Beantwoord

Krijgen de oude tv- ontvangers van Telfort de updates van de KPN?

  • 10 December 2020
  • 3 reacties
  • 65 keer bekeken

Overgestapt van Telfort naar de KPN vanwege mooie aanbieding. (net voor de overname)

Het pakket werd geleverd, de monteur heeft het modem geïnstalleerd. Toen hij wilde beginnen aan de t.v-ontvangers, (boven staat er ook een), constateerde hij, dat ik mijn oude geluidsinstallatie met surround niet kan aansluiten op de nieuwe tv-ontvanger in de huiskamer. Mijn antieke JVC receiver heeft geen HDMI, maar van die tulpstekkers. De oude Telfort-tv-ontvanger heeft een passende ingang, (zo'n rond groen ding) Bij de nieuwe KPN ontvanger moet de verbinding met de HDMI of optisch. Volgens het internet bestaan er wel kabels met HDMI en tulpstekkers, maar die werken niet, werd verteld, ik zou een omvormer moeten aanschaffen. De Telfort ontvangers ( Arris VIP2952VP) werken prima. Maar, ik moet ze retour sturen. kreeg een mooie doos met de post. Ik heb gebeld met de KPN, de oude mogen blijven, de nieuwe kan ik opsturen. In een helder ogenblik vroeg ik mij ineens af, of ik nu wel de updates krijg van de KPN, of, kom ik in de toekomst in moeilijkheden met deze mix van apparaten? Zo ja, dan zal ik toch de nieuwe apparaten moeten gebruiken met een omvormer. Ik hoor het graag en alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 14 December 2020, 14:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Hilda55, welkom op ons forum!

Dat is een hele terechte vraag. Ik kan je geruststellen: De tv-ontvangers die je nu in gebruikt hebt (de Arris VIP2952VP) zullen ook worden voorzien van de nieuwe updates. Alleen oude Motorola tv-ontvangers krijgen geen updates meer. Deze zullen ook vervangen moeten worden. Maar als je deze niet hebt, zal je gewoon updates ontvangen. :smile:

Denise, dank je wel voor de geruststelling. Ik hoop, dat je gelijk hebt, De KPN-medewerkster die ik vanmorgen sprak, (ik heb even gebeld omdat ik geen reactie kreeg op het forum), vertelde, dat voorlopig de oude kastjes kunnen blijven draaien, maar dat er in de toekomst wellicht moeilijkheden kunnen ontstaan met updates. Ik mag de nieuwe tv-ontvangers ook niet houden voor als er problemen ontstaan. Ik stuur de nieuwe terug en hopelijk kan het zo blijven ...:scream_cat:

Reputatie 7
Badge +17

Ik kan natuurlijk geen garanties doen voor de toekomst, maar voorlopig blijven de oude tv-ontvangers gewoon werken. :smile:  Bedankt dat je de nieuwe tv-ontvanger retour stuurt! Die kunnen we elders weer inzetten.