Beantwoord

KPN TV+ Box verbinden met Samsung afstandsbediening

  • 12 April 2023
  • 20 reacties
  • 8025 keer bekeken

Beste, 

Sinds vandaag klant van KPN. Alles is netjes door de monteur geïnstalleerd. Wel moest ik extra wifipunt aanschaffen terwijl mij uitdrukkelijk was verteld dat dit niet hoefde bij de verkoop aan de deur. Maar goed dat nu terzijde.
 

Wat ik wel erg vervelend vind is het volgende. Ik heb bij het afnemen van het abonnement gevraagd of de tv ontvanger bediend kon worden met mijn Samsung afstandsbediening. Het antwoord hierop was ja. Dit lukt nu echter met geen mogelijkheid. Nu lees is op een ander forum dat dit niet kan met dit type kastje. Samsung zegt dat KPN een update door moet voeren. Nu zullen sommige zeggen doe dat met de afstandsbediening van KPN maar die vind ik ontzettend groot en lelijk. Daarbij zijn de apps van Samsung van betere kwaliteit. Weet iemand of hier inmiddels wellicht al een oplossing voor is? Baal ervan je nu toch weer met 2 afstandsbedieningen zit. 

 

 

icon

Beste antwoord door PeterG 12 April 2023, 23:42

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Op je Samsung tv  ga naar > Instellingen > Algemeen > Beheer externe apparaten > Anynet+ > Aan
Op je Tv+ ontvanger ga naar > Instellingen >Apparaat >Apparaatvoorkeuren >Weergave en geluid > Hdmi-cec > CEC Switch aanzetten


@J.D.P Dankjewel voor je reactie. Staat zowel op de tv als op de ontvanger aan. Het lukt niet met de Samsung afstandsbediening te verbinden. Er wordt om een modelnummer gevraagd. Deze staat niet in de keuzelijst.

Reputatie 4
Badge +4

Zit de ontvanger ook op een HDMI poort met HDMI CEC? Als het goed is staat dit wel achter op de tv bij de poort aangegeven.

Reputatie 6
Badge +6


@J.D.P Dankjewel voor je reactie. Staat zowel op de tv als op de ontvanger aan. Het lukt niet met de Samsung afstandsbediening te verbinden. Er wordt om een modelnummer gevraagd. Deze staat niet in de keuzelijst.

Je hoeft je Samsung tv afstandsbediening niet te koppelen aan je TV ontvanger(TV+)

Je tv ontvanger met een hdmi kabel aansluiten op je tv, je tv regelt de rest.

Je afstandbediening moet gekoppeld zijn met je tv niet met Tv+ 

Reputatie 6
Badge +6


@J.D.P Dankjewel voor je reactie. Staat zowel op de tv als op de ontvanger aan. Het lukt niet met de Samsung afstandsbediening te verbinden. Er wordt om een modelnummer gevraagd. Deze staat niet in de keuzelijst.

Je hoeft je Samsung tv afstandsbediening niet te koppelen aan je TV ontvanger(TV+)

Je tv ontvanger met een hdmi kabel aansluiten op je tv, je tv regelt de rest.

Je afstandbediening moet gekoppeld zijn met je tv niet met Tv+ 

Herstart je apparaten na deze wijziging 

Helaas werkt de nieuwe box nog nauwelijks met de Samsung afstandsbediening. Via hdmi cec want hij heeft geen infrarood. 

En met infrarood ondersteunt Samsung de oude boxen prima. Maar die worden niet meer geleverd. Zijn ook geen splinternieuwe meer van.

De nieuwe box werkt wel uitstekend via hdmi cec met Sony en Philips. 

Maar je kan gewoon alles met de kpn afstandsbediening met alle apps uit de app store. En de belangrijkste apps heeft kpn al toegevoegd!

Ik gebruik de Samsung afstandsbediening en de apps in de tv niet meer.

Ook fijn: die van kpn heeft cijfers. En de Samsung niet en is daardoor erg bewerkelijk. 

@freddyfrl Ja de HDMI poort is cec. Het oude kastje van Ziggo deed het hier ook prima op. 
 

@J.D.P HDMI zit erin. Alles is opnieuw opgestart. Helaas werkt het niet.

 

@PeterG Ik weet dat alles kan met de KPN afstandsbediening. Ik vind hem alleen groot en lelijk en baal dat is niet gewoon net zoals voorheen de veel mooiere en ( voor ons handige) Samsung afstandsbediening kan gebruiken. Wij vinden de apps van Samsung ook van betere kwaliteit. 
 

Ik heb nu trouwens ook al een paar keer dat het geluid niet gelijk loopt met het beeld. Dan ineens is dat zomaar opgelost. Heeft iemand enig idee waar dat aan kan liggen? We hebben Sonos.

(...) het geluid niet gelijk loopt met het beeld. Dan ineens is dat zomaar opgelost. Heeft iemand enig idee waar dat aan kan liggen? We hebben Sonos.

Er zijn meer topics met dit euvel in combinatie met Sonos. Opvallend vind ik het wel. 

Met mijn Pioneer is het wel synchroon. Alleen soms nog niet helemaal bij de ESPN zenders. Maar ook dat is al beter.

 

Ik gebruik altijd de cijfers om een zender te kiezen en eigenlijk nooit de zaptoetsen. Voor mij is die Samsung afstandsbediening (ik heb deze) dus een draak.

Reputatie 6
Badge +7

(...) het geluid niet gelijk loopt met het beeld. Dan ineens is dat zomaar opgelost. Heeft iemand enig idee waar dat aan kan liggen? We hebben Sonos.

Er zijn meer topics met dit euvel in combinatie met Sonos. Opvallend vind ik het wel. 

Ik heb een tv met Sonos Arc soundbar incl rear speakers + subwoofer en een tv met Sonos Beam en heb hier totaal geen last van. 

 

Hoi @Eric89 . Heb je daarbij de nieuwe TV+ box DIW7022? Hier zijn ‘best veel’ meldingen i.c.m. Sonos over niet synchroon lopen geluid namelijk.

@PeterG Oke. Ik zal eens kijken of ik er wat over kan vinden op het forum over de vertraging van het geluid. Hopelijk is het niet al te moeilijk om op te lossen. Want anders vrees is dat we toch weer terug gaan.

Wij hebben diezelfde Samsung afstandsbediening en vinden deze een stuk mooier. Wij doen heel zelden wat met de cijfers alleen omhoog en omlaag. Is wel te doen de cijfers maar niet ideaal als je het veel gebruikt nee.

Reputatie 6
Badge +7

Hoi @Eric89 . Heb je daarbij de nieuwe TV+ box DIW7022? Hier zijn ‘best veel’ meldingen i.c.m. Sonos over niet synchroon lopen geluid namelijk.

Klopt heb de nieuwe tv+

@PeterG Oke. Ik zal eens kijken of ik er wat over kan vinden op het forum over de vertraging van het geluid. Hopelijk is het niet al te moeilijk om op te lossen. Want anders vrees is dat we toch weer terug gaan.

Wij hebben diezelfde Samsung afstandsbediening en vinden deze een stuk mooier. Wij doen heel zelden wat met de cijfers alleen omhoog en omlaag. Is wel te doen de cijfers maar niet ideaal als je het veel gebruikt nee.

Met de cijfers kan je direct naar de gewenste zender. Om dat nou zappend te doen…. bv van 4 naar 25…. Dat is met de cijfers maar 2 x drukken.
Alleen als ik één zender verder wil vind ik die zaptoetsen te doen. Maar wat mij betreft kunnen ze vervallen op een afstandsbediening 😁. Die slijten hier niet.

Want anders vrees is dat we toch weer terug gaan.

Terug naar… Ziggo? Want bij kpn kan je niet terug naar de oudere propositie met de oude decoders.

Als je eerst al kpn had begrijp ik de switch niet. Die oude decoders werken prima, ook met Samsung ab, en de apps doe je toch al via de Samsung. Dus daar is de nieuwe box ook niet voor nodig. Nu zit je met 'gebakken peren’.

Voor mij hoeft een afstandsbediening (gebruiksvoorwerp) niet ‘mooi’ te zijn maar praktisch. En dat is mijn Samsung ab absoluut niet. Vind ik.

 

ON TOPIC volgens mij is bij het team wel bekend dat de ondersteuning met de Samsung ab nogal brak is.

Reputatie 4
Badge +4

@PeterG Oke. Ik zal eens kijken of ik er wat over kan vinden op het forum over de vertraging van het geluid. Hopelijk is het niet al te moeilijk om op te lossen. Want anders vrees is dat we toch weer terug gaan.

Wij hebben diezelfde Samsung afstandsbediening en vinden deze een stuk mooier. Wij doen heel zelden wat met de cijfers alleen omhoog en omlaag. Is wel te doen de cijfers maar niet ideaal als je het veel gebruikt nee.

Je zou eventueel bij de geluidsinstellingen van de TV+ ook nog de vertraging bij kunnen stellen, zodat het wel gelijk loopt. Dit is een kwestie van proberen, helaas kan ik geen garantie geven. 

@freddyfrl dankjewel dat ga ik proberen.

@PeterG Ja terug naar Ziggo. Daar werkte de afstandsbediening prima en was er ook geen vertraging in het geluid. Ook minder vertraging tussen het switchen van zenders. Internet werkt wel prima trouwens. Daar absoluut geen klagen over.

 

 

 

Op je Samsung tv  ga naar > Instellingen > Algemeen > Beheer externe apparaten > Anynet+ > Aan
Op je Tv+ ontvanger ga naar > Instellingen >Apparaat >Apparaatvoorkeuren >Weergave en geluid > Hdmi-cec > CEC Switch aanzetten

Dit is gewoon het antwoord wat ik zocht! Dank je wel hiervoor! KPN zou dit antwoord standaard ergens moeten noteren en makkelijker vindbaar maken! 

Hallo, ik zie dat de reactie van JDP de oplossing zou moeten zijn. 
Maar ik heb die instructies opgevolgd en mijn Samsung afstandsbediening doet het nog steeds niet in de “KPN+ omgeving”.

iemand nog tips?

ik wil echt niet die grote witte koelkast van een afstandsbediening van KPN er bij moeten pakken. 
 

alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +7

Hallo, ik zie dat de reactie van JDP de oplossing zou moeten zijn. 
Maar ik heb die instructies opgevolgd en mijn Samsung afstandsbediening doet het nog steeds niet in de “KPN+ omgeving”.

iemand nog tips?

ik wil echt niet die grote witte koelkast van een afstandsbediening van KPN er bij moeten pakken. 
 

alvast bedankt!

Beste op wat minimale functies zal de Samsung AB niet werken en heb je dus de zoals jij zeg koelkast nodig van KPN.

Ps er zijn meer merken waar dit niet werkt een bekend fenomeen is de AB Magic Remote van LG die ook niet werkt dus er zijn meer mensen aangewezen op de KPN ab.

mvg

ik wil echt niet die grote witte koelkast van een afstandsbediening van KPN er bij moeten pakken. 
 

Dat zal toch echt moeten. Want de box werkt niet met de Samsung afstandsbediening. (eigen ervaring; ook Samsung)

Echt niet de ab van kpn? Dan een Phillips televisie kopen. Oeps…. die heeft alleen een “koelkast”. Maar ja, heb in 2020 m'n mooie kleine GSM ook al ingewisseld voor een Smartphone. Feitelijk ook een koelkast, hè.

… mijn Samsung afstandsbediening is dezelfde grootte. Want ik heb die onhandige One Remote vervangen door eentje mét cijfers. En die tuimelaars voor volume en zappen zijn ook onhandig. Want dan MOET je 'm in de hand houden. Met knoppen die je kan indrukken kan de ab blijven liggen.

Maar ja. Dat is persoonlijk.

Mijn ervaring met de decoder Arris VIP5202 KPN werkte de AB va Samsung wel. Gister de nieuwe android decoder ontvangen, en krijg deze ook niet gekoppeld aan de AB van Samsung. Ik vind het ook heel vervelend dat dit nu niet meer kan. Mijn vrouw vind de AB van KPN ook lelijk, en stelde al voor, zet het oude kastje maar weer terug.

Toch heb ik wel het idee dat de nieuwe decoder, beter beeld geeft, maar is minder stabiel, vandaag moest ik deze resetten, omdat het beeld vast stond.

S.v.p. KPN onderzoek de problemen, die meerdere gebruikers hebben, weet zeker dat er een oplossing is.

Reageer