Beantwoord

LG magic remote instellen op TV+ decoder

  • 25 April 2023
  • 16 reacties
  • 1567 keer bekeken

Is dit probleem inmiddels verholpen?
 

Ik heb gister mijn Kpn+ decoder geïnstalleerd op mijn LG tv. De kpn afstandsbediening doet het wel maar ik kan niet van zender wisselen met mijn LG Magic Remote afstandsbediening. Bij het instellen van de afstandsbediening wil deze tijdens de installatie niet van channel veranderen als de installatie hierom vraagt.

Bij mijn vorige kpn decoder Arris kon ik mijn LG afstandsbediening wel volledig als hoofdafstandsbediening gebruiken.. dit zou ik graag weer zo instellen..

 

ik hoor het graag 

Admin: reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

 

icon

Beste antwoord door Eric89 30 April 2023, 12:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Hier hetzelfde probleem. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik gebruik de KPN ab en kan daar alles mee.

Omdat daar ook de spoelknoppen opzitten, vind ik hem zelfs handiger.

 

Zover ik weet is er nog geen code's vrijgegeven voor de LG Magic control voor de DIW7022

Dat is voor mij geen optie, aangezien mijn geluid over mijn Sonos loopt en die ongeveer als het enige merk niet te koppelen is aan de kpn afstandsbediening.

Reputatie 6
Badge +7

Dat is voor mij geen optie, aangezien mijn geluid over mijn Sonos loopt en die ongeveer als het enige merk niet te koppelen is aan de kpn afstandsbediening.

Oh jawel hoor. Dit kun je via de sonos app doen! Het voordeel van sonos is dat je deze aan iedere infrarood afstandsbediening kunt koppelen.

 

Dank @Eric89, dat werkte inderdaad. Maar blijft raar dat ik de lg magic remote niet kan koppelen. Hoop dat dat alsnog opgelost wordt met een software update, zodat ik zelf kan bepalen welke afstandsbediening ik uiteindelijk gebruik. 

Reputatie 7

Dat is voor mij geen optie, aangezien mijn geluid over mijn Sonos loopt en die ongeveer als het enige merk niet te koppelen is aan de kpn afstandsbediening.

Oh jawel hoor. Dit kun je via de sonos app doen! Het voordeel van sonos is dat je deze aan iedere infrarood afstandsbediening kunt koppelen.

Maar de afstandsbediening van de TV+ Box heeft geen infrarood.

Reputatie 6
Badge +7

Dat is voor mij geen optie, aangezien mijn geluid over mijn Sonos loopt en die ongeveer als het enige merk niet te koppelen is aan de kpn afstandsbediening.

Oh jawel hoor. Dit kun je via de sonos app doen! Het voordeel van sonos is dat je deze aan iedere infrarood afstandsbediening kunt koppelen.

Maar de afstandsbediening van de TV+ Box heeft geen infrarood.

Zeker wel. Hoe kun je anders de tv en/of geluidsinstallatie bedienen. De tv+ box heeft geen infrarood maar de afstandsbediening wel!

Reputatie 6
Badge +7

Dank @Eric89, dat werkte inderdaad. Maar blijft raar dat ik de lg magic remote niet kan koppelen. Hoop dat dat alsnog opgelost wordt met een software update, zodat ik zelf kan bepalen welke afstandsbediening ik uiteindelijk gebruik. 

Dat komt omdat de tv+ box via Bluetooth werkt en de lg magic remote via infrarood. Gaat dus nooit werken 

Reputatie 7

Dat is voor mij geen optie, aangezien mijn geluid over mijn Sonos loopt en die ongeveer als het enige merk niet te koppelen is aan de kpn afstandsbediening.

Oh jawel hoor. Dit kun je via de sonos app doen! Het voordeel van sonos is dat je deze aan iedere infrarood afstandsbediening kunt koppelen.

Maar de afstandsbediening van de TV+ Box heeft geen infrarood.

Zeker wel. Hoe kun je anders de tv en/of geluidsinstallatie bedienen. De tv+ box heeft geen infrarood maar de afstandsbediening wel!

Naar mijn weten is de infrarood functionaliteit van de afstandsbediening van de TV+ Box beperkt tot vier toetsen.

  1. Aan/Uit
  2. Volume omhoog
  3. Volume omlaag
  4. Source

De andere toetsen leiden naar mijn weten niet tot een IR signaal.

Reputatie 6
Badge +7

Naar mijn weten is de infrarood functionaliteit van de afstandsbediening van de TV+ Box beperkt tot vier toetsen.

  1. Aan/Uit
  2. Volume omhoog
  3. Volume omlaag
  4. Source

De andere toetsen leiden naar mijn weten niet tot een IR signaal.

Dat is toch genoeg om de sonos soundbar met de kpn ab te bedienen?

Reputatie 7
Badge +21

Zeker wel. Hoe kun je anders de tv en/of geluidsinstallatie bedienen. De tv+ box heeft geen infrarood maar de afstandsbediening wel!

Naar mijn weten is de infrarood functionaliteit van de afstandsbediening van de TV+ Box beperkt tot vier toetsen.

  1. Aan/Uit
  2. Volume omhoog
  3. Volume omlaag
  4. Source

De andere toetsen leiden naar mijn weten niet tot een IR signaal.

Klopt zojuist even getest alleen de genoemde knoppen hebben IR signaal.
Voor die het niet weten hoe je dit kunt testen:
Zet je GSM aan met de fotoapp en richt het oog van de afst.bed. op je scherm zodoende dat je het IR-Ledje kunt zien, druk op de knoppen en je kunt zien of het ledje oplicht of niet.

Reputatie 7
Badge +20

Dat is voor mij geen optie, aangezien mijn geluid over mijn Sonos loopt en die ongeveer als het enige merk niet te koppelen is aan de kpn afstandsbediening.

Oh jawel hoor. Dit kun je via de sonos app doen! Het voordeel van sonos is dat je deze aan iedere infrarood afstandsbediening kunt koppelen.

Maar de afstandsbediening van de TV+ Box heeft geen infrarood.

 

Uh, jawel hoor.

De DIW7022 heeft geen infrarood ontvanger.

Maar de ab heeft ir, anders had hij mijn tv in de slaapkamer niet kunnen bedienen en dat doet hij perfect.😉

 

  1. Aan/Uit
  2. Volume omhoog
  3. Volume omlaag
  4. Source

Dit klopt inderdaad.😉

Reputatie 7
Badge +20

Dank @Eric89, dat werkte inderdaad. Maar blijft raar dat ik de lg magic remote niet kan koppelen. Hoop dat dat alsnog opgelost wordt met een software update, zodat ik zelf kan bepalen welke afstandsbediening ik uiteindelijk gebruik. 

Dat komt omdat de tv+ box via Bluetooth werkt en de lg magic remote via infrarood. Gaat dus nooit werken 

 

Nee, de LG magic control werkt via Bluetooth. 

Reputatie 7

Dat is voor mij geen optie, aangezien mijn geluid over mijn Sonos loopt en die ongeveer als het enige merk niet te koppelen is aan de kpn afstandsbediening.

Oh jawel hoor. Dit kun je via de sonos app doen! Het voordeel van sonos is dat je deze aan iedere infrarood afstandsbediening kunt koppelen.

Maar de afstandsbediening van de TV+ Box heeft geen infrarood.

Uh, jawel hoor.

De DIW7022 heeft geen infrarood ontvanger.

Maar de ab heeft ir, anders had hij mijn tv in de slaapkamer niet kunnen bedienen en dat doet hij perfect.😉

Zie dit bericht.

Reputatie 7
Badge +20

“off topic”

@wjb 

Ik had dat al in het antwoord al verwerkt, sorry voor de fout in mijn reactie.

“off topic” 

Reputatie 6
Badge +7

 

Dat komt omdat de tv+ box via Bluetooth werkt en de lg magic remote via infrarood. Gaat dus nooit werken 

 

Nee, de LG magic control werkt via Bluetooth. 

Het gedeelte dat de tv zelf bediend wel ja. Het gedeelte waar je overige apparaten bediend met de magic remote control gaat via infrarood. Dat is ook waarom het op de vorige boxen wel werkte en nu niet. Als de magic remote control alleen via Bluetooth zou werken had het op de vorige boxen nooit gewerkt.