Vraag

Melding: "geen signaal controleer de antenne kabel" op TV

  • 16 December 2021
  • 29 reacties
  • 8422 keer bekeken

sinds kort krijg ik de melding; geen signaal, controleer uw antennekabel.  Deze coaxkabel is niet aangeraakt, ik kan deze alleen achter in de tv inpluggen, daar waar het uit het kastje komt zit de kabel met schroefdraad vast. 

Wat kan hiervan de oorzaak zijn dat ik geen signaal meer heb?

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Hallo @jansb ,

Welke ontvanger heb je?En welke antenne?en brand rond de antenne aansluiting een blauw lampje?

Reputatie 7
Badge +7

@jansb Staat jouw tv wel op de juiste bron/source?

kan de tv na 3 jaar genoeg hebben van de bron en uit nieuwsgierigheid een andere bron aannemen? Katana321 

Reputatie 7
Badge +7

kan de tv na 3 jaar genoeg hebben van de bron en uit nieuwsgierigheid een andere bron aannemen? Katana321 

Ach, het is hier in het gezin wel eens gebeurd dat iemand per ongeluk op de source-knop v.d. afstandsbediening heeft gedrukt… En dan is er ineens geen beeld van de tv-ontvanger.

Daarbij komt dat de melding die je beschrijft lijkt op een melding die ik hier krijg als de tv hier op “antenne” is ingesteld en er geen coax-kabel in zit. En de tv-ontvanger van kpn is uiteindelijk aangesloten via hdmi. Toch?

Reputatie 6
Badge +10

 

sinds kort krijg ik de melding; geen signaal, controleer uw antennekabel.  Deze coaxkabel is niet aangeraakt, ik kan deze alleen achter in de tv inpluggen, daar waar het uit het kastje komt zit de kabel met schroefdraad vast. 

Wat kan hiervan de oorzaak zijn dat ik geen signaal meer heb?

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid

Hoi @jansb en welkom op ons forum!
Je hebt het over dat je de coaxkabel niet hebt aangeraakt en je deze alleen achter in de tv kunt inpluggen. Dat lijkt erop dat je de Ziggo coax kabel aansluiting nog hebt gebruikt tot kort geleden. KPN werkt niet met deze coax aansluiting. (tenzij je MoCa adapters zou hebben, maar ook dan dien je niet een coax kabel in jouw televisie te hebben)

Als je televisie van ons hebt dan heb je een zwart kastje met witte afstandsbediening bij jouw televisie staan welke met een HDMI kabel is verbonden aan jouw televisie. Onderstaand is 1 van de kastjes die wij hebben:

 

Zou je dit voor mij kunnen verifiëren? 

Hallo @Nico_ 

ik heb niet zo'n zwart kastje. Mocht dit volgens de KPN sinds kort benodigd zijn dan is het vreemd dat een abonnee hiervan niet op de hoogte wordt gebracht.

Heb je dan de app?Heb je wel iets van een kastje bij je tv?

Geen enkele van deze heb je?

Ik meen ooit te hebben gelezen dat telfort ook DVB-C leverde. @Babylonia , @JanD ,Weten jullie dat?

Hallo @martijn197108 , de (zeer oude) glasvezelkastjes hadden ook een coax-aansluiting om tv te kijken, maar ik weet niet of die nog in gebruik zijn, ik heb pas sinds kort ervaring met glasvezel, enkel met XGS-PON.

Oke,bedankt Jan!.

@jansb ,Zit de tv aan het glasvezel kastje gekoppeld?

@martijn197108 wat voor app? de tv is het "kijkkastje”  Andere kastjes heb ik niet

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Nico_ 

ik heb niet zo'n zwart kastje. Mocht dit volgens de KPN sinds kort benodigd zijn dan is het vreemd dat een abonnee hiervan niet op de hoogte wordt gebracht.

@jansb

Wat heb je dan wel voor TV-ontvanger? Welke zenders kon je ontvangen? 

Je hebt altijd een losse TV-ontvanger nodig, met uitzondering van TV-ontvangst via de ether. Dan kon je alleen TV-kijken naar de NPO-zenders en de regionale omroep. 

@martijn197108 wat voor app? de tv is het "kijkkastje”  Andere kastjes heb ik niet

Heb je dan een coax kabel in het glasvezel kastje zitten?Of hoe heb je ooit tv gekeken?

inderdaad @martijn197108 , zo keek ik tv

Reputatie 7
Badge +10

inderdaad @martijn197108 , zo keek ik tv

Kun je er een foto van maken zodat het duidelijker wordt om je te helpen? @jansb 

Reputatie 7
Badge +28

@jansb 

Waar komt die coaxkabel uit? 

Zit die aan een antenne vast of zit de kabel ergens anders ingeplugd? 

Dit levert kpn niet meer helaas @jansb .Dan zal je over moeten gaan op digitenne(ether) of Interactieve tv(internet).Persoonlijk zou ik voor Interactieve tv gaan,Dat heeft meer functies.De kosten daarvan zijn 10 euro per maand.In MijnKPN kan je dat toevoegen

.

Reputatie 7
Badge +7

@jansb  Heb je eigenlijk wel een abonnement bij KPN?

Of heb je een abonnement bij een kabelbedrijf?

Als je wel een abo bij KPN hebt, misschien heb je de afgelopen jaren onbedoeld via de kabel gekeken omdat het tv-signaal nog op die kabel stond. Wellicht heeft het kabelbedrijf onlangs dat signaal stopgezet waardoor je nu die melding hebt gekregen?

dit kan maar zo mogelijk zijn @Katana321 

Ik krijg hierdoor ietwat het gevoel dat ik al 2 jaar genaaid ben door de KPN door mij voor een abonnent "tv en Ineternet’ te laten betalen en dat ik hiervoor alleen internet heb gekregen.

Was je eerst UPC klant?En heb je ook nergens een zwart kastje liggen?En ben je oud telfort klant?

Staat er op je factuur wel tv ontvanger?

Veel vragen @jansb ,maar dit is een raar geval.

Reputatie 7
Badge +28

dit kan maar zo mogelijk zijn @Katana321 

Ik krijg hierdoor ietwat het gevoel dat ik al 2 jaar genaaid ben door de KPN door mij voor een abonnent "tv en Ineternet’ te laten betalen en dat ik hiervoor alleen internet heb gekregen.

Gewoon nu een TV-ontvanger aanvragen. Dan heb je binnenkort weer TV. 

Reputatie 7
Badge +7

dit kan maar zo mogelijk zijn @Katana321 

Ik krijg hierdoor ietwat het gevoel dat ik al 2 jaar genaaid ben door de KPN door mij voor een abonnent "tv en Ineternet’ te laten betalen en dat ik hiervoor alleen internet heb gekregen.

@jansb Nee, dan heeft KPN gewoon geleverd wat ze moesten doen. Alleen heb jij per ongeluk al die tijd naar de tv van de kabel gekeken. Dat kun je KPN niet aanrekenen.

Toch moet jij een paar jaar geleden een installatiepakket van KPN hebben gekregen. Daar staan toch heel duidelijke instructies in hoe het aangesloten moet worden. En dat is dus echt met zo'n kastje van KPN.

ik ben altijd KPN klant geweest @martijn197108 

Vanwege verhuizing ander abonnement afgesloten, KPN is zelf geweest om het e.e.a. aan te sluiten. Hierbij is nooit een kastje in beeld geweest.  

@Katana321  medewerker van de KPN heeft de installatie zelf gedaan

Reputatie 7
Badge +7

@jansb  Zie hier: https://www.kpn.com/televisie/installeren.htm