Beantwoord

Kan ik iTV kijken met internet abonnement zonder tv?

  • 17 August 2021
  • 6 reacties
  • 3062 keer bekeken

Hallo beste KPN medewerker,

Nu heb ik een abonnement met TV en internet. Ik zit er over na te denken om over te stappen op alleen internet. Toch zou ik graag nog TV willen kijken, maar liever niet via de TV kastjes. Kan ik een internet abonnement aanschaffen en TV kijken via iTV, of moet ik dan per se ook een TV abonnement hebben.

mvg,

At23

icon

Beste antwoord door Nick83 17 August 2021, 11:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

@At23 Bij alleen internet zit geen TV bij en bij iTv heb je een TV  abonnement nodig omdat je bij iTv een abonnements nummer en een pincode  moet invullen

Reputatie 7
Badge +24

Kan ik een internet abonnement aanschaffen en TV kijken via iTV

Nee. Dan werkt iTV niet meer, daar heeft u dan geen toegang meer toe.

Reputatie 4
Badge +2

Wij hebben nu al een paar jaar alleen internet en voor tv kijken hebben we een abonnement op NLZiet.

Als je een redelijk recente smart tv hebt, kun je dan via een app van de tv hiermee tv kijken.

Als er geen app is voor je tv, kan het via een chromecast. Dan gebruik je een mobiel/tablet als afstandbediening met de NLZiet app, die stuurt het dan naar de chromecast in je tv. Dus heb je eigenlijk toch een soort extra kastje om tv te kijken wat je eigenlijk niet wilt…

NLZiet is voor ons goedkoper dan een tv abonnement bij KPN en heeft daarnaast mogelijkheden voor kijken zonder reclame en dergelijke. Die reclame was voor ons de reden om NLZiet te gaan gebruiken.

Naast NLZiet is er ook een NPO app en RTL app waarmee je op dezelfde manier tv kan kijken.

 

 

TV kijken met alleen internet:

NLziet, Discoveryplus, Beiden met ook lineaire zenders.

Verder on demand diensten als Netflix, Disneyplus e.d.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @At23 ,

Je kunt jouw huidige abonnement behouden, maar wel jouw iTV-ontvanger afkoppelen en op zolder een plekje geven. 

TV kijken kun je dan via de KPN-app op je telefoon of tablet. Desnoods streamen naar je TV. 

 

Op sommige nieuwe TV’s kun je ook TV kijken via de aanwezige app van KPN. 

Weet wel dat TV kijken via een ontvanger veel meer voordelen heeft dan kijken via een app. Zo is de kwaliteit beter, je hebt meer zenders en meer mogelijkheden voor terugkijken. En dan is de opsomming van de voordelen nog lang niet volledig. 

Reputatie 4
Badge +2

Hallo @Noordzee ,

Toen we nog een tv abonnement hadden, was de iTV app er nog niet denk ik. We zaten toen bij telfort dus weet niet of dat al gemeenschappelijk was. Ons internet abonnement is nog steeds op de telfort voorwaarden. Overstappen is alleen maar duurder zonder verdere voordelen. Dus zolang het kan, houden we dat zo.

Ik vind de voordelen van een extra kastje toch niet zo groot. Het wisselen van kanaal gaat sneller en je hebt eventueel wat opneem mogelijkheden. Of de kwaliteit echt beter is weet ik niet. Daar lees ik op bijvoorbeeld tweakers.net toch andere verhalen over. En meer zenders inderdaad, maar de extra zenders die ik zou willen kijken kosten weer extra. De meeste zenders werden nooit bekeken. Alleen BBC mis ik wel eens, maar valt mee te leven :grinning: . Meer mogelijkheden om terug te kijken? Kan ik me haast niet voorstellen eigenlijk, want daar is de NLZiet juist voor opgezet. Wellicht meer mogelijkheden bij buitenlandse programma's/series waar dan wel licenties voor gekocht zijn die NLZiet niet heeft?

De beeldkwaliteit is voor mij bij NLZiet goed genoeg. Nu we al een tijd zonder al die reclame zitten, geeft mij een hoop rust. We kijken wat we willen wanneer we willen. Programma's kijken op het moment dat ze echt uitgezonden worden doen we eigenlijk niet meer.

 

Wellicht mede door mijn autisme is het kijken zonder reclame zo'n groot voordeel dat ik geen reden zie om weer een tv abonnement te nemen.