich er eerst grondig in te verdiepen voordat ze de stap zetten. Ikzelf heb inmiddels m'n 8001 ontvanger moeten omruilen voor een 5202 en ik wacht huiverig de in de toekomst ongetwijfeld verplichte overgang naar tv+ af. Lineair tv kijken (met b.v. Teletekst) is wezenlijk voor mij en ik heb geen zin in allerlei apps daarvoor, daar heb ik m'n telefoon voor én die apps zitten veelal ook al op m'n tv, waar ik ze ook niet gebruik. Kortom, als ik tv wil kijken via een Android tablet, dan koop ik er wel eentje. Maar tv kijken wil ik zonder al die poespas. 

Reputatie 7

Ik zou wel eens willen weten wat de exacte beweegreden zijn geweest van KPN om TV+ in de markt te zetten en rigoureus een streep te zetten door het kunnen contracteren van de '"oude" TV ontvangers.

Persoonlijk denk ik dat er maar één drijfveer is geweest en dat is "kostenreductie".

Wat KPN mijns inziens echter zou moeten is zowel de 5202 als de 7022 aan blijven bieden zodat zowel de traditionele lineaire TV kijkers als de "moderne" streamers optimaal bediend worden.

De 2260 en 2952 zouden mijns inziens juist snel uitgefaseerd moeten worden zodat de distributie van TV streams eindelijk eens van h.264 naar h.265 omgezet kan worden. Moet je eens kijken wat voor een besparing dat op zou kunnen leveren en wat voor een boost dat aan de beeldkwaliteit bij uitgesteld kijken zou kunnen geven.

Reputatie 7
Badge +6

Kunnen de streams ook naar AV1 ? Dat is nog efficiënter dat de  265 streams. Netflix gebruikt het al voor tv’s en streaming devices die het ondersteunen.

Reageer