Vraag

KPN iTV app op Chromecast onbruikbaar na update

  • 20 April 2024
  • 3 reacties
  • 49 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Na update vraagt de app om in te loggen met abonnementsnummer en pincode. Vervelend, maar OK. 

Gelukkig leek het abonnementsnummers nog in de cache/opslag te staan. De pin wist ik nog. 

Foutmelding: (wat een slecht melding trouwens! Onjuist en de tekst is onbegrijpelijk met foute code. 

Inloggegevens onjuist

De ingevoerde gegevens zijn onjuist.
Je hebt nog {[attemps]} inlogpogingen, daarna
wordt je account 15 minuten geblokkeerd
(500-10000)

Toch nog een keer een poging zonder succes.

Stap 2 cache en  opslag verwijderen van de app, chromecast herstarten. Resultaat 0. 

Stap 3 app verwijderen en opnieuw installeren. Resultaat 0.

Misschien nieuwe pin aanvragen via mobiel? Krijg je melding: “Er ging iets fout” . Het lijkt erop dat de reset pincode tool niet werkt 🤣🤣🤣. Ook stuk? En daarna bericht: Geen zorgen, er is een mail gestuurd naar onze collega's die het gaan oplossen. PROBEER HET OVER EEN PAAR UUR NOG EEN KEER😡.

Sorry, maar wat een gepruts. Ik weet het. Ik stap zelf over om een paar honderd € te besparen, maar TV bij KPN blijft slecht. Ook de KPN box is brak. Wordt wat beter beeld maar geluid blijft behelpen. Te vaak ineens zacht geluid. Maar goed, daar gaat deze melding niet over. 

KPN, hoe kan dit nu gebeuren? Zoveel gebruikers? Maar belangrijker, hoe gaan jullie dit oplossen? Avondje tv kijken was niet mogelijk.


3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@Noke Ik denk dat je de verkeerde App geïnstalleerd heb. For chromecast moet je de App KPN iTV voor Android TV installeren, en deze is sinds 21-06-2023 niet meer geupdated.

Reputatie 1
Badge

@TDN bedankt voor je reactie. De app werkte donderdag 18-4-2024. Gisteren niet meer.

Voor de duidelijkheid. Ik had niets geïnstalleerd. Dit heb ik pas gedaan na 3 pogingen om de app die ik al maanden gebruik aan de praat te krijgen.

Er is maar 1 app zichtbaar als je op KPN app zoekt. Deze heeft altijd (dit jaar) gewerkt. 

Reputatie 7

Er is ook een storing gaande en dat is de oorzaak van het probleem dat jij ervaart.

Zowel de TV ontvangers, tv.kpn.com als alle TV apps hebben hier last van.

Reageer