Vraag

KPN TV+ app: profiel wordt niet onthouden na afsluiten

  • 23 March 2024
  • 8 reacties
  • 88 keer bekeken

Bij het openen van de app blijk ik de helft van de tijd op het profiel van onze zoon te zitten. Ik kies dan handmatig weer mijn eigen profiel, maar na nog 2 of 3x gebruiken van de app (afgesloten en weer opgestart), staat het toch weer ongevraagd op het profiel van onze zoon. Doe ik wat verkeerd of is dit gewoon een bug? Hebben meer mensen hier last van?


8 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Paul_S ,

Zo te lezen, onthoudt de TV+-app de laatste gebruiker. Kennelijk gebruikt jouw zoon regelmatig ook zijn profiel bij het raadplegen van de app. 
 

Check dus bij het openen van de app of jouw profiel actief staat. 

Reputatie 7

Dat zal vast en zeker een bug zijn.

Wat is overigens het voordeel van die aparte profielen voor jou en jouw zoon?

Reputatie 7
Badge +28


Bron: 

De KPN TV+ app ondersteunt verschillende profielen. Zo kun je ieder persoon in je huishouden een eigen profiel geven (maximaal acht.)

Het profiel kan naar eigen smaak worden ingesteld met een profielafbeelding, favoriete zenders en kijklijst. Zo staat jouw favoriete content altijd bovenaan. 

Ook kun je een leeftijdsgrens instellen. Ideaal voor kinderprofielen.

 

Hallo @Paul_S ,

Zo te lezen, onthoudt de TV+-app de laatste gebruiker. Kennelijk gebruikt jouw zoon regelmatig ook zijn profiel bij het raadplegen van de app. 
 

Check dus bij het openen van de app of jouw profiel actief staat. 

Het is op mijn telefoon en ik ben de enige die deze gebruikt. Het probleem is juist dat de app uit zichzelf naar een ander profiel lijkt te gaan. Ik verwacht dat als ik eenmaal mijn eigen profiel heb geselecteerd deze ook actief blijft!

Reputatie 7

Paul_S schreef:

Het is op mijn telefoon en ik ben de enige die deze gebruikt.

En dat is nu precies waarom ik vroeg naar het voordeel van die profielen @Noordzee. Een telefoon/tablet is in het overgrote merendeel van de gevallen namelijk een apparaat dat door één persoon gebruikt wordt en waarop profielen mijns inziens dus niet interessant zijn. En als een tablet bijvoorbeeld wel door meerdere personen gebruikt worden dan zie je heel vaak dat daar ook aparte accounts voor aangemaakt zijn zodat ook andere apps (denk aan mail) persoonlijk blijven. Je kunt dus net zo goed die instellingen koppelen aan het apparaat/account, daar zijn geen profielen voor nodig.

Pas als je een apparaat hebt dat door meerdere personen gebruikt kan worden (denk aan een televisie) wordt het interessant om profielen te gebruiken maar eigenlijk zou je dan elk profiel moeten voorzien van een inlog of pincode zodat er niet zomaar geswitcht kan worden. Consequentie is dan wel dat je, na het opstarten van het apparaat, de eerste keer dat je de app start zult moeten kiezen voor een profiel en de bijbehorende login/pincode zult moeten gebruiken.

Reputatie 7
Badge +28

Duidelijk @wjb 

Even nog wat vragen voor @Paul_S :

 

Staat in het menu van de app op je telefoon dit uit bij:

 

Privacy en personalisatie 

Zichtbaarheid 

Profiel zichtbaar voor anderen 

 

En: 

Heb je dus ook geen vrienden toegevoegd?

 

Reputatie 7

Ik zie niet wat die instelling te maken zouden hebben met dat spontaan een ander profiel gekozen wordt als de TV+ app op de telefoon gestart wordt.

Hoi @Paul_S .  Ik snap  het doel van die functie een beetje maar zoals jij het nu ervaart lijkt me zeker niet de bedoeling.  Ik ga navraag doen bij de ontwikkelaars. 

Reageer