Vraag

Kleuren TV, iPad, iPhone

  • 28 November 2020
  • 10 reacties
  • 94 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +3

Opnieuw wil ik onder de aandacht brengen dat sinds de uitrol van het nieuwe menu van KPN de kleuren van mijn TV zichtbaar zijn veranderd. Met name de kleur rood laat hier en daar afwijkingen zien. Onnatuurlijk rood soms, paars, roze….…

Je zou denken dat het aan de TV ligt. Hiervoor heb ik dan ook diverse acties gedaan, TV bijgesteld, resolutie aangepast, HDR functie aan en uit, diverse filters op mijn TV uitgezet, enzovoort.

Echter de kleur rood wijkt ook af op mijn iPad en iPhone. Aan de TV ligt het dus niet.

Nogmaals dus de vraag aan aan KPN: heeft dit met het gebruikte kleurenpalet te maken?
 

Zijn er meer klanten die bovenstaande ervaren?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7

Zijn er meer klanten die bovenstaande ervaren?

Nee, dat ervaren wij niet en eerlijk gezegd ben jij, naar mijn weten, de enige die dit fenomeen vermeldt. Wel zijn er abonnees die problemen hebben ervaren met kleuren op de televisie door de introductie van HDR op de ZTE ZXV8001 en de Arris VIP5202. Daarom is die functie in het menu van de TV ontvanger dan ook uit te zetten.

Reputatie 5
Badge +3

Beste WJB, wat een hoekige reactie. Omdat ik de enige ben volgens jou hoef je mijn vermelding niet serieus te nemen?

Bovendien, als je het forum goed naspeurt zul je ontdekken dat er meer mensen hierover iets gemeld hebben in het verleden met steevast dezelfde reacties vanuit KPN: HDR-functie uitzetten……

Maar daar heb je dus geen abonnement voor…...

Reputatie 7

Omdat ik de enige ben volgens jou hoef je mijn vermelding niet serieus te nemen?

Zeg ik dat dan?

Reputatie 5
Badge +3

Fijn weekend WJB

Reputatie 7

Waarom reageer je zo afstandelijk?

Ik dacht toch echt gewoon antwoord gegeven te hebben op

jouw vraag:

Zijn er meer klanten die bovenstaande ervaren?

Mijn antwoord was namelijk:

1) Wij (als gezin) ervaren dat niet.

2) Ik weet wel dat er problemen waren met de kleuren door de introductie van HDR.

3) Ik heb oprecht nog niet van iemand anders vernomen dat de kleur rood op een iPad en iPhone ook afwijkt.

 

Maar goed, ik wens jou ook een prettig weekend.

 Hoi @wjb 

Zijn er meer klanten die bovenstaande ervaren?

Nee, dat ervaren wij niet en eerlijk gezegd ben jij, naar mijn weten, de enige die dit fenomeen vermeldt. Wel zijn er abonnees die problemen hebben ervaren met kleuren op de televisie door de introductie van HDR op de ZTE ZXV8001 en de Arris VIP5202. Daarom is die functie in het menu van de TV ontvanger dan ook uit te zetten.

Even een vraagje over de ZTE ZXV8001.
In welke setting zet je HDR aan en uit, bij het menu instellingen.
Krijg hem zelf niet gevonden. Zou je mij even op weg kunnen helpen.
Heb geen kleurproblemen hoor.:wink:

Reputatie 7

 Even een vraagje over de ZTE ZXV8001.
In welke setting zet je HDR aan en uit, bij het menu instellingen.
Krijg hem zelf niet gevonden. Zou je mij even op weg kunnen helpen.

Oeps ... klopt, de HDR functie is alleen op de VIP5202 uit te zetten.

Als ik het goed heb zet de ZXV8001 HDR alleen maar aan op 4K kanalen bij HDR uitzendingen.

Hoi @wjb ,

 

 Even een vraagje over de ZTE ZXV8001.
In welke setting zet je HDR aan en uit, bij het menu instellingen.
Krijg hem zelf niet gevonden. Zou je mij even op weg kunnen helpen.

Als ik het goed heb zet de ZXV8001 HDR alleen maar aan op 4K kanalen bij HDR uitzendingen.

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik hou op met zoeken.:relaxed:

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @ruudforsthovel

Is het probleem opgelost door de HDR-functie uit te schakelen

Reputatie 5
Badge +3

Nee Hanna, ik heb alle opties geprobeerd. En ik lees toch echt binnen het forum dat er meer klanten zijn die reppen over fletsere kleuren.
 

Met name de kleur rood helt over naar roze, onnatuurlijk rood

Via dd KPN-app ook op de iPhone en iPad gekeken naar dezelfde uitzendingen. Ook daar dezelfde fletsere (rode) kleuren…..