Beantwoord

Kan ik mijn LG Magic Remote gebruiken op mijn KPN+ ontvanger?

  • 20 March 2023
  • 22 reacties
  • 3378 keer bekeken

Aangezien ik een nieuwe klant ben heb ik een KPN+ 7022 ontvanger gekregen.

Deze heb ik aangesloten op mijn LG Oled TV.

De werking ervan is tot dusverre prima, echter kan ik via het installatiemenu van LG met geen mogelijkheid de DIW7022 selecteren om deze met mijn LG afstandsbediening te kunnen bedienen.
Elk ander apparaat wat ik (ook in het verleden) heb aangesloten op de tv kon via dit menu makkelijk ingesteld worden om bediend te worden.

 

Gaat hier nog ondersteuning komen (vanuit KPN icm LG) of ben ik verplicht om naast mijn LG remote ook mijn KPN remote te gaan gebruiken?

Voor de info, de LG remote blijf ik gebruiken om dat mijn andere randapparatuur allemaal via deze AB bediend worden.

icon

Beste antwoord door J.D.P 20 March 2023, 23:38

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Op Lg TV stel SimpLink in op Aan.

Op DiW7022 (TV+) naar Instellingen >Apparaat >Apparaatvoorkeuren >Weergave en geluid > HDMI CEC > CEC Switch aanzetten 

Reputatie 7
Badge +20

De LG magic control werkt ook op Bluetooth.

 

@J.D.P 

Kan je dan alles op de DIW7022 regelen?

Ik heb nog de Arris 2952 en kan die 100% met de Magic control van LG bedienen. 

Reputatie 6
Badge +6

De LG magic control werkt ook op Bluetooth.

 

@J.D.P

Kan je dan alles op de DIW7022 regelen?

Ik heb nog de Arris 2952 en kan die 100% met de Magic control van LG bedienen. 

Arris vip5202 >Menu >Instellingen >Stand-by >"Schakel de tv automatisch in......." >Aan

Staat er bij werkt niet bij alle tv-modellen,bij mijn Philips werkt het niet.

Beiden apparaten moeten het ondersteunen 

DiW7022 kpn afstandsbediening kan Tv volledig bedienen en Tv afstandsbediening bluetooth of Infrarood kan DiW7022 volledig bedienen mits op beiden cec aanstaat.

Badge +1

Lukt bij mij wel tot op zekere hoogte . Gaat over de LG Oled C1. In het menu van de TV kan ik wel alles vinden maar de nieuwe plus box staat nog niet in het menu.

Channel UP en Down werkt niet.

Bovenstaande gedaan,maar helaas .

Reputatie 7
Badge +20

Lukt bij mij wel tot op zekere hoogte . Gaat over de LG Oled C1. In het menu van de TV kan ik wel alles vinden maar de nieuwe plus box staat nog niet in het menu.

Channel UP en Down werkt niet.

Bovenstaande gedaan, maar helaas .

 

Als ik het goed leest, kan je met de KPN ab de LG Oled bedienen.

Maar je kan met de LG magic control niet de DIW7022 bedienen.

Het antwoord van @J.D.P werkt hier voor:

  • pijltjes toetsen
  • ok/middelste knop
  • kleur toetsen
  • back (werkt als previous ch)
  • power (via menu)

en niet voor:

  • channel up / channel down
  • cijfers

Gewoon zappen werkt dus niet. @Kpn wordt er nog aan ondersteuning hiervoor gewerkt?

Reputatie 7
Badge +7

Heren

Deze vraag komt regelmatig voor.

De LG Magic Remote is niet compatible met de DIW7022 (Bron LG)

Alleen een aantal basis default functies werken de rest niet zie bovenstaande van Mervin en Joop2011

mvg 

welke universele AB zou dan wel geschikt zijn om beide te vervangen? Mijn Harmony Hub in ieder geval niet helaas...

Reputatie 7
Badge +20

welke universele AB zou dan wel geschikt zijn om beide te vervangen? Mijn Harmony Hub in ieder geval niet helaas...

 

Je kan ook de KPN ab als universele ab gebruiken, doen wij ook.

Heel af en toe (zelden) moeten we de ab van de tv pakken en bij Blu-Ray moeten we de ab van de Sony pakken, maar dat vinden wij geen probleem. 

Reputatie 7

welke universele AB zou dan wel geschikt zijn om beide te vervangen? Mijn Harmony Hub in ieder geval niet helaas...

Ik hoop oprecht dat KPN de Sagemcom DIW7022 binnenkort zal aanmelden bij Logitech zodat deze in de Harmony Hub ingesteld kan worden.

Het antwoord van @J.D.P werkt hier voor:

  • pijltjes toetsen
  • ok/middelste knop
  • kleur toetsen
  • back (werkt als previous ch)
  • power (via menu)

en niet voor:

  • channel up / channel down
  • cijfers

Gewoon zappen werkt dus niet. @Kpn wordt er nog aan ondersteuning hiervoor gewerkt?

 

Even voor de duidelijkheid… jij bedient dus alles met de KPN AB (van de nieuwe DIW7022)?

Hoe heb je de AB dan gekoppeld met de TV? Als ik dat probeer is het enige wat lukt is mijn LG TV aan en uit zetten maar al het andere werkt niet. 

Ik gebruik alle Apps (Netflix etc) op de LG TV zelf, dus daarvoor moet ik pijltjes, OK & Terug in ieder geval kunnen hanteren voor de Apps van de TV.

 

Als dat lukt met de KPN AB zou dat mooi zijn….  

 

LG (C1) OLED & 2x KPN DIW7022 

Reputatie 1
Badge

Vandaag die nieuwe iptv kastje ontvangen en zoals bekend doet hij het niet met de remote van de lg (Magic Remote)

Maar ik zie in de instellingen van de tv dat er wel een optie is om een bluetooth device te koppelen.

Zou het niet gewoon zo wezen dat kpn de codes nog moet vrij geven?

Vandaag die nieuwe iptv kastje ontvangen en zoals bekend doet hij het niet met de remote van de lg (Magic Remote)

Maar ik zie in de instellingen van de tv dat er wel een optie is om een bluetooth device te koppelen.

Zou het niet gewoon zo wezen dat kpn de codes nog moet vrij geven?

 

Hou ons op de hoogte als dat inderdaad het geval is ( en leg uit hoe dat werkt dan s.v.p.)  ;) ;) 

Naar verschillende kpn updates wordt het niet beter alleen slechter. Nu krijg je ook telkens dat de kpn box cec aangemeld moet worden en gaat de box hangen. We hebben maar 3 grote fabrikanten die tv's leveren in Nederland. Misschien goed om samen te werken? Is voorheen ook gelukt om de kpn box aan te melden. Kan misschien ook de kpn app op de lg verbeterd worden met betere kwaliteit tv? Is de nieuwe standaard al openbaar en niet afgeschermd? De kpn support medewerker wil de smart Remote die veel beter is dan die van kpn niet supporten. Krijgt kpn ook indirect geld voor de knoppen op de kpn remote van de video providers?

Heel vermoeiend…. Iedere fabrikabt die zijn remoootje wil pitchen. Maar KPN zou juist compatible moeten zijn… zij verdienen hun geld niet met hardware!!

Reputatie 2

Bij mij krijg ik het ook niet aan de praat, het was met de arris 5202 geen probleem.

Ik ga met de klantenservice bellen of ik de arris kan houden.

Reputatie 6
Badge +6

Met de TV+ Box heb je het zogenaamde HDMI CEC (“Simplink” volgens LG) nodig als je de afstandsbediening van je televisie wilt gebruiken. En ik ben er 99% zeker van dat LG webOS de cijfertoetsen en P+/P- gewoon niet doorstuurt via HDMI CEC.

Reputatie 2

helaas, mij mij is het die 1%. En ja ik heb de CEC aanstaan.

Maar goed, net de klantenservice aan de lijn gehad, ik mag de Arris 5202 blijven gebruiken en kan de KPN+ retour sturen. probleem opgelost 

 

 

Idem … werkt ook niet

Dacht kijk daarnaast nog even naar HDMI CEC maar denk dat dat vooral voor “simpele’devices is bedoeld zoals harder zachter aan uit apparaten.(zie filmpje op het einde) 

Reputatie 6
Badge +6

Ik denk dat LG vooral infrarood verwacht voor het bedienen van set-top boxes. Daarbij zet webOS de knoppen van hun eigen (bluetooth) afstandsbediening, voor zover ik het begrijp, keurig om naar specifieke IR-codes van allerlei soorten apparaten, en zendt die dan uit via de zogenaamde “IR blaster”. En dan houdt webOS ook rekening met welke HDMI-aansluiting er op dat moment actief is, en biedt per HDMI-aansluiting keuze uit allerlei decoders. Feitelijk zit er dan een universele afstandsbediening in de televisie zelf. Mooi bedacht! Maar daar heb je niks aan bij de TV+ Box, want die heeft geen infraroodontvanger.

Ook via HDMI CEC stuurt webOS allerlei knoppen prima door (via de HDMI-kabel, zonder infrarood nodig te hebben). Behalve dus (volgens mij) de cijfertoetsen en P+/P-. En dan wordt het bedienen van de TV+ Box wel lastig, als je de afstandsbediening van de televisie wilt gebruiken.

Misschien dat LG dat verandert als maar genoeg mensen het vragen. Ik kwam niet verder dan standaard helpdesk-antwoorden die niet ingingen op de specifieke vragen die ik stelde.

Verder werkt HDMI CEC bij sommige andere televisies wél prima met de TV+ Box, dus ik denk dat het probleem niet in de TV+ Box zit. Sterker nog: TV+ ondersteunt via HDMI CEC bijvoorbeeld ook aparte knoppen voor afspelen en pauzeren, waarbij de KPN afstandsbediening beide functies in één knopje heeft. Prima dus!

Misschien zijn er ook voor de cijfertoetsen en P+/P- verschillende CEC-codes, waarbij de TV+ Box dan misschien niet alle mogelijkheden ondersteunt. Maar ook op de vraag wélke codes webOS verstuurt kreeg ik een ontwijkend antwoord van de LG helpdesk. Volgens mij verstuurt webOS de cijfertoetsen en P+/P- gewoonweg niet, en weet de LG helpdesk dat best.

Reputatie 7
Badge +7

Meerdere artikelen hierover geschreven ,de LG Magic Remote  is niet compatible met de VIP7022.

zoek op Magic Remote in het forum en je komt al deze artikelen tegen.

Wellicht een idee om eerst op het forum te zoeken of er iets bekend is over de vraag die men wil stellen -;)

mvg

Misschien hoort mijn vraag hier niet in deze rubriek maar ik weet zo geen andere. Mijn nieuwe LGoled65c35 aangesloten op het KPN kastje HMB2260. Alles werkt op zich alleen moet ik telkens de LG afstandsbediening gebruiken om de tv aan te zetten die op HDMI 1 aangesloten zit. Nu lees ik hier iets om cec aan te zetten maar de opties die aangedragen worden heb ik niet of kan ik niet vinden. Kan iemand me hierin helpen a.u.b.?

Reageer