Vraag

Kan KPN de HD glas opnames zichtbaar maken in ITV en DIW7022?

  • 11 March 2023
  • 17 reacties
  • 261 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +20

Ik wil t.z.t. overstappen op KPN tv+ en dan krijg je de DIW7022

Hier zit HD glas niet op, maar binnen nu en een paar maanden de veel betere HD+ en vanaf 1

 

Zover ik weet loopt er ook een HD opname mee, als je HD glas inplant.

Dat kan je ook op bijvoorbeeld je telefoon etc. zien.

Maar je kan ze na de opname niet zien, dat is jammer.

 

En als je dan de nieuwe decoder hebt, ben je de opnames kwijt.

Sommige bewaren we wat langer.

En ja je kan een paar weken eerder de opname al vanaf 1 doen, maar ik denk dat je automatisch toch 661-670 opneemt en daar kom je dan te laat achter, als je de nieuwe decoder hebt.

 

Hopelijk kan KPN ons hiermee tegemoet komen.

Anno 2023 moet dit toch heel erg makkelijk zijn en KPN maakt er heer erg veel klanten blij mee.

Ook al verdwijnen straks de HD glas kanalen, voor de tussenliggende periode is het toch perfect als KPN dit “knopje” op aan zet. Zodat je deze opnames in HD kan zien.

 

Mijn dank is alvast super groot.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7

Ik ben bang dat dit er niet zal gaan komen. Ik heb er al zo'n vijf jaar voor gevochten om de opnames van de HD-"Glas" zenders (in "gewoon" HD) via de apps en site terug te kunnen kijken. In al die tijd is er echter geen enkele beweging geweest. Ik verwacht dan ook niet dat er nu inieens wel beweging zal komen aangezien HD-"Glas" binnenkort vervangen zal gaan worden door HD+. HD+ gaat wel onderdeel uitmaken van HD op 1 en dat betekent dat opnames van HD+ zenders wel (in "gewoon" HD) via de apps en site teruggekeken kunnen worden.

Waar ik voor zou willen pleiten is dat KPN een mixed model gaat hanteren waarmee ik bedoel dat je zowel "oude" TV ontvangers al de nieuwe TV+ Box in één abonnement kunt contracteren.

Reputatie 7
Badge +20

@wjb 

Persoonlijk dank ik dat ook.

Maar ik dacht, wie weet. Niet geschoten is altijd mis.😉😊

Reputatie 7

Klopt maar persoonlijk zou ik me behoorlijk belazerd voelen als je vijf jaar voor iets vecht en er niets gebeurt om dan vanwege zo'n nieuw kastje voor een paar maanden wel dergelijke functionaliteit te bieden. Dan zou het mijns inziens toch wel erg droevig gesteld zijn met de klantvriendelijkheid van KPN.

Reputatie 7
Badge +20

Ik hoop dat ook een medewerker KPN hierop nog een reactie geeft.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @joop2011, terechte vraag. Ik durf daar alleen nog geen antwoord op te geven of dat gaat komen. 

In ieder geval is het wel zo als je nu overstapt, dan ben je HD Glas sowieso kwijt. Inclusief de opnames. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @joop2011, terechte vraag. Ik durf daar alleen nog geen antwoord op te geven of dat gaat komen. 

In ieder geval is het wel zo als je nu overstapt, dan ben je HD Glas sowieso kwijt. Inclusief de opnames. 

 

HD glas kwijt begrijp ik. (daar krijg je straks het veel mooiere en betere HD+ voor).

HD glas opname kwijt begrijp ik niet, want die zou je in theorie gewoon als HD opname moeten kunnen zien.

Zeker anno 2023.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ja snap ik, maar die stream zit niet op de TV+ box, dus de opnames zijn daar ook niet te bekijken. 

Reputatie 7

Ja snap ik, maar die stream zit niet op de TV+ box, dus de opnames zijn daar ook niet te bekijken. 

@Bart_Z, Ik snap niet waarom je met dit antwoord komt. Er wordt namelijk niet gevraagd om het kunnen terugkijken van de HD-"Glas" stream maar van het kunnen terugkijken van de overeenkomstige HD stream en die zit wel op de TV+ Box.

Reputatie 7
Badge +20

Ja snap ik, maar die stream zit niet op de TV+ box, dus de opnames zijn daar ook niet te bekijken. 

 

@Bart_Z 

 

Maar dat schrijf ik toch helemaal niet?

Ik begrijp ook wel dat de HD glas opname niet op de DIW7022 is te dien.

 

MAAR, je kan wel de HD opname zien.

En die loopt ook mee, als je een HD glas opname maakt, want je kan op je telefoon ook zien dat je een opname in HD glas hebt gemaakt.

MAAR je kan die daarna vreemd genoeg nooit zien. (alleen op de KPN tv decoder).

 

Wat ik bedoel is:

Geef die HD opname die zo wie zo meeloopt met de HD glas opname vrij.

Dat moet anno 2023 zo wie zo kunnen (en volgens mij al vele jaren).

Als je dat hebt gedaan, dan kan je de opname ook op de DIW7022 zien, maar uiteraard in HD.

Dus de stream van 7 a 7,5 Mb/s

 

Je maakt hier veel mensen gelukkig mee en voor KPN is dit echt een super kleine aanpassing.

Reputatie 7
Badge +20

Ik begrijp wat je bedoelt. Je wilt de HD opnames van de HD glasopnames kijken. Maar voor zover mijn ik het technisch weet loopt geen HD opname mee. Het zijn namelijk andere zenders. Dus een andere stream die opgenomen wordt.

Of dit verder technisch mogelijk is etc. geen idee. En ik verwacht eerlijk gezegd ook niet dat het gaat gebeuren. 

Reputatie 7
Badge +20

@Bart_Z 

 

Best wel jammer, technisch mag het anno 2023 helemaal geen probleem zijn.

En volgens mij is het ook super makkelijk te doen, zonder enige moeite zelfs.

 

Met de HD opnames 1 - 10 loopt de SD opname ook mee en die kan indien nodig ook bekeken worden.

Dat is in principe hetzelfde.

 

En verklaar het volgende:

Als ik een HD glas opname instel, kan ik op mijn telefoon of tablet zien dat ik zien dat ik die opname hebt ingesteld. (en op de mobiel en tablet zit geen HD glas.

 

Gevolg:

Als ik straks de overstap maakt naar de DIW7022, ben ik een hoop opnames kwijt.

Want een paar weken van tevoren op 1 - 10 opnemen, dat gaat door automatisme niet gebeuren ben ik bang voor.

En ook de wat oudere opnames ben ik dan kwijt.

 

Ben nu toch teleurgesteld. 😥

Reputatie 7

Maar voor zover mijn ik het technisch weet loopt geen HD opname mee. Het zijn namelijk andere zenders.

@Bart_Z, Dat betwijfel ik immers het online TV platform is prima op de hoogte van het feit dat er opname voor een HD-"Glas" ingepland is. Er is dus blijkbaar wel degelijk een koppeling tussen de HD-"Glas" zender en de HD zender.

En in het verleden is ook duidelijk aangetoond dat er weldegelijk ook een HD en SD opname vastgelegd wordt als een HD-"Glas" zender opgenomen wordt. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Dit was in het verleden, maar voor zover ik nu weet wordt enkel nog de stream opgenomen van het kanaal die je opneemt. 

Met de HD opnames 1 - 10 loopt de SD opname ook mee en die kan indien nodig ook bekeken worden.

Dat is in principe hetzelfde.

 

Dit was in het verleden, maar voor zover ik nu weet wordt enkel nog de stream opgenomen van het kanaal die je opneemt. 

 

 

En verklaar het volgende:

Als ik een HD glas opname instel, kan ik op mijn telefoon of tablet zien dat ik zien dat ik die opname hebt ingesteld. (en op de mobiel en tablet zit geen HD glas.

 

Opnames zijn wel gekoppeld aan jouw abonnementsnummer. Je ziet ook wel dat er opnames zijn gemaakt van HD Glas op de tv+ alleen net als via online kun je ze niet afspelen omdat HD glas niet gekoppeld is aan TV+ en ITV Online. 

 

Gevolg:

Als ik straks de overstap maakt naar de DIW7022, ben ik een hoop opnames kwijt.

Want een paar weken van tevoren op 1 - 10 opnemen, dat gaat door automatisme niet gebeuren ben ik bang voor.

En ook de wat oudere opnames ben ik dan kwijt.

 

Ben nu toch teleurgesteld. 😥

En ja tuurlijk snap ik dat je baalt dat je opnames kwijt gaat raken. Of dat gaat veranderen? Ik denk eigenlijk van niet. En kan ik nu alleen zeggen denk je over te gaan. Plan dan vast de opnames op de normale kanalen. 

Reputatie 7

Dit was in het verleden, maar voor zover ik nu weet wordt enkel nog de stream opgenomen van het kanaal die je opneemt. 

@Bart_Z, Kan je dan ook reageren op dat andere deel van mijn eerdere bericht immers die koppeling tussen de HD-"Glas" zender en de HD zender is gewoon een voorbeeld van vandaag. 

Reputatie 7
Badge +20

Dit was in het verleden, maar voor zover ik nu weet wordt enkel nog de stream opgenomen van het kanaal die je opneemt. 

@Bart_Z, Kan je dan ook reageren op dat andere deel van mijn eerdere bericht immers die koppeling tussen de HD-"Glas" zender en de HD zender is gewoon een voorbeeld van vandaag. 

 

En anno 2023 mag dit gewoon helemaal geen probleem zijn.

 

 

 

Gevolg:

Als ik straks de overstap maakt naar de DIW7022, ben ik een hoop opnames kwijt.

Want een paar weken van tevoren op 1 - 10 opnemen, dat gaat door automatisme niet gebeuren ben ik bang voor.

En ook de wat oudere opnames ben ik dan kwijt.

 

Ben nu toch teleurgesteld. 😥

En ja tuurlijk snap ik dat je baalt dat je opnames kwijt gaat raken. Of dat gaat veranderen? Ik denk eigenlijk van niet. En kan ik nu alleen zeggen denk je over te gaan. Plan dan vast de opnames op de normale kanalen. 

 

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

En als je een opname laat opnieuw wilt kijken (binnen een jaar kan dat), dan heb je dus gewoon pech.

Anno 2023

 

1 van de redenen dat ik overstappen vooral overweegt is:

Alles weer met 1 afstandsbediening.

€ 7,-- per maand minder, omdat je dan bij 100-100 ook 5 x KPN veilig hebt.

En voor een pensionaris is vooral dat laatste heel erg mooi meegenomen.😉

 

En als straks de HD+ op o.a. de Arris 5202 komt, zijn ook zij ineens alle opnames kwijt.

Hmm, niet leuk.

Reputatie 7

En als straks de HD+ op o.a. de Arris 5202 komt, zijn ook zij ineens alle opnames kwijt.

Dat is nog naar de vraag. Het kan best zijn dat de HD-"Glas" zenders op de "oude" TV ontvangers voorlopig naast de HD+ zenders actief blijven. 

Reputatie 7
Badge +20

Dit was in het verleden, maar voor zover ik nu weet wordt enkel nog de stream opgenomen van het kanaal die je opneemt. 

@Bart_Z, Kan je dan ook reageren op dat andere deel van mijn eerdere bericht immers die koppeling tussen de HD-"Glas" zender en de HD zender is gewoon een voorbeeld van vandaag. 

Ik zie het inderdaad opnamelogo in de app. Ik durf echter niet te zeggen hoe dit technisch allemaal ingeregeld is.
 

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

 

Dit snap ik ook. Het is een bepaalde gewenning.

 

En als straks de HD+ op o.a. de Arris 5202 komt, zijn ook zij ineens alle opnames kwijt.

Hmm, niet leuk.

Hoe dat eruit komt te zien, weet ik niet. Het is eert wachten op extra informatie.