KPN TV+ BOX DIW 7022 moet dagelijks worden herstart

  • 27 March 2024
  • 9 reacties
  • 129 keer bekeken

Sinds februari 2024 klant. Ondanks alle updates moet er bijna dagelijks de TV+ box DIW 7022 herstart te worden vanwege haperend en zwart beeld. Het is erg irritant temeer dat dit probleem zich zelden voordeed bij mijn vorige provider Ziggo. De aansluiting is bekabeld. Het probleem doet zich bij alle zenders voor, zowel live als bij niet live-tv uitzendingen. Alles geprobeerd ook opnieuw instellen edoch geen resultaat.


9 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Je hebt de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

 

  1. Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12?  of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen
  2. Bij uitzetten, zet je hem dan stand-by of haal je de spanning (volksmond stroom) eraf?

Bedankt voor je reactie.

De tv+ box DIW 7022 is rechtstreeks met de tv verbonden. Alle 2 mogelijkheden uitgevoerd, zonder resultaat. Het aansluiten is door een KPN monteur uitgevoerd. Via de “oplossingsapp” is de box opnieuw opgestart. Af en toe herstart de box tijdens een uitzending spontaan.

 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je reactie.

De tv+ box DIW 7022 is rechtstreeks met de tv verbonden. Alle 2 mogelijkheden uitgevoerd, zonder resultaat. Het aansluiten is door een KPN monteur uitgevoerd. Via de “oplossingsapp” is de box opnieuw opgestart. Af en toe herstart de box tijdens een uitzending spontaan.

 

 

Dat hij met een HDMI kabel met de tv is verbonden snap ik.

Dat is mijn vraag ook niet.

 

Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de Experiabox of Box12?  

Dus wat zit daar precies allemaal tussen. 

De tv box is rechtstreeks van de FTU  glasvezelaansluiting via een ethernetkabel direct verbonden met de tv box, niet via WIFI aansluiting van de V12 modem.  Alle kabels opnieuw aangesloten en de tv box gereset. Vandaag de nieuwste update geïnstalleerd. Ik wacht af of het probleem zich blijft voordoen.

Reputatie 7
Badge +24

Hi @P. den Brabander, welkom hier. Ik ben benieuwd hoe het nu gaat sinds de update. Mocht het nog storen, zou je de box ook eens helemaal willen resetten

Je geeft overigens aan dat de tv box op de FTU is aangesloten, ik geloof dat dit een typefout is? Als je de netwerkkabel volgt vanaf de tv ontvanger, waar komt deze uit? 

Bedankt voor je reactie.

Inderdaad een typefout. Vorige week de box gereset c.f. de procedure. De tv+ box DIW 7022 is vanaf het aansluitkastje (wit, aan de muur bevestigd) direct via de ethernetkabel aangesloten. Mijn laatste updates: KPN TV+ firmware 0.27.0 en KPN TV+app 1.143.2. op 28 maart uitgevoerd. Sinds de updates geen probleem van haperend en zwart beeld wel wetd gisteren tijdens het TV kijken de box spontaan gereset.

Reputatie 7
Badge +24

Dat is goed om te horen. Sindsdien nog storingen geweest? 

Bedankt voor je reactie.

De tv+ box DIW 7022 is vanaf het aansluitkastje (wit, aan de muur bevestigd) direct via de ethernetkabel aangesloten.

Mag ik weten welke wit aansluitkastje jij hier bedoelt? Een ronde? Zou ik misschien een foto hiervan mogen zien mocht het toch niet werken?

Ter verduidelijking: De DIW 7022 TV+ Box is met de ethernetkabel rechtstreeks verbonden met de Kpn box 12. De televisie is via de HDMI aangesloten. Het spontaan resetten van de tv box doet zich nog voor. ik zal een logboek bijhouden om te kijken wanneer het probleem zich voordoet. 

Reputatie 7
Badge +24

Dat is in ieder geval zoals het hoort. Nog van belang, valt dan je internet ook uit? 

Een logboek zou ik erg waarderen, daar kunnen we wat mee. 

Reageer