Beantwoord

itv slaat op hol

  • 25 October 2020
  • 2 reacties
  • 89 keer bekeken

Wanneer ik in de avond een knop indruk op de afstandbediening, voert itv het 3 tot 15 keer uit. 1 zender verder wordt x zenders verder. Pagina vooruit in de gids wordt x paginas vooruit. 3 intoetsen wordt 333333 etcetera.

Ik heb 2 itv kastjes. Kastje boven had het probleem niet. Eerst afstandbedieningen omgewisseld, maar probleem bleef. Toen kastjes omgedraaid en het kastje dat eerst boven stond kreeg nu hetzelfde probleem beneden. Het kastje met het probleem beneden dat naar boven verhuisde had het probleem ineens niet meer.

Probleem moest dus met iets beneden te maken hebben. Ik las ergens dat led verlichting het probleem zou kunnen veroorzaken en ik heb Philips Hue beneden, dus dat zou kunnen. Overdag heb ik het probleem niet, ook al staan lampen dan soms aan. Het begint pas als het ook donker wordt buiten. Maar dan is tv kijken dan ook een enorm frustreerde bezigheid.

Misschien dat een nieuwer kastje uitkomst biedt?

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 1 November 2020, 13:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7

Hey Jeroen, welkom op het forum! Gebaseerd op wat je beschrijft en al getest hebt, vermoed ik ook dat het probleem hem in de omgeving zit. Ik vermoed dat het misschien meer te maken heeft met reflectie. Wat nog wel eens wil helpen is om iets op het kastje te leggen, zoals een boek bijvoorbeeld, en die dan een centimeter of wat te laten uitsteken aan de voorkant. Test dan of het beter gaat. Als dat zo is, dan weet je dat er iets vlakbij de ontvanger zit wat reflecteert of stoort. Als je de ontvanger in een kast hebt staan dan kan het helpen om hem wat verder achteruit te schuiven. 

Hoi Erik,

Na de televisieontvanger te hebben geupdate is het probleem verdwenen. Kennelijk toch een softwareding.

Bedankt voor je antwoord.