iTV online in Hongarije

  • 11 December 2020
  • 6 reacties
  • 82 keer bekeken

We hebben een huisje in Hongarije en nu willen we KPN interactieve TV daar gaan kijken, is het mogelijk deze op onze TV te ontvangen wanneer we de “GOOGLE Chromecast met Google TV “gebruiken (is in Duitsland te koop) en streamen vanaf een laptop naar de TV? ook is het van belang dat de afstandsbediening van de Chromecast te gebruiken is via de TV monitor en er tegelijk met TV kijken de laptop ook voor andere zaken gebruikt kan worden.  
Wie kan antwoord geven op mijn vragen?

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u hier in Nederland al eens gewerkt met een chromecast? Ik denk dat u dat eerst maar eens moet proberen. Die Google tv heeft u helemaal niet nodig. En met de afstandsbediening bedien je alleen het geluid. Verdere bediening gaat vanaf de laptop. 

Heeft u hier in Nederland al eens gewerkt met een chromecast? Ik denk dat u dat eerst maar eens moet proberen. Die Google tv heeft u helemaal niet nodig. En met de afstandsbediening bedien je alleen het geluid. Verdere bediening gaat vanaf de laptop. 

Als ik de Chromecast met Google TV had zou ik mijn vraag niet hoeven stellen lijkt me, trouwens wat ik begrepen heb kun je meer met de afstandsbediening dan alleen het geluid bedienen.
Tevens schijnen er app’s op de chromecast te kunnen, maar of de KPN app er ook of kan dat is me tot op heden niet bekend.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Rolover, welkom hier. 

Ik gok dat Nick bedoelt dat je niet per se de Google TV nodig hebt, maar dat een reguliere Chromecast voldoende is. De keuze is uiteraard aan jou. Met de afstandsbediening kun je wel meer bedienen dan je volume voor bijvoorbeeld Netflix. De bediening van de itv app van KPN zul je vanaf je telefoon of laptop moeten doen.

Hou er ook rekening mee dat er nog wat kinderziektes zijn in die Chromecast met Google tv. 

Reputatie 7
Badge +24

Aan Google tv heb je niets. Want KPN heeft geen app die werkt op Google tv. De app van KPN werkt alleen op mobiel of tablet. En dan in combinatie met een chromecast. Vanaf de laptop naar chromecast streamen kan ook. In beide gevallen geldt: geluid bedien je met de afstandsbediening van de tv. De rest met de mobiel, tablet of laptop. 

En ja, Google tv heeft misschien ook chromecast aan boord. Maar dat maakt verder voor de werking geen bal uit tegenover een normale chromecast. Je kunt nog steeds niet met de afstandsbediening van Google tv naar een andere zender zappen.

Bedankt voor jullie reactie er word me veel meer duidelijk, begrijp alleen nog niet waarom je wel een KPN app wel op de Chromecast kunt zetten maar daarna hem niet kunt bedienen met de afstandsbediening (neem aan dat dit te maken heeft met het verschil in bediening van de app via de afstandsbediening en de telefoon of tablet)
Mocht er iemand zijn die ervaring heeft met de Chromecast met Google TV en geprobeerd de KPN app er op te zetten, dan hoor ik het graag

Reputatie 7
Badge +24

Er komt geen app op de chromecast. De app staat op de telefoon. Die app geeft aan de Chromecast opdracht om een bepaalde stream af te spelen. Als je dus naar een andere zender schakelt, in de app op de telefoon dus, dan geeft deze app opdracht aan de chromecast om te stoppen met het afspelen van de huidige stream en een andere stream af te spelen. Op de chromecast staat geen software van KPN. Die chromecast is in bepaald opzicht een dom ding wat alleen maar doet wat de app op de telefoon hem opdraagt.