Vraag

ITV app op SmartTV, tips gezocht

  • 14 December 2021
  • 8 reacties
  • 103 keer bekeken

Ik gebruik voor TV kijken alleen nog maar de app, ook de jonge kinderen kunnen er prima mee overweg.

Zelf loop ik tegen twee ongemakkelijkheden aan: spoelen en snel bij een zender komen. 

Spoelen: het beeld gaat niet mee of, net als bij bijv. Netflix, zie ik geen previews bij spoelen. Gevolg: gokken en overmatig starten stoppen met spoelen. Kan dit anders? Is er een sneltoets om bijv 30 sec vooruit te gaan (zoals o.a. op de Android app)? Ergens een instelling? 

Zender kiezen/TV kijken: bij het starten van de app zou ik het liefst willen dat hij direct naar de laatst gekozen zender gaat. Is dit in te stellen? Zo nee, wat is dan de snelste manier om op live televisie te komen? Nu moet ik met afstandsbediening naar het linkermenu, optie TV kijken en dan in de lijst naar de zender gaan. Met wat pech staat hij ergens bij kanaal 50 (dat onthoud hij wel) en moet ik heel wat navigeren als ik bijv. naar NPO3 wil. Ik zou dan wel een willekeurige zender kunnen selecteren en dan de 3 op de afstandsbediening kunnen kiezen. Hoe dan ook, allemaal extra handelingen. Ben blij met de app maar zou het iets dichter tegen het gemak van de fysieke box aan willen hebben (primaire functie TV kijken dus) 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7

Mijn advies: Vergeet die app en gebruik een TV ontvanger. Het zal waarschijnlijk nog jaren duren voordat die app kan tippen aan de functionaliteit en beeldkwaliteit van de TV ontvanger.

Mijn advies: Vergeet die app en gebruik een TV ontvanger. Het zal waarschijnlijk nog jaren duren voordat die app kan tippen aan de functionaliteit en beeldkwaliteit van de TV ontvanger.

Een advies vanuit jouw beleving. Dank daarvoor maar het is niet waar ik om vroeg. De app heeft meer voordelen dan nadelen in mijn situatie (kinderen, afstandsbedieningen, geluid via receiver, behalve TV alles uit het zicht) 

Reputatie 7

De app heeft meer voordelen dan nadelen in mijn situatie (kinderen, afstandsbedieningen, geluid via receiver, behalve TV alles uit het zicht) 

Ook ik heb alleen de televisie in het zicht en gebruik de KPN afstandsbediening van de TV ontvanger om mijn TV ontvanger en televisie te bedienen. De home cinema set gaat automatisch aan en uit met de televisie en het volume wordt vanuit de televisie via hdmi CEC aangestuurd.

Alle voordelen die je noemt zijn dus ook met een TV ontvanger te realiseren en de nadelen van de smart-TV app (lagere functionaliteit en beeldkwaliteit) zijn daarmee vermeden. 

De app heeft meer voordelen dan nadelen in mijn situatie (kinderen, afstandsbedieningen, geluid via receiver, behalve TV alles uit het zicht) 

Ook ik heb alleen de televisie in het zicht en gebruik de KPN afstandsbediening van de TV ontvanger om mijn TV ontvanger en televisie te bedienen. De home cinema set gaat automatisch aan en uit met de televisie en het volume wordt vanuit de televisie via hdmi CEC aangestuurd.

Alle voordelen die je noemt zijn dus ook met een TV ontvanger te realiseren en de nadelen van de smart-TV app (lagere functionaliteit en beeldkwaliteit) zijn daarmee vermeden. 

Ook ik heb eARC en cec, toch loopt het nooit soepel is mijn ervaring. Daarnaast biedt de afstandsbediening van de tv met alle startfuncties zoveel meerwaarde voor de kids. 

Reputatie 7

Ook ik heb eARC en cec, toch loopt het nooit soepel is mijn ervaring. 

Ik ervaar daarmee geen problemen, het werkt bij ons altijd prima.

 

Daarnaast biedt de afstandsbediening van de tv met alle startfuncties zoveel meerwaarde voor de kids. 

Kan je eens aangeven welke meerwaarde die afstandbediening biedt.

Ik vind de app ook niet iets als permanente oplossing in een woonkamer, leuk voor een slaapkamer of studeerkamer, maar verder, nee dank u.

Reputatie 7
Badge +17

Dag @ErwinLWD, bedankt voor je feedback op de KPN TV app. Zoals je wellicht al vernomen hebt, is de KPN TV app nog geen volwaardige vervanger van de tv-ontvanger. Functies die je op de tv-ontvanger wel hebt, kunnen daardoor ontbreken in de KPN TV app. Of de functionaliteiten die jij noemt gaan komen, durf ik niet te zeggen, maar we nemen jouw feedback in ieder geval mee naar het ontwikkelingsteam. Ik zou je daarom, net als @wjb, aanraden om op de hoofdtelevisie gewoon een tv-ontvanger te gebruiken voor optimaal gebruik van jouw diensten. 

Dag @ErwinLWD, bedankt voor je feedback op de KPN TV app. Zoals je wellicht al vernomen hebt, is de KPN TV app nog geen volwaardige vervanger van de tv-ontvanger. Functies die je op de tv-ontvanger wel hebt, kunnen daardoor ontbreken in de KPN TV app. Of de functionaliteiten die jij noemt gaan komen, durf ik niet te zeggen, maar we nemen jouw feedback in ieder geval mee naar het ontwikkelingsteam. Ik zou je daarom, net als @wjb, aanraden om op de hoofdtelevisie gewoon een tv-ontvanger te gebruiken voor optimaal gebruik van jouw diensten. 

Daarvoor kijken wij te weinig televisie en weegt het niet op een extra afstandsbediening er bij te hebben. Dus als iemand nog tips heeft mijn twee punten te vergemakkelijken… graag! Tot nu toe vooral meningen, heel fijn maar niet wat ik zoek :)