Vraag

iTV

  • 29 June 2020
  • 2 reacties
  • 43 keer bekeken

Geachte dames en heren,

Heden ontving ik uw nota voor werkzaamheden op mijn adres ten behoeve van mijn internet/tv-ontvangst.

Nog steeds is deze, waarbij de iTV-ontvanger via het lichtnet met de modem is gekoppeld, beneden peil. Derhalve had ik uw hulp ingeroepen en het advies gekregen een vaste kabelverbinding aan te leggen. Tevens gaf uw helpdesk medewerker aan dat de snelheid bij mijn modem niet voldoende was en hij zou dit de monteur -wiens bezoek vanwege Corona sinds maart niet kon plaatsvinden- mededelen. 

Door vervanging van circa 5 meter van een oude telefoonkabel zou de internetsnelheid bij mijn modem nu tot de juiste waarde zijn opgeklommen. Downloaden gaat nu met 11,4 en uploaden met 2,1 Mbps.

De monteur gaf aan dat een vaste bekabeling fysiek te moeilijk/onmogelijk was en opperde als oplossing een draadloze "superwifiverbinding". Ik vraag mij echter in gemoede af of deze installatie in ons geval soelaas zal brengen, want voor mijn aangeschafte Wifiversterker DualBand is de afstand van Experiabox V10 tot iTV-ontvanger te groot om een werkbare verbinding tot stand te brengen.

Alvorens ik nu op een geheel ander systeem van tv-ontvangst moet overstappen verzoek ik u mij mede te delen welke de meest gunstige alternatieven zijn.

Met vriendelijke groet,

Freie                                                                                                                         Klantnummer **

 

Admin: klantnummer verwijderd 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@humpiearal Welkom op het forum. Ik heb je gegevens er even bij gepakt en ik zie dat de maximaal leverbare snelheid op je adres op dit moment 18,1 Mbit download is en 2.2 Mbit upload. Er is dus sprake van enig snelheidsverlies, en omdat de snelheid op het adres al niet optimaal is kan dit voor problemen zorgen. Zeker op het moment dat een aansluiting met een kabel onmogelijk is. Wat zijn de problemen waar je vooral tegenaan loopt? Krijg je bijvoorbeeld foutcodes op je televisie?

Reputatie 7
Badge +15

@humpiearal Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!