Beantwoord

KPN TV+ blijft telkens hangen

  • 25 April 2024
  • 8 reacties
  • 75 keer bekeken

We zijn recent overgestapt naar KPN TV+, vooral om van eerdere problemen met draadloze verbingdingssets (via stopcontact) af te zijn.
Als ik TV+ heb opgestart, dan kan ik zonder problemen een tijdje naar een zender (of netflix) kijken, maar zodra ik dan naar een andere zender wil, dan blijft het beeld hangen na 1 a 2 sec. 
Vreemd genoeg kan ik dan vervolgens (meestal) op pauze en weer op play drukken, om dan a.h.w. met een paar seconden ‘terug te kijken’. Dat lijkt dan wel enigszins te werken (maar is uiteraard geen oplossing).
TV+ moet opnieuw opgestart worden om (eerst weer even) live naar een zender te kunnen kijken.
Dit alles via Wifi. 
Met een netwerkkabel (dwars door het hele huis) lijkt dit probleem niet op te treden.

icon

Beste antwoord door PeterG 26 April 2024, 13:35

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +19

Welk type modem heb je en gebruik je wifiversterkers?

Sorry, zag je reactie nu pas.

Experia Box v10 zonder wifi-versterkers.

Wifi-signaal lijkt in orde; in menu bij help - netwerk wordt aangegeven ‘uitstekend’ (speedtest: down 95 Mbps)

Zojuist via KPN Probleemoplosser nog een keer herstart, dat leek even goed te gaan, even later bleef ‘ie weer stil staan…

Via het help-menu werd me net aanbevolen om naar ‘unicast’ (?) om te schakelen.
Daarna lijkt eea nu wel gewoon te werken.

Vooralsnog lijkt het dus opgelost

Reputatie 7
Badge +20

@Roberto Mina 

 

Draadloze verbindingssets via het stopcontact is vragen om problemen.

Omdat er steeds verstoring op het 230 volt netwerk zit.

En het 230 volt netwerk is hier helemaal niet voor gemaakt.

 

Het beste kan je overgaan op UTP (altijd het beste) of via de Super WIFI 2 van KPN (kan je tegenwoordig ook huren bij KPN.

Omdat je de V10 hebt, moet je er 2 hebben.

 

Zie dit schema van KPN.

Groene lijn is UTP kabel

 

Dank voor de uitgebreide info.
Ik had dit zelf inmiddels ook gevonden

Vind het wel slecht dat KPN-klantenservice niet aangeeft dat direct via Wifi met V10 blijkbaar niet kan. Vooral omdat ik aangaf naar TV+ over te stappen om via Wifi te kunnen kijken.
Jammer dus, want dan zou j weer extra spullen moeten huren… (wanneer kom je eigenlijk in aanmerking voor een ‘upgrade’ naar de meest up-to-date versie V12 ?)
 
Voorlopig lijkt het via Unicast nu ook wel te werken, dus ik kijk het zo maar even aan.

Reputatie 7
Badge +20

 
Voorlopig lijkt het via Unicast nu ook wel te werken, dus ik kijk het zo maar even aan.

 

Nadeel van Unicast is dat je een mindere beeldkwaliteit hebt.

 

Via Mulditcast en “beste Beeldkwaliteit” aangevinkt heb je bij de eerste 10 zenders en nog enkele de originele stream van 14,2 Mb/s

Via Unicast is deze HD stream 7,2 Mb/s 

 

Box12 (V12 bestaat niet)

Ik denk als de V10 defect is.

Of bel gratis 0800-0402, misschien komen ze je tegemoet (je weet het nooit)

 

Maar met UTP kabels heb je natuurlijk altijd het beste.

En dat bespaart ook nog eens energie (volksmond stroom).

 

Je kan de Super Wifi 2 repeaters huren, maar je kan ze ook kopen bij KPN.

OK, dank voor de aanvulling !

Je verhaal is duidelijk. Hier ook TV+ in combinatie met v10 modem. 

Opties.

Gebruik je de TV+ via wifi van de v10 zet dan onder 'Beeld' de video modus op unicast. Dan loopt het beeld weer door.

Of

Gebruik netwerk kabel. Indien daarvoor een dvs nodig is gebruik dan niet de antieke dvs 200 (mt 2360). Maar recentere versie 650 of 1200. 

Of

Optie 4 (zie afbeelding bij Joop) met één SuperWiFi. Die kan  je tegenwoordig ook huren voor €2,49 per maand. Via de wifi van de SuperWiFi kan beeld modus op multicast. 

http://kpn.com/superwifi

Kopen: http://apparatuurvoorthuis.kpn.com

 

Reageer