Beantwoord

Melding in scherm

  • 22 August 2020
  • 16 reacties
  • 834 keer bekeken

Bij diverse zenders krijg ik in het scherm te zien “Ondertiteling voor doven en slechthorenden is te vinden op 888”. Deze melding gaat niet weg en blijft continu staan. Ik heb 2 tv ontvangers en dit probleem is bij allebei de ontvangers. Modem en tv ontvangers al diverse malen gereset en een aantal keren gebeld met KPN alleen is het probleem nog steeds niet opgelost. 
Is er iemand die dit probleem ook heeft of heeft gehad?

Is er iemand die weet hoe dit op te lossen?

icon

Beste antwoord door KeesYagi 27 August 2020, 16:29

Bekijk origineel

16 reacties

Hallo @Eldert Besseling , even op de tv-knop van de AB drukken.

 

Hallo @JanD ook dit heeft helaas geen effect. 

Hallo @Eldert Besseling , ik zie het bij bepaalde zenders soms ook voorbij komen, meestal lukt het me om het weg te drukken met de TV-toets, of even 888 ingeven en daarna op de TV-toets drukken.

 

Reputatie 6
Badge +10

Hi @Eldert Besseling, welkom op ons forum. Als je lekker tv wilt kijken, dan is het heel vervelend dat deze melding steeds in beeld komt. Heeft de laatste tip van @JanD nog geholpen om het probleem te verhelpen? Mocht dit niet het geval zijn, zou je dan 2 keer op het zogenaamde Teletekstknopje van de witte afstandsbediening willen drukken? Dit is het knopje onder de 9 en naast de 0. Laat je weten of dit het probleem heeft verholpen? Ik hoor het graag van je!

Hallo @JanD en @Ron ,

Bedankt voor jullie reacties alleen heeft het helaas geen resultaat. Sterker nog als ik de teletekst knop heb bediend kan ik ook niet meer van tv kanaal wisselen. Dan moet ik eerst op het huisje (TV) drukken voordat ik weer wat kan bedienen. 
Conclusie het probleem is er nog steeds en als er andere opties zijn hoor ik het graag. 

Reputatie 6
Badge +10

Dank je wel voor de update. Wat vervelend dat de melding niet wil verdwijnen. Zou je eens een foto kunnen sturen van deze melding? Dan krijg ik een duidelijker beeld van de situatie.

@Ron zoals je op de foto kan zien staat de tekst ook continu door de ondertiteling heen. En dit is dan bij meerdere zenders. 

Reputatie 6
Badge +10

Dank je wel voor de foto. Dit is inderdaad wel een vervelende manier van tv kijken. In jouw eerste bericht geef je aan dat je de modem en de tv-ontvangers meerdere keren hebt gereset. Kun je me nog vertellen hoe je de tv-ontvangers hebt gereset? Heb je dat gedaan zoals onder het eerste of 2e kopje staat? Zou je daarnaast jouw profiel volledig in kunnen vullen en hier een seintje van kunnen geven als je dat hebt gedaan? Dan ga ik verder voor je op onderzoek uit!

Als ik het zo zie dan is het een TV van B&O, dat vermoedde ik al bij het eerste bericht, dit is nl een bekend verschijnsel :

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/ondertiteling-doven-melding-op-diverse-zenders-bij-b-o-televisie-met-scart-503234

Oplossing en tegelijk een beter beeld : aansluiten via HDMI.

( ik reageerde nog niet eerder omdat ik verwachtte dat een van de de vaste reageerders dat zou doen )

Ik ben hier wat laat. Maar dit komt voor met oude B & O tv's via scart. Hier is geen permanente oplossing voor. De tt decoder van de B & O WORDT geactiveerd op Talpa zenders. Alleen weer uit te zetten met de tekst knop op de afstandsbediening v.d. B &O zelf! Maar dat moet wel steeds weer.

Heb dit  ook op breedbeeldweetjes.wordpress.com maar links met m,n mobiel lukt niet.

Probleem is met B & O en ook bij Ziggo.

@ron de tv ontvangers heb ik op alle twee de manieren gereset. Wel moest ik alleen de tv ontvanger aangesloten hebben om de modem en de rest van de netwerkaansluitingen afkoppelen ander kon de tv ontvanger geen IP-adres vinden. 

@KeesYagi en @PeterG  bedankt voor jullie reactie. Ben aan de hand van jullie eerdere berichten hierover aan het proberen gegaan en al ik met de B&O afstandsbediening de tv op analoog zet vervolgens deze uit zet en weer aanzet op v.aux zijn de meldingen inderdaad weg. Op het moment dat je de tv ontvanger uit zet en weer aanzet is het probleem weer terug. 
Het lijkt er dus op dat als je de tv ontvanger aan laat staan het probleem vooralsnog niet terug komt. 

Inmiddels zit ik weer achter de laptop, met godzijdank veel meer mogelijkheden dan de smartphone.

Op maandag 22 juni heeft Talpa voor al haar zenders een nieuw systeem m.b.t. 888 ondertiteling ingevoerd.

Alléén oude beeldbuis B & O TV's, via scart aangesloten, hebben hier moeite mee. Die teletekstdecoder gaat dan vanzelf aan. Er zijn ook meldingen op het forum van Ziggo.

Oude Philipsen hebben ook dit probleem maar daar kan je het via het menu van het tv-toestel zelf uitzetten. Bij een B & O (in de basis ook Philips) zit die optie niet in het menu.

Hier nog het bericht op m'n site:

Ondertitelmelding 888 via Talpa zenders.

@PeterG bij B&O zit dit inderdaad niet in het menu. Zoals ik het eerder omschreef werkt ook helaas niet bij alle twee de ontvangers. De ene wel de andere niet. 

Het heeft niks met de ontvangers te maken.

Maar met welke tv en hoe aangesloten. Oftewel B & O en aangesloten via scart.

Reputatie 6
Badge +10

Dank jullie wel @PeterG en @KeesYagi voor jullie antwoorden! @Eldert Besseling is de tv-ontvanger ook daadwerkelijk aangesloten met een scartkabel op de tv? Als dat zo is, dan hebben Peter en Kees de oorzaak gevonden. De oplossing is dan om de tv-ontvanger met een HDMI-kabel aan te sluiten. Als dit niet mogelijk is dan zul je de handelingen die je ontdekt hebt moeten blijven uitvoeren. Helaas kunnen wij hier verder niets in betekenen. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!

Reageer