Beantwoord

KPN TV+ afstandsbediening werkt niet in combinatie met Bose soundbar

  • 15 March 2023
  • 17 reacties
  • 1978 keer bekeken

Reputatie 1

Beste kpn-forumleden ,

Weet iemand of de nieuwste afstandsbediening van TV+ met de IR codes wel eens wordt geüpdatet met nieuwe codes?

De koppelcode om de afstandsbediening aan de bose soundbar (cintemate 15 & solo 5) te koppelen werkt niet, en zo te lezen op het forum zijn er meer. Momenteel is er maar 1 koppelcode (469) of snelcode 9. Maar helaas werken die niet, mocht er iemand zijn zijn die het wel werkend heeft gekregen hoor ik het ook graag! 
bij ziggo werkte het namelijk ook, maar die hadden meer codes voor bose.

 

 

Alvast bedankt :)

 

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 24 March 2023, 14:59

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @jeremyv, ik zie inderdaad code 496. Ook is er nog code 246 Als die niet werken heb ik er geen meer om te koppelen. Hopelijk lukt het toch. 

Ik heb hetzelfde probleem. Koppelen met de Bose Cinemate 15 lukt niet met de genoemde codes 496 en 246. Ook de snelcode 9 geeft geen oplossing. 

Reputatie 7
Badge +21

Wat jammer dat het niet lukt om een Bose Cinemate 15 te koppelen met de afstandsbediening van KPN. Er zijn voor dit probleem al meerdere topics aangemaakt. Wellicht heb je iets aan het antwoord in dit topic. Als dit ook niet werkt dan zit er niets anders op dan twee afstandsbedieningen te gebruiken.

Er zijn meerdere topics aangemaakt voor dit probleem. Gaat KPN hiervoor nog een oplossing in de vorm van een update aanbieden?

 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Shuttles! De codes krijgen we aangeleverd vanuit de bedrijven die de apparatuur maken. Zo levert Samsung ons codes aan waarmee Samsung ingesteld kan worden. En Bose doet dit ook. 

Wij willen graag zoveel mogelijk apparatuur op die manier in kunnen stellen. Waar dit niet lukt is er in individuele gevallen geen manier om dit te herstellen. 

Als de lijst met standaard codes en de lijst met uitgebreide codes beiden niet helpen heb ik helaas geen oplossing voor je. 

Zelfde probleem Bose soundbar 500 niet te koppelen met Kpn Tv+ alles geprobeerd tot kabels vervangen toe.

Reputatie 7
Badge +20

Zelfde probleem Bose soundbar 500 niet te koppelen met Kpn Tv+ alles geprobeerd tot kabels vervangen toe.

 

Je kan hem via de tv regelen.

 

KPN tv ontvanger DIW7022 met HDMI naar HDMI 1 ingang tv.

HDMI kabel van HDMI 2 ARC tv naar de Bose soundbar.

Tv instellen dat je met een soundbar of externe luidsprekers werkt.

Als je dan het volume op de tv regelt, gaat de soundbar harder of zachter.

Mijn dank is groot, verkeerde HDMI poort, arc is poort 3 dus oplossing Kpn Tv+ op poort 1 en Bose soundbar op poort 3 bij een Samsung smart tv. 

In mijn geval gaat de aangedragen oplossing niet werken omdat de Bose Cinemate 15 geen HDMI-aansluiting heeft.

 

Reputatie 7
Badge +20

Dan moet de soundbar op de optische kabel aangesloten worden. Als je die dan op de tv aansluit en dan op passthrough of op de tv op extern geluid zetten. Dan zou het volume geregeld moeten worden via de afstandsbediening. 

Helaas werkt de oplossing van Bart_Z bij mij niet.  Ik heb geen passthrough mogelijkheid in de tv 

 

Reputatie 7
Badge +20

En via de optische kabel op de ontvanger ook niet?  Dan ze ontvanger op passthrough.

Even een topic afstoffen...

Hier hetzelfde probleem. Bose Cinemate 15 icm. de Sagemcom DIW7022.

TV (wat oudere Sony) is wel gelukt. Helaas heeft deze geen optische uitgang voor het geluid.

Geluid gaat vanuit de Sagemcom via HDMI naar een Xbox en dan optisch naar het Bose systeem.

(Beeld gaat weer vanuit de Xbox naar de TV)

 

Koppelen universele afstandbediening van Bose met DIW7022 lukt niet. Codes door Bose geleverd werken niet.

Kan het zijn dat de DIW7022 alleen Bluetooth ondersteund en geen IR functionaliteit heeft?

De Bose AB heeft alleen IR.

 

Koppelen KPN afstandbediening met Bose soundbar lukt ook niet. Standaard oplossing (Mute + 9) en overige codes geprobeerd. Helaas.

 

Is er inmiddels iemand die een oplossing heeft? Of is het Bose systeem wellicht ‘te oud’? Zou jammer zijn…

Mijn vandaag ingeleverde Motorola settopbox kon ik altijd met de Bose AB bedienen. De KPN AB lag in de kast.

Ook ik krijg de Bose 300 niet geïnstalleerd op de KPN afstandsbediening wel geluid ,maar kan de afstandsbediening werkt niet . Iemand een oplossing?

 

Herkenbaar probleem icm de Bose smartsoundbar 600. De koppel codes van Bose werken niet goed. Overigens, als.ik probeer te muten via kpn remote dan reageert de soundbar wel. Heeeeel even is dan het geluid uit, daarna geluid weer aan. Volume +/- geen reactie.

 

Ik wil nog proberen via de HDMI Arc aansluiting tot een werkbare setup te komen, maar mijn kpn remote is nu aan Bose gekoppeld... Weet iemand hoe ik dat ongedaan kan maken, zodat het regelen van volume met de kpn remote weer signaal stuurt naar de tv ipv soundbar?

Reputatie 7
Badge +8

In de handleiding van de afstandsbediening is alleen opgenomen hoe de infrarood code voor het bedienen van de TV is te verwijderen. 

Het lijkt me dat de enige manier om de koppeling met de Bose te verwijderen, het compleet resetten van de afstandsbediening is. @Jrwaal .

In de handleiding van de afstandsbediening is alleen opgenomen hoe de infrarood code voor het bedienen van de TV is te verwijderen. 

Het lijkt me dat de enige manier om de koppeling met de Bose te verwijderen, het compleet resetten van de afstandsbediening is. @Jrwaal .

Ik denk dat je hierin gelijk hebt. Complete reser kan door rode en blauwe knop tegelijk een tijdje in te drukken. TV code moet je daarna weer koppelen, maar dat is een fluitje van een cent 

Reageer